تحلیل و آنالیز وب‌سایت چه اهمیتی دارد؟

مدت خیلی از به وجود اومدن کار و کاسبی های آنلاین نگذشته، اما در ایران این جوری کسب وکارها با کمبودهای زیادی روبه رو هستن. در سیستم کاری ما، تحلیل و بررسی سایت قبل، بین و بعد از انجام کارا کمتر دیده میشه. در این مقاله به یکی از بخشای مهم دیجیتال مارکتینگ با عنوان اهمیت تحلیل و بررسی سایت پراختیم که نقطه شروع پیشرفت یه کسب وکار هستش.

دیجیتال

تحلیل کیفی و کمی کار و کاسبی شما و فعالیت بقیه رقبا در جهت کسب پیشرفت دائمی یه نیاز قطعیه. این کار در آخر به رضایت مشتریان فعلی و بالقوه شما می رسه و از طرف دیگه شما رو به اهداف تجاری تون نزدیک و نزدیک تر می سازه. هدف بیشتر تجارتای الکترونیکی در مرحله اول افزایش فروشه، هم اینکه جمع آوری اطلاعات مشتریان، افزایش اندازه موندن در سایت و تبدیل بازدیدکنندها به مشتریان بالقوه هستش.

تحلیل و بررسی سایت چه چیزایی رو در اختیار ما قرار میده؟

  • منشاء ترافیک و بازدید ورودی به سایت
  • بازدیدکنندهایی که به مشتری تبدیل شدن و از کجا اومدن اونا
  • بهترین زمان درج نوشته در سایت چه وقتی از روز یا هفته س. (براساس بازدیدکننده)
  • چه دسته ای از نوشته ها مخاطب بیشتری رو به خود جذب می کنن.
  • کلمات کلیدی که مخاطبین جهت ورود به سایت شما استفاده کردن.

تحلیل و بررسی سایت ، روش هدف دار آنلاین تون رو تعریف می کنه

بررسی یه سایت چیزی بالاتر از نصب یه اسکریپت در سایت و تنظیم اون واسه دریافت گزارش تعداد بازدیدکنندگان و ترافیکه. ارقام دریافت شده از گزارش باید قبل از هر چیزی تفسیر شن تا با مقادیر واقعی تر دست به تصمیمای آگاهانه بزنیم. بررسی داده های مربوط به تحلیل به ما درک بهتری از کاربران سایت میده، در واقع درک اینکه کاربران بخش حیاتی واسه تشکیل روش هدف دار در هر سایتی هستن. در هر صورت هدف بهینه سازی سایت واسه رفع نیاز کاربرانه. چیزی که مهمه اینه که بدونین کاربران الان چیجوری از سایت استفاده می کنن. اینکار در آینده به بهتر شدن روش هدف دار و رسیدن به هدفاتون منجر می شه.

سئو

اهداف رو با استناد به موشکافیای جاری تنظیم کنین

موشکافی

بررسی وب یه روند چرخه ایه که باید همزمان با پیشرفت و بهینه سازی دائمی سایت انجام شه. پس خیلی مهمه که دائم تحلیلا و اسناد مربوط به چگونگی تغییر رفتار کاربران، موقع انجام یه بهینه سازی و تغییر در سایت، بررسی شن. با یه مثال ساده قضیه رو باز می کنم، مثلا یه هدف در روش هدف دار آنلاین اینه که کاربران بیشتری فایلای راهنما و سوالات عادی رو بخونن با این امید که تعداد کاربران کمتری به شرکت زنگ بزنن و سوال کنن، چون جواب بیشتر سوالات در سایت هست. البته این هدف بسیار بی ارزش ایه ولی می تونه بسیار اثر داشته باشه چون به کاهش کارای دستی به وسیله مشتری منجر می شه و اگه مستنداتی از رفتار کاربران رو در اختیار داشته باشین، محاسبه این جوری موارد بسیار ساده می شه.

به کار گیری وسیله بررسی سایت بهرحال لازمه، اگه از این دسته وسیله بهره نبرین هیچ راهی واسه فهمیدن به داده های حیاتی کسب وکارتون که وابسته به رفتار کاربران هنگام بازکردن سایت تا خروجشانه، پیش روتون نیس حتی اگه شما به بعضی اهدافتون نزدیک شدین.

قسمت بعدی: مقایسه چند سرویس واسه جایگزینی گوگل آنالیتیکس