تأثیر شگرف بیگ دیتا بر بهینه سازی برای موتورهای جستجو

بیگ دیتا یا داده های کلان اثرات زیادی روی دنیای امروزی بر جای می ذارن، چه از دید اجتماعی، چه در میدون کار و کاسبی. بهینه سازی واسه موتورای جستجو یا به طور خلاصه سئو، تنها یکی از بخشای بازاریابی کسب و کاره که به شکلی همیشگی تحت اثر علم ارائه شده به وسیله داده های کلان قرار داره.

بیگ دیتا چیه؟

قبل اینکه وارد جزئیات تغییراتی شیم که داده های کلان روی کار و کاسبی می ذارن، بد نیس نگاهی گذرا به وجود داده های کلان بندازیم.

کلا، بیگ دیتا به جمع آوری و تحلیل مجموعه های بزرگی از داده می گن که می تونه واسه بهبود راه و روش ما در قبال مشکلات مربوطه استفاده بشه. بیگ دیتا ظرف سالای گذشته به چند دلیل زیر به بخشی اساسی از فرایندای اراده کردن تبدیل شده:

  • پذیرش رو به رشد اجتماعی از دید شفافیت، که داده های سازمانی رو به داده های استاندارد بدل می کنه
  • گزینه های بیشتر واسه تحلیل داده های منحصر به فرد و جدا
  • ذخیره سازی ابری داده ها که دسترسی به اونو واسه همه آسون می کنه
  • پلتفرمای رسانه های اجتماعی می تونن داده های بیشتری در مورد افراد جمع آوری کنن
  • در دسترس قرار گرفتن زیرساختای لازم لازم واسه پردازش حجم بزرگی از داده

شرکتا و سازمانای زیادی در مورد داده های کلان در سرتاسر دنیا مشغول فعالیت هستن، اما گوگل رو میشه تا حد زیادی اصلی ترین اونا دونست، پس خیلی راحت میشه توقع داشت نفوذ زیادی روی موضوع جستجو روی اینترنت داشته باشه.

محتوا با نرخی صعودی در حال تبدیل شدن به داده

محتوا به معنی عام خود چیزی به جز اطلاعات منتشر شده نیس. اما گوگل با ظهور خود به عنوان یه بازیگر قدر در مورد داده های کلان، شروع کرد به اینکه محتوا رو به عنوان موجودیتی قابل اندازه گیری در نظر بگیره.

موتورهای جستجو با تبدیل محتوا به داده، خیلی راحت می تونن اونو تحلیل کنن و پاسخای بهتر و در رابطه تری به جستجو کنندگان ارائه بدن.

در نتیجه یافته های جستجو روز به روز منظم تر می شن. تحلیل اطلاعات معنایی گوگل رو به ارائه یافته های منحصر به فردی مثل یافته های محلی مجهز کرده که ارزش بیشتری واسه جستجو کنندگان جفت و جور می کنن.

به گفته یکی از مدیران SEO Inc «ما به عنوان بازاریابان جستجو و متخصصین بهینه سازی واسه موتورای جستجو، باید خودمون رو با شیب تند یادگیری گوگل هماهنگ کنیم. با در نظر گرفتن محتوا به عنوان داده و خلق وسایل تحلیلی جور واجور، از جمله هوش مصنوعی واسه فهم و یاد گرفتن از محتوا، داده های کلان گوگل به عنوان بهترین آزمون واسه ارائه یافته ها در رابطه از دید معنایی بکنه».

علم عمیق ارائه شده به وسیله بیگ دیتا دور و بر سئو

از اونجایی که گوگل و دیگه موتورای جستجو عمیقاً به دنبال بخش بندی محتوا و تبدیل اون به داده های قابل اندازه گیری هستن، به دست آوردن اطلاعات درباره شکلای جور واجور داده ای که کاربران به دنبالشون می گردن از هر زمان دیگری واسه بازاریابان ساده تر شده.

به لطف داده های کلان، متخصصین سئو می تونن راحت تر از هر زمان دیگری کلمات کلیدی رو دنبال و تحلیل کنن، بهینه سازی رو روی صفحه بکنن، و به بک لینک و دیگه بخشای مهم بهینه سازی مثل سئوی محلی، بهینه سازی واسه موبایل، همخوانی با چارچوبای کیفی، سئوی جهانی، برگشت سرمایه گذاری سئو و بازاریابی محتوایی بپردازند.

دقت رو به رشد تحلیلای شخصی سازی شده

هدف پایانی هر بازاریاب آنلاین یا متخصص سئو اندازه تبدیل بیشتر (بازدیدکننده به خریدار) است. واسه همینه که پیدا کردن نسبتای میان عناصر بالا و دیگه تجزیه و تحلیلا مثل ترافیک، اندازه تبدیل، و بازدید صفحات تا این حد واسه کار و کاسبی شما و رقبایتان ارزش داره.

متخصصین سئو با به کار گیری کنسول جستجوی گوگل، ابزارای بینگ وب مستر و دیگه سامانه های تحلیلی می تونن ببینن محتوای اینترنتی شون کجای شبکه بزرگ داده های محتوایی قرار داره و زخم و کاهش هاشون رو براساس کارکرد منحصر به فرد خودشون بکنن.

به کار گیری این ابزارای تحلیلی، دنبال کردن کلیکای کاربران، یه وقتی که در هر صفحه صرف می کنن، اندازه تبدیل، بک لینکا، و دیگه عوامل مهم و تأثیرگذاری که بیگ دیتای جستجو رو تشکیل میدن رو از هر زمان دیگری ساده تر کردن.

داده های شبکه های اجتماعی، در آستانه تبدیل شدن به دلیلی اساسی در جستجو

شبکه های اجتماعی یکی دیگه از گنجینه های مهم علم بیگ دیتا حساب می شن. فیسبوک بیشتر از یه میلیارد کاربر داره، توئیتر ۵۰۰ میلیون، و میلیونا وبلاگ عمومی دیگه هم وجود دارن که به دنبال شبکه سازی روی این پلتفرما هستن.

گوگل به عنوان شرکت بیگ دیتایی که هرساله بیشتر از ۲۰ پتابایت داده رو پردازش می کنه، نمی تونه این اطلاعات رو ندیده بگیره و در رأس بازی جستجو بمونه.

در نتیجه سیگنالایی که از طرف شبکه های اجتماعی منتشر می شن روز به روز به عنصر مهم تری واسه جستجو بدل می شن.