برگزیده

پارکت آرتا و لمینت آرتا

پارکت آرتا و لمینت آرتا با حضور فعال در بازار خاورمیانه (تحت عنوان گروه صنعتی آرتا) و با استفاده از فناوری های پیشرفته، همچنین نیروهای کارآمد و مهندسین خبره، توانسته است به عنوان یک برند معتبر در بین مردم تبدیل گردد و همواره در این تلاش است تا کیفیت و استانداردمحصولات خود را با تکنولوژی روز دنیا همگام نماید.

کارگذاری چوب در کف خانه موجب می شود فضای اتاق ها هویت پیدا کرده و به محیطی گرم و آرامش بخش تبدیل شود. گروه صنعتی پارکت آرتا کفپوش چوبی با دوام را تحت عنوان پارکت آرتا در رنگ ها و طرح های متنوع طراحی و تولید می نماید که فضایی زیبا از سبک کلاسیک تا مدرن را برای شما ایجاد می کند.

همانطور که می دانید علت اصلی خراب شدن چوب، آب می باشد از این رو در تولید پارکت آرتا لایه ای از پارافین بر روی کلیک ها ایجاد شده است تااز نفوذ آب به مغز پارکت لمینت جلوگیری نماید، همچنین سطح پارکت از یک ورق پلاستیکی شفاف پوشیده شده که علاوه بر حفاظت در برابر سایش، خراش و آتش سیگار، از نفوذ آب نیز جلوگیری می کند. به این ترتیب کفپوشی با داوم و طول عمر بالا و در عین حال با قیمتی مقرون به صرفه در بازار فروش عرضه می گردد.

کلیک های تعبیه شده در پارکت آرتا، تایل ها را در هم قفل نموده و با ایجاد ساختاری یکپارچه باعث می شود تا دیگر نیازی به چسب نبوده و بر روی سطوح مختلف از جمله سنگ، سرامیک، موزاییک وسیمان بسیار سریع و آسان نصب گردد و همچنین این ویژگی موجب شده تا نصب مجدد در محلی دیگر نیز امکان پذیر باشد.
مشخصات پارکت لمینت آرتا

در رابطه با مشخصات پارکت لمینت خوب است بدانید که با داشتن عایق حرارتی و صوتی، مصرف انرژی را بسیار کاهش داده و با تعبیه فوم در زیر آن، استفاده آن بسیار به صرفه تر از دیگر کفپوش ها می باشد. از دیگر ویژگی های پارکت لمینت می توان به آنتی باکتریال بودن و نظافت آن اشاره نمود که دیگر به ساب و واکس نیازی نبوده و به سبب استفاده رزین در تولید آن، ضد حشرات موذی است.

پارکت لمینت آرتا تنها پارکت ایرانی بوده که دارای ده سال ضمانت کاربری مسکونی و 5 سال کاربری ادرای و تجاری و همچنین نشان استاندارد ملی و اروپایی می باشد.

از معایب پارکت های چوبی و پارکت ایشیک … می توان به عدم پوشش تمامی سلیقه ها و دشوار بودن تمیز کردن آن اشاره نمود، از این رو پارکت های لمینت در قیمتی بسیار مناسب با طرح های بسیار متنوع طراحی و تولید شد که علاوه بر ایجاد ظاهری زیبا به اتاق باعث می شود، فضا بسیار بزرگتر و وسیع تر از قبل به نظر برسد. پارکت لمینت نسبت به انواع چوب چون بلوط، گردو و اقاقیا برتری دارد

علت این برتری دوام بسیار بالای آن در برابر آب، دما و رطوبت است که بر اثر تماس با هریک، هیچگونه تغییری در آن ایجاد نخواهد شد.

در تولید پارکت‌ها ابتدا چوب درخت را به الوار تبدیل کرده سپس در ابعاد مختلف برش داده و برای نصب، آن را به کف می چسبانند و در آخر بر روی آن لاک و ساب زده می شود. پارکت‌ها بسته به نوع چوبی که در آنها استفاده می شود با یکدیگر تفاوت دارند.
این نوع کف‌پوش از اواخر قرن هفدهم میلادی در بین مردم بسیار رواج پیدا کرد که بیشتر در خانه اشراف و طبقه مرفه جامعه استفاده میشد. پارکت‌ها گرما و حس طبیعت را در فضای خانه‌ به ارمغان می آورد و برای دکوراسیون‌هایی که می‌خواهند خانه را تاریخی جلوه دهند بسیار پرکاربرد است ولی به دلیل قیمت بسیار بالا و معایبی چون مشکلات نگهداری، چندان در بازار فروش کاربرد ندارد.

لمینت که در بازار به نام پارکت لمینت شناخته شده است یک نوع کف‌پوش‌ است که از چند لایه چوب فشرده طراحی می گردد و مانند پارکت مستقیما از چوب درختان ساخته نمی شود. می توان گفت لمینت یکی از محبوب‌ترین انواع کف‌پوش بوده و دارای مزایایی نسبت به پارکت چوبی است که آن را تبدیل به یکی از بهترین انتخاب‌ها نموده است.
تفاوت بین کفپوش پارکت و لمینت

مهم‌ ترین تفاوت پارکت و لمینت نحوه‌ نصب آنها می باشد. در نصب پارکت از چسب مخصوص به آن استفاده می شود که تقریبا طی گذشت 24 ساعت بعد از نصب پارکت، می‌توان وسایل منزل را روی آن قرار داد ولی لمینت‌ها برای نصب نیازی به چسب ندارند این امر موجب می شود تا صدمه ای به کف اتاق وارد نشود به طور مثال اگر کف خانه شما از سنگ فرش می باشد، با کندن لمینت ها هیچگونه آسیبی به آن وارد نمی شود.

پارکت‌ها در برابر هرگونه جسم نوک‌تیز بسیار حساس بوده و خیلی زود آسیب خواهد دید، از این رو برای خانواده‌هایی که بچه‌های پرجنب و جوشی دارند مناسب نمی باشد ولی در مقابل لمینت مقاومت بهتر و بسیار بالاتری نسبت به اجسام نوک‌تیز داشته و بسیار دیرتر و سخت تر آسیب می پذیرد.

ازدیگر تفاوت های آن می توان به این مورد اشاره نمود که با آسیب دیدن قطعه ای از لمینت به راحتی می توان آن را تعویض نمود این در حالی است که چنین قابلیتی در پارکت وجود ندارد. اگر شما هم از طرفداران محیط زیست هستید خوب است بدانید لمینت ها نسبت به پارکت ها به جهت استفاده از رزین و فشاری که هنگام ساخت آن اغمال می شود در طبیعت تجزیه نمی گردد ولی پارکت ها به سبب طبیعی بودن آنها، به راحتی به طبیعت باز می گردند.

نوشته دیگر :   آموزش بورس با فیلم آموزش بورس

همچنین نگهداری پارکت لمینت از پارکت ها بسیار راحت‌ تر است. شما می‌توانید با استفاده از پارچه‌ای مرطوب یا تی سطح لمینت را به راحتی تمیز نمایید، اما برای پارکت لازم است تا از موادی خاص استفاده نمایید تا به پوشش محافظ آن آسیبی وارد نشود. در عوض پارکت را می‌توان سنباده زد، اما لمینت چنین ویژگی ای ندارد.

اگر درمنزلتان از پارکت استفاده می کنید بهتر است به موارد زیر توجه نموده و کاملا رعایت نمایید:

تا حد ممکن باید کاری نمایید که با آب در تماس نباشد و همچنین سطح آن تا حد امکان رطوبت نگرفته و خشک نگهداری گردد.• برخی از انواع پارکت ها (به خصوص پارکت های تهیه شده از چوب کاج) دارای بافت نرم و شکننده ای بوده و هنگام نصب باید توسط نصاب تقویت بشوند.
معمولا در بیشتر موارد، بعد از چند سال نیاز است که مجددا سطوح آن اصطلاحا سایبده شده و مجددا لاک زده شود.
در برابر حوادثی مانند آتش سوزی باید از آن محافظت شود.
پارکت لمینت

پارکت های لمینیت از تخته فیبر متراکم در زیر یک لایه ی پلاستیکی روشن و بصورت ورقه ورقه ساخته می شوند و طرح های بسیار متنوعی دارند.برخی از مارک های این پارکت ها از یک لایه از جنس چوب پنبه نیز استفاده می کنند.که به گفته ی مدیران این شرکت ها ، این ویژگی می تواند باعث کاهش صداهای محیط شود.

پارکت های لمینیت همچنین در برابر خراشیدن و تغییر رنگ بسیار مقاوم هستند و همچنین به هیچ وجه به نور خورشید و اشعه ی آن حساسیتی ندارند و در برابر آن مقاومت مناسبی دارند.پارکت های لمینیت بسیار بهتر از پارکت های چوبی و همچنین صنعتی چوبی هستند.همچنین پارکت های لمینیت مقاومت بیشتری نسبت به دیگر پارکت های چوبی دارند.

پارکت لمینیت (که در ایالات متحده به آن کاشی چوب شناور نیز گفته می شود) یک محصول پارکت مصنوعی چند لایه است که همراه با یک فرآیند لمینیت ساخته می شود. پارکت لمینیت چوب (یا بعضی اوقات سنگی) را با یک لایه عکاسی زیر یک لایه محافظ روشن شبیه سازی می کند. لایه هسته داخلی معمولاً از رزین ملامین و مواد تخته فیبر تشکیل شده است. یک استاندارد اروپایی با شماره EN 13329: 2000 وجود دارد که الزامات آن برای پوشش کف لمینت و روش های آزمایش را مشخص می کند.

پارکت لمینیت از نظر محبوبیت بسیار افزایش یافته است ، شاید به دلیل اینکه نصب و نگهداری آن راحت تر از بیشتر سطوح سنتی مانند پارکت های چوبی است. همچنین ممکن است از مزایای هزینه کمتر برخوردار باشد و نیاز به مهارت کمتری برای نصب نسبت به پارکت های جایگزین دارد.

پارکت های لمینیت از نظر دوام فوق العاده اند.همچنین به دلیل داشتن لایه ی حاوی رزین که خاصیت ضد میکروبی دارد ، از نظر بهداشتی نیز سالم تر است و نگهداری آن نسبتاً آسان تر است.

پارکت آرتا از دیگر محصولات بی نظیر دکورینو می باشد که به شما پیشنهاد میکنیم .

نصب و راه اندازی

پارکت لمینت برای یک خانه بسیار مناسب است. پارکت های چند لایه به صورت تعدادی تخته بسته بندی شده اند . گاهی اوقات

در هنگام نصب پارکت های لمینیت از یک چسب خاص نیز استفاده می شود که به دوام نصب و کنده نشدن این پارکت کمک شایانی می کند.همیشه در هنگام نصب پارکت لمینیت توجه داشته باشید که حداقل 3 الی 4 ساعت پارکت ها را در فضای اتاق قرار دهید تا با دمای داخل اتاق کاملا سازگاری پیدا کنند سپس می توانید آرام آرام آن ها را نصب نمایید.مراقب باشید هیچگونه نم یا به اصطلاح رطوبت در زیر پارکت ها وجود نداشته باشد چرا که به مرور زمان منجر به شل شدن پارکت ها و همچنین کنده شدن آن ها می شود.معمولا برای رفع نم از یک پارچه ی پنبه ای کاملا خشک استفاده کنید.

تخته های پایه (تخته های دامن) پس از اتمام پارکت می تواند برداشته شود و مجدداً نصب شود ، یا پایه تخته را می توان در جای خود قرار داد که کف پارکت داخل آن قرار بگیرد ، سپس برش های کوچک دانه ای مانند قالب کفش یا ربع بزرگتر قالب را می توان در قسمت پایین تخته های پایه نصب کرد. برش اره بر روی تخته ها معمولاً در لبه ها و اطراف کمد و ورودی های درب مورد نیاز است ، اما نصب کننده های حرفه ای معمولاً از اره های زیرپوش دار در جلوی درب استفاده می کنند تا فضایی را به یک ارتفاع برش دهند که به پارکت اجازه می دهد تا زیر درب قرار بگیرد و از پوستی برای نظافت بیشتر استفاده کند.