سرفصل محتوا

  • معرفی الگوریتمای گوگل
      • بعضی از الگوریتمای گوگل عبارتند از:
      • الگوریتم گوگل پنگوئن
      • الگوریتم گوگل پاندا گوگل
      • الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل
      • الگوریتم کبوتر گوگل
      • کبوتر

      • الگوریتم موش کور گوگل یا Possum
      • الگوریتم هاوک یا الگوریتم شاهین گوگل (Hawk google )
      • الگوریتم پیج لایوت PayDay Loan گوگل
        • به هر حال ، الگوریتم Page Layout گوگل از شما می خواد :
      • الگوریتم Page Authority یا اعتبار صفحه
      • الگوریتم کافئین گوگل
        • کارایی الگوریتم کافئین گوگل
      • الگوریتم گورخر گوگل
      • الگوریتم موبایل گدون mobilegeddon
      • موبایل

    • الگوریتم رنک برین RankBrain گوگل
    • الگوریتم Hilltop گوگل
    • الگوریتم Mobile First Index
    • بروزرسانی گوگل فرد google fred

معرفی الگوریتمای گوگل

حتما میدونید که الگوریتمای گوگل واسه کاربران اینترنتی و وبمستران نامعلوم هستن و بیشتر اطلاعاتی که روی اینترنت مطالعه میکنین ،

براساس حدس و فکر و یا بررسیای دقیق متخصصین سئو جفت و جور شدن.

بازم زوایای خیلی از الگوریتمای گوگل واسه تعیین رتبه بندی سایتا در یافته های جستجو نامعلوم مونده.

بطوریکه خود گوگل بطور دقیق میدونه که دلیل افت رتبه یه سایت در یافته های جستجو چیه و کدوم یکی از این الگوریتما موجب اون شدن ولی این اطلاعات از راه حساب وبمستر تولز در اختیار مدیران سایتا قرار نمیگیره!

سرعت ایندکس شدن صفحات سایت نمی تونه دلیلی بر جایگاه خوب اونا در یافته های جستجو باشه.

اگه مطالب شما بخوبی ایندکس می شن ولی جایگاه مناسبی کسب نمی کنن به این معنیه که محتوای سایت شما مورد پسند الگوریتم نبوده و کیفیت لازم رو نداره.

کلا الگوریتمای گوگل به دو دسته تقسیم می شن، الگوریتمای اصلی که در واقع جز هسته اصلی گوگل هستن و براساس پارامترهای جور واجور سایتای اینترنتی رو رتبه بندی می کنن و الگوریتمایی که به صورت جانبی واسه شناسایی سایتای اسپم و یا بهتر شده های جستجو و بهینه سازی پرس و جوهای کاربران استفاده می شن.

بعضی از الگوریتمای گوگل عبارتند از:

    الگوریتم پنگوئن گوگل

    الگوریتم پاندا گوگل

    الگوریتم مرغ مگس خوار

    الگوریتم کبوتر

   الگوریتم موش کور Possum

    الگوریتم هاوک یا الگوریتم شاهین گوگل (Hawk google )

    الگوریتم PayDay Loan

    الگوریتم  Page Layout

    الگوریتم Page Authority

    الگوریتم کافئین

    الگوریتم گورخر

    الگوریتم mobilegeddon

   الگوریتم رنک برین RankBrain گوگل 

   الگوریتم Hilltop 

   الگوریتم Mobile First Index

   بروزرسانی گوگل فرد google fred

هرکدوم از این الگوریتما دستورالعملی رو به اجرا در میارن و نکاتی براشون مهمه، در زیر به توضیح هرکدوم ازالگوریتمای بالا میپردازیم:

الگوریتم گوگل پنگوئن

وقتی لینکای اسپمر همه اینترنت رو گرفته بود و جعل در اعتبار ینکا کاربران رو به شدن آزار میداد الگوریتم  پنگوئن وظیفه شناسایی لینکهای اسپم و سایتایی رو که واسه بهبود رتبه بندی خود بک لینک خریداری می کنن بردوش داره.

بک لینک

طوری که کاربران با سرچ کردن به مقصد واقعی خود نمی رسیدن و مثلا با سرچ عنوان مورد نظر وارد جایی میشدند که اصلا ارتباطی نداشت و از هدف دور میشدند.

همونطور که میدونیم گوگل واسه سایتی که تعداد لینک ورودی به اون از سایتای دیگه بیشتر باشه امتیاز بالاتری قائل شده و اونو در رتبه های بالاتر جستجو قرار میده.

این عمل باعث شده تا آدمایی سودجو به صورت فله ای مبادرت به قرار دادن لینک وب سایتهای دیگه کرده و واسه اون پول دریافت کنن.

حتما بارها این رو شنیدین که در اینترنت مطالب خیلی راحت کپی میشه و در سایتی دیگه قرار میگیره.

خوب این عمل روند سئو رو دچار مشکل میکرد و سایتای با کیفیت و دسته اول واقعا در میان یه عالمه از سایتا پنهون میشدند و جایگاه خاصی نداشتن.

تا اینکه الگوریتم پاندا به کمک اونا شتافت.

به این صورت که خزندهای این الگوریتم همیشه به دنبال مطالب و محتوای دسته اوله و دیگر سایتا رو که مطالب رو کپی میکنن رو شناسایی و از لیست جستجو حذف می کنه.

این الگوریتم بیشتر به موشکافی عبارات جستجو شده به وسیله کاربران میپردازه.

موشکافی

تا گوگل با این کار بتونه یافته های بهتری رو به کاربران نشون داده و یافته های خود رو بهتر کنه.

در واقع این الگوریتم تاثیر مستقیمی در یافته های رتبه بندی نداره و فقط عباراتی رو که کاربر جستجو کرده بررسی می کنه و براساس خواسته های کاربر تلاش میکنه بهترین نتیجه رو نمایش دهد.

صورت موضوع  اصلی موتور جستجوی گوگل الگوریتم کبوتره.

این الگوریتم به زبون ساده به روش زیر عمل میکنه.

اطلاعات وب سایتهای اینترنتی در قفسای داده قرار می گیرن و در هر قفس تعدادی کبوتر هست که به بررسی محتوای این سایتها و مقایسه اونا با کلید واژه جستجو شده می پردازن.

هر بار که مطلبی مناسب کلید واژه پیدا کنن یه بار به اون نوک میزنن.

صفحاتی که بیشترین مقدار نوک به اونا خورده شده باشه در گوگل بالاتر نشون داده می شن.

این الگوریتم به کاربران کمک میکنن بهتر به اهداف برسن حتی از نظر موقعیت جغرافیایی و بومی،مطلب و هدف مورد نظر رو به کاربر نشون می ده.

الگوریتم موش کور گوگل یا Possum

در بهینه سازی و سئو سایت، وبمسترها باید از اصول سئو استفاده کنن تا هم فعالیت اونا قانونی باشه و هم تاثیر اون فعالیتا بر رتبه بندی سایتشان، موندگار باشه.

گوگل یه جور از سئو رو معرفی کرد که به کاربر این اجازه رو میده تا بتونه موضوعات و کار و کاسبیای مورد نظر خود رو در موقعیت مکانی نزدیک به خود پیدا کنه که به اون سئو محلی یا می گن.

این الگوریتم هم واسه وبمسترها و هم واسه کاربران بسیار عجیب و عالی بود.

گوگل واسه بررسی سایتا، از الگوریتمای مختلفی استفاده می کنه که مهمترین هدف این الگوریتما، رعایت اصول سئو در سایتا هستش.

از این رو، گوگل واسه سئو محلی الگوریتمی به نام الگوریتم موش کور یا الگوریتم Possum طراحی کرده که در سال ۲۰۱۶، آخرین بروزرسانی اون انجام شد.

با به کار گیری الگوریتم موش کور ، گوگل یافته های متنوعی رو براساس موقعیت فیزیکی جستجوگر ارائه می کنه (هرچه شما به یه کار و کاسبی به صورت فیزیکی نزدیک تر باشین ، بیشتر احتمال داره که اونو در میان یافته های محلی و یافته های جستجویتان ببینین ).

الگوریتم هاوک یا الگوریتم شاهین گوگل (Hawk google )

در واقع الگوریتم هاوک یا الگوریتم شاهین گوگل واسه اصلاح مشکلات به وجود اومده از الگوریتم Possum روی کار اومد .

مشکلات

وقتی که گوگل الگوریتم جدیدی رو ارائه می کنه به طور کامل رد میکنه که تغییر بزرگی به وجود اومده و ادعا می کنه که  روزانه به روزرسانیای زیادی رو انجام میده و این الگوریتما همیشه در حال بروزرسانی هستن و هیچ الگوریتمی نسبت به الگوریتم قبلی دارای مزیتی نیس .

طبیعتا خیلی از کسائی که به وسیله الگوریتم Possum فیلتر شدن رو الگوریتم هاوک نتونسته در زیرو رو کردن و گشتنا نشون بده و این مشکل هنوز حل نشده و تنها کاری که تونسته بکنه اینه که اگه دو شرکت که در فاصله کمی از هم قرار دارن و لوکیشن اونا به صورت مجز امی باشه رو نشون بده.

هم اینکه این الگوریتم نتونسته دو شرکت که تو یه ساختمونه رو از فیلترینگ در آورد.

الگوریتم پیج لایوت PayDay Loan گوگل

اتفاق افتاده که کلید واژه رو جستجو کردین و وارد سایتی شدید اما محتوای مورد نظر رو پیدا نکردید.

یه سری سایتایی هستن که کلمات کلیدی پرکاربرد رو واسه سایت خود و صفحات اون استفاده میکنن تا زیرو رو کردن و گشتنا رو از اون خود کنن.

این الگوریتم با این سیستم مقابله میکنه.

پیج لایوت (Page Layout) الگوریتم بزرگی مانند پاندا و یا پنگوئن نیس بلکه این الگوریتم ایجاد شده که سایتایی که تبلیغات آزار دهنده در سایت خود داره جریمه کنه.

مانند تبلیغات پاپ آب ، تبلیغات بین پستا ، تبلیغات فلشی که در کنارهای سایت قرار داره.

این تبلیغات علاوه بر غیر حرفه ای بودن و جریمه شدن به وسیله گوگل عواملی مانند کاهش سرعت و انعطاف پذیری سایت ، کاهش محبوبیت پیش گوگل ، آزار مخاطب ، و کاهش بازدید کننده رو داره.

گوگل با بروزرسانی الگوریتم طرح بندی خود (Page Layout Algorithm) ، انگار به مدیران سایتا و وب مسترها اخطار داد که از تبلیغات بسیار زیاد در سایت جلوگیری کنن.

این الگوریتم گوگل در سایتایی که تبلیغاتی بسیار زیادی ندارن ، هیچ تاثیری نمی ذاره ، چون در آخر تبلیغات یکی از اصول اینترنت و تجارت الکترونیکه ، گوگل اصلا همچین چیزی رو نمی خواد ،

تنها هدف گوگل اینه که وقتی که کاربر وارد سایت شما می شه بدون هیچ تکون دادن اسکرول (scrolling) محتوای شما رو مشاهده کنه.

به هر حال ، الگوریتم Page Layout گوگل از شما می خواد :

  • به طراحی بی توجهی نکنین
  • اگه شما با سایتی که در هم بر هم و بسیار شلوغه و در این صفحه شلوغ تبلیغات زیادی هست ، انتظار اعتماد کاربران رو به خود دارین به طور کامل از مرحله پرتین ، قرار دادن تبلیغات در هدر سایت فقط در صورتی ممکن می شه که شما از اونا به صورت هوشمندانه استفاده کردین و اگه شما در بالای سایت خود از تبلیغات بزرگ و برجسته ای استفاده کردین مطمئن باشین که گوگل با شما برخورد می کنه. یعنی دیگه ، گوگل به طراحی سایت هم رتبه میده.
  • اسلایدرا مورد هدف این الگوریتم نیس
  • اسلایدرا و معمولا عناصری که با به کار گیری جاوا اسکریپت درست می شن ، گوگل اونا رو مورد تاثیر قرار نمیده ، یعنی دیگه Page Layout Algorithm کاری به کار جاوا اسکریپ نداره
  • این رو هم بدونین که گوگل اعلام کرده که از بین هر ۱۰۰ سایت ، ۱ سایت مورد حمله این الگوریتم قرار گرفته.

الگوریتم Page Authority یا اعتبار صفحه

اعتبار سنجی و قدرت سنجی سایت شما، یعنی سایت با به کار گیری فاکتورهای مختلفی مثل کیفیت محتوا، اندازه لینک ورودی از سایتای دیگه، تعداد بازدید کننده و وقتی که بازدیدکنندها در سایت شما می گذرونن اندازه قدرت صفحه سایت مشخص شده و در رتبه اون در گوگل اثر میذاره.

Page Authority و Domain Authority یه عامل غیر رسمی سئو هستش که نقش بسیار مهمی داره.

با در نظر گرفتن اینکه گوگلآپدیت page rankا رو متوقف کرده و اگه هم دوباره پیج رنکا رو به روز کنه، با فاصله های وقتی خیلی زیادی این کار انجام می شه، این دو عامل نقش مهمی دارن.

Page Authority و Domain Authority به ترتیب به معنی اعتبار صفحه و اعتبار دامنه، به وسیله شرکت موز، ارائه می شن که از راه سایت moonsy یا opensiteexplorer.org می تونین، مقدار page و domain authority سایت خود رو بررسی کنین.

الگوریتم کافئین گوگل

این الگوریتم مانند مرغ مگس خواره و روی عبارات جستجو شده واسه بهبود بخشیدن جستجوها بوجود اومده فرقش اینه که نگاش روی شبکه های اجتماعی هم پس الان فعالیت در شبکه های اجتماعی خیلی روی سئوی سایت تاثیر مثبت داره.

کارایی الگوریتم کافئین گوگل

این الگوریتم، یه پشتیبان بسیار مناسب واسه محتوای سایت هستش. مهمترین ویژگیای این الگوریتم عبارتند از:
۱) سرعت به روزرسانی صفحات در الگوریتم کافئین خیلی زیاده و در هر ثانیه هزاران صفحه رو به روزرسانی کرده و در نتیجه کاربر می تونه به جدیدترین و به روز ترین صفحات دسترسی پیدا کنه.
۲) سرعت الگوریتم کافئین بسیار بالا هستش در نتیجه به گوگل کمک می کنه تا جست و جوی معنایی در عبارات رو در مقیاسای بزرگتر بکنه و در نتیجه یافته های بهتر و بیشتری رو در اختیار کاربران بذاره.

این الگوریتم جهت کیفیت سنجی فروشگاه های اینترنتی طراحی و اجرا شد و جلوی گسترش و گسترش فروشگاه های اینترنتی تقلبی رو می گیرن.

طراحی سایت به صورت عکس العمل گرا یا ریسپانسیو، داشتن بارکد واسه همه جنسا، به کار گیری کوپنای تخفیف واسه تشویق کاربران به خرید این اجناس، ایجاد مقایسه با جنسای موجود در سایتهای دیگه، کم شدن مراحل خرید و راحتی خریدار، وجود قیمت روی جنسا، وجود نشانی معتبر واسه فروشگاه و … عواملی هستن که گوگل در این الگوریتم خود به اونا توجه میکنه.

قیمت

با در نظر گرفتن مصرف موبایل اینترنت و نسبتای آماری نسبت به دیگر دیوایسا گوگل جدیدترین الگوریتم خود رو اعلام کرد این الگوریتم جزء جدیدترین الگوریتمهای گوگل هستش.

سایتایی که در صفحات تبلت و گوشیای همراه خوب نشون داده نمی شن کم کم از یافته های جستجو حذف می شن.

موبایل گدون نام الگوریتم جدید گوگله که هدفش آزمایش وب سایتا به جهت هم جهت شدن و هم خوانی با سیستم مرورگر تبلت و موبایله که به اصطلاح به اون Mobile Friendly می گن و این به اون معنیه که بعد از حضور این الگوریتم، وب سایتایی که در بیس طراحی خود از امکانی واسه هم جهت شدن با موبایل و تبلت که به اصطلاح واکنشگرا یا Responsive می گن استفاده نکرده باشن، در رتبه بندی گوگل جایگاه خود رو از دست میدن.

از اونجایی که امروزه استفاده کاربری و کاربردی از موبایل و تبلت و استفاده کاربران اونا از اینترنت رو به زیاد شدنه، گوگل هم جهت با تقویت وسیله موبایل و تبلت، تصمیم به ارائه این الگوریتم گرفت و شرایطی رو که براساس اون یه سایت به عنوان Mobile Friendly معرفی می شه رو به شکل زیر توضیح داد:

طراحی سایت به صورت ریسپانسیو یا واکنشگرا باشه
نبود به کار گیری ابزارهایی که واسه موبایل و تبلت اهمیت و عمومیت نداره (مثل به کار گیری Flash)
به کار گیری متن انگار که نیاز به بزرگ نمایی نداشته و قابل خوندن باشه.
گذاشتن لینکا با فاصله مناسب طوری که کاربر خیلی راحت بتونه لینک مورد نظر خود رو انتخاب کنه.
به کار گیری ابعاد مناسب جهت همخوانی با صفحه نمایش موبایل کاربر تا احتیاجی به بزرگ نمایی صفحه وجود نداشته باشه.

الان گوگل این شرایط رو واسه همه وب سایتا و با هر زبون در سراسر دنیا به کار می بره و گفته که الگوریتم جدید، تاثیر مستقیم روی یافته های جستجوی گوگل داره.

البته ذکر این نکته خالی از لطف نیس که الان، فقط وقتی که از راه موبایل به جستجو می پردازید تاثیر این الگوریتم رو مشاهده می کنین اما دیری نخواد گذشت که تاثیر اون، همه حالات جستجو و یافته های اونا رو در بر می گیره و بزودی تغییرات بزرگی رو در یافته های جستجوی گوگل تماشاگر هستیم.

اگه سایت شما به شکل Mobile Friendly طراحی شده باشه می تونین منتظر افزایش رتبه بندی سایت خود در یافته های جستجو باشین وگرنه، سقوط رتبه در انتظار شماس.

نکته مثبتی که در این الگوریتم هست، Real Time (بروز رسان) بودن اون هستش و این بدون معناست که اگه طراح سایت مبادرت به ایجاد تغییرات هم جهت با همخوانی با موبایل در سایت خود کنه، رتبه اون سایت خوب میشه.

نکته بسیار مهم: واسه مقابله با این الگوریتم اصلا از نسخه موبایل به جای قالب واکنشگرا واسه سایت خود استفاده نکنین. طراحان زیادی هستن که نمی خوان نسخه اصلی سایت خود رو تغییر و به قالب واکنشگرا تبدیل کنن و به جای اون، تصمیم به طراحی نسخه موبایل می گیرن و کاربران رو به زیردامنه سایت خود منتقل می کنن.

به کار گیری این روش مشکلات زیادی رو داره که اولین و اصلی ترین مشکل، Duplicate Contentه که از نظر گوگل اهمیت بسیار زیادی رو داشته و مشکلات زیادی رو واسه سایت شما داره.

الگوریتم رنک برین RankBrain مطمئنا رتبه سایتا  در یافته های جستجو رو در آینده بشدت تحت تاثیر قرار میده.

اما الان گوگل بیشتر روی آزمایش این الگوریتم متمرکزه و کاربران طی ماه های آینده به مرور اثرات اونو در یافته های جستجو می بیننن.

رنک برین (RankBrain) به دلیل به کار گیری الگوریتمای یادگیری ماشین قادر میشه تا معنی عبارات و واژه ها رو بهتر تشخیص داده (پیشرفته تر از الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل) و با بازخوردی که از کاربران گوگل دریافت می کنه، نتایجی رو به اونا نمایش دهد که بیشترین شباهت رو به چیزی که اونا دنبالش بودن داشته باشه.

در واقع این الگوریتم به گوگل کمک می کنه تا حدسای بهتری از نظر معنایی در مورد عبارات جستجو کاربران بزنه.

الگوریتم Hilltop گوگل

ین الگوریتم روی یه شاخص خاص از اسنادهای متخصص به اجرا در میاد. اینا صفحاتی دور و بر یه موضوع خاص هستن و لینکایی رو به صفحات غیر وابسته دیگری مربوط به اون موضوع دارن. یافته های براساس یه یکی بودن رتبه بندی می شن.

در واقع این الگوریتم بین صفحات «متخصص» و «معتبر» رابطه برقرار می کنه: یه صفحه تخصصی، صفحه ایه که لینکای خیلی از اسناد دیگه و البته در رابطه، به اون پیوند داده می شن.

از طرفی یه صفحه معتبر و مقتدر هم صفحه ایه که درمورد یه موضوع خاص صحبت می کنه و به خیلی از صفحات غیر وابسته ای که بدون موضوع در رابطه هستن لینک میده، در واقع به صورت یه منبع شناخته می شه. اگه یه سایت به صفحات متخصص لینک دهد، یه مقتدر یا معتبر یا همون منبع می شه.

در تئوری، گوگل در اول صفحات متخصص رو پیدا می کنه و پس از اون صفحاتی که به اون لینک دادن به رتبه خوبی می رسن، یعنی در نمایش یافته های موتورهای جستجو اولویت با صفحه متخصص و پس از اون صفحات لینک داده شده. صفحات در سایتایی مانند یاهو، DMOZ یا سایتای دانشگاهی و کتابخونه ای معمولاً صفحات متخصص در نظر گرفته می شن.

در اول هدف اصلی الگوریتم هیلتاپ شناسایی سایتای منبع و دایرکتوریای معتبر واسه معرفی سایتا در بخشای جورواجور بود. گوگل این سایتا رو بررسی کرده و ارزش و اعتبار اونا رو مشخص می کرد. بعد از تایید یه سایت به عنوان منبع معتبر صفحاتی که در اون معرفی شده بودن شانس زیادی واسه کسب جایگاه در یافته های جستجوی گوگل داشتن.

همین مسئله موجب شد که در اون سالها دایرکتوریای معتبر مانند Dmoz، Yahoo و Wikipedia ارزشمندترین فضاها واسه لینک سازی سایتای کوچکتر باشن. به کمک الگوریتم هیلتاپ، گوگل می تونست سایتای منبع رو شناسایی کرده و از راه اونا سایتای معتبر رو پیدا کنه.

حتما الگوریتم هیلتاپ یکی از قدیمی ترین الگوریتمای موتور جستجوی گوگله، اما داشتن باخبر شدن از الگوریتم هیلتاپ حتی به عنوان یه الگوریتم بسیار قدیمی می تونه رفتار امروزی سئو رو توضیح داده و به عنوان علم پایه ای و اساسی واسه فهم سئوی مدرن استفاده کرده شه.

الگوریتم Mobile First Index

به کار گیری گجتای جدید مانند تلفنای هوشمند تبلتا … هر روزه در حال گسترشه و خیلی از افراد کارای روزمره خود رو با به کار گیری گوشیای هوشمند خود انجام میدن از این رو گوگل واسه جوابگوی بهتر به میلیونا جستجوی که از راه کاربران موبایلی انجام می شه تصمیم گرفته با الگوریتم Mobile First Index،  ایندکس جدیدی مخصوص نسخه موبایل سایتها بسازه که به طور کاملً با نسخه دسکتاپ فرق داره.
مبدأ تلاش گوگل واسه تقویت سایتای موبایلی از سال ۲۰۱۵ شروع شد در این سال سایتای که واسه موبایل بهینه شده بودن در یافته های جستجو رتبه بالاتری کسب می کردن و بعد اون از فریم ورک AMP رونمایی کرد که سرعت بارگذاری سایتا رو روی موبایل چندین برابر می کرد و حال گوگل از ایندکس موبایلی خود خبر میده که می تونه تحولی عجیب در سرچ موبایل ایجاد کنه.

الگوریتم Mobile First Index شاخص جدید شرکت گوگله که می تونه روند جستجو در موبایل یا گوشیای هوشمند رو از این رو به اون رو کنه. این الگوریتم بدین صورت عمل می کنه که خزش رو براساس گوشیای موبایل شروع می کنه و رتبه بندی وب سایتای جور واجور در موتور جستجوی گوگل واسه تموم وب سایتا چه در بستر موبایل و چه در بستر دسکتاپ بر این پایه صورت میگیره.

تو یه توضیح ساده میشه گفت با معرفی الگوریتم Mobile First Index محتوایی که در موبایل نشون داده میشه ملاک اراده کردن گوگل واسه جایگاه شما میشه نه چیزی که در نسخه دسکتاپ صفحه در دسترسه.

اراده کردن

دقت کنین که فرد یه الگوریتم نیس. Fred آپدیتیه که به هستۀ اصلی موتور جستجو اضافه شد و باعث شد تغییراتی در رتبه بندی سایتا ایجاد شه.

با آخرینآپدیت الگوریتم گوگل فرد Fred دیگه نمیشه به آسونی تشخیص داد که هدف اصلی این الگوریتم کدوم یکی از بخشای سئو سایت سایته.

بخشایی از سئو که به وسیله این بروزرسانی مورد بررسی قرار می گیرن عبارتند از لینکها، تبلیغات، تعداد تبلیغات، چگونگی درج تبلیغات در وبلاگای خصوصی و… اما به جربزه میشه گفت که تشخیص اندازه اهمیت هر کدوم از این بخشا در الگوریتم گوگل فرد Fred خیلی سخت و حتی امکان نداره.

آدمایی که سایت اونا تحت تاثیر گوگل فرد  Fred بوده. بیشتر این بروزرسانی رو به عنوان الگوریتمی که به حجم تبلیغات و لینکای خارجی حساسه میشناسن. اما واقعا بروزرسانی گوگل فرد واسه تشخیص کیفیت محتوای سایت و صفحاته.

اگه سایتی به مخاطب واقعی اهمیت نده و فقط محتوا رو براساس اصول سئو گوگل بسازه تا بتونه با رتبه بالا در گوگل تبلیغات بیشتری دریافت کنه. این رفتار به وسیله بروزرسانی گوگل فرد Fred شناسایی می شه.