برگزیده

تاثیر دندان قروچه بر ایمپلنت دندان | آیا افرادی که دندان قروچه دارند نمی توانند  لمینت کنند؟

 

تاثیر دندان قروچه بر ایمپلنت دندان

به ساییدن یا به هم فشار دادن دندان ها، دندان قروچه گفته می شود. دندان قروچه بیشتر در خواب اتفاق می افتد. همه ما میدانیم به هم فشار دادن یا ساییدن دندانها چه فشار زیادی بر آنها وارد میکند. اما تاثیر آن بر ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت دندان پروتزی جایگزین دندان است میتواند فشار معمولی فک در هنگام غذا خوردن را تحمل کند. اما فشار سنگین دندان قروچه که دائما شب ها به دندان ها وارد می شود یکی از عوامل شکست درمان ایمپلنت دندان است.

دندان قروچه چیست؟

دندان قروچه یک مشکل شایع دندانی است که اغلب افراد متوجه آن نمی شوند چون در خواب اتفاق می افتد. ممکن است از روی علائمی مثل بیدار شدن با دندان درد یا فک درد بتوان به دندان قروچه های شبانه پی برد.

تاثیر دندان قروچه بر ایمپلنت دندان

اگر به دندان قروچه شک دارید به دندانپزشک مراجعه کنید. او با بررسی علائم متوجه میشود آیا دندان قروچه دارید یا نه و اگر دارید چقدر شدید است و چه تاثیری بر دندان هایتان میگذارد.

دندان قروچه اگر ادامه پیدا کند باعث سردرد، گردن درد و یا حتی گوش درد می شود. معمولا علت دندان قروچه استرس و اضطراب است اما مسائل دیگری مانند آسم و آلرژی، کجی دندانها و عوامل دیگر نیز در آن نقش دارند.

تاثیر دندان قروچه بر ایمپلنت دندان چیست؟

کسانی که ایمپلنت دندان دارند، ممکن است ایمپلنت دندانشان پس از مدتی لق شده و نیاز به تعویض پیدا کند. فشار زیادی که بر ایمپلنت وارد میشود باعث میشود به دلایل مکانیکی و بیولوژیکی ایمپلنت ناموفق باشد. در مدت زمان جوش خوردن ایمپلنت به استخوان، ساییدن دندانها بر روی هم باعث میشود ایمپلنت به استخوان جوش نخورد. همچنین دندان قروچه یکی از عوامل لب پر شدن یا شکستن روکش دندان یا شل شدن اباتمنت از ایمپلنت می باشد.

نوشته دیگر :   راهنمای خرید بهترین کادو و هدیه برای مادر

تاثیر دندان قروچه بر ایمپلنت دندان

تاثیر دندان قروچه بر لمینت دندان چیست؟

متاسفانه کسانی که عادت دارند دندان قروچه کنند و یا زیاد ترشی یا مواد اسیدی نمی توانند از درمان لمینت دندان استفاده کنند زیرا لمینت علاوه بر اینکه مستلزم استفاده منظم از نخ دندان و مسواک است برای افرادی که دندان قروچه دارند، مرتبا لمینت هایشان می شکند، گاهی می شود با استفاده از نایت گارد و حتی مشاوره های روانپزشکی این موارد را کنترل کرد ، که در این صورت این افراد نیز می توانند از درمان لمینت دندان استفاده کنند.

 

چه کاری برای جلوگیری از صدمه دیدن دندان ایمپلنتی میتوانم انجام بدهم؟

محافظ دهان شبانه یا اسپلینت برای جلوگیری از آسیب های ناشی از دندان قروچه طراحی شده است. این پلاک پلاستیکی را شبها در دهان میگذارید تا سطح دندانها را بپوشاند و مانع از وارد آمدن فشار بر آنها شود و همانند ضربه گیر، بخشی از فشار را جذب کند.

اگر علت دندان قروچه تان استرس یا اضطراب است ،با روشهای کنترل استرس ذهن خود را آرام کنید. کاهش استرس مهمتر از پیشگیری از علائم آن است.

در مرکز دندانپزشکی دکتر سمیه ابراهیم گل درمان های جراحی لثه ، ایمپلنت ، لمینت و کشیدن دندان عقل با بهترین تجهیزات روز دنیا انجام می شود. همچنین شما می توانید برای رزرو وقت دندانپزشکی با شماره ۸۶۱۲۸۹۹۶ تماس بگیرید.

منبع: سایت دکتر ابراهیم گل   https://drebrahimgol.com/what-is-dental-implant