راهنمای پاس‌کاری در فیفا ۱۹ [تماشا کنید]

فیفا از دوران «بازی کن و لذت ببر» خودش در گذشته خیلی فاصله گرفته و این روزا کمتر کسی پیدا می شه که فقطً واسه سرگرمی بازی کنه. گیم پلی فیفا هر سال رقابت برانگیزتر از سال گذشته شده و به مرور المانایی به اون اضافه می شه که از دیدگاه عموم بازی کردن رو سخت تر کرده و از دیدگاه تخصصی راه تبدیل شدن به یه مثل ساز برتر و حتی یه eSport واقعی رو دنبال می کنه.

یکی از اصلی ترین فاکتورهایی که در این راه احساس شده و بسیار حیاتی و مهم هم هستش، پیشرفت ساختار پاس دادن و در کل ساخت موقعیت در فیفاه؛ همونطور که می دونین دیگه خبری از جهت دهی ساده و پاس دادن راحت با دکمه ضربدر یا X نیس و دقت بسیار زیادتری از چیزی که تصورش رو دارین طلب می شه.

پاس کاری در فیفا ۱۹ روشای زیادی واسه بازی سازی و تدارک حملات جفت و جور می کنه؛ تسلط بیشتر و آموختن شکلای جور واجور ترفندهای اینِ مهم دقیقاً به معنی پیشرفت روشن در بازی کردن و ورود به مرحله جدیدی از گیم پلیه. در نتیجه در این مطلب تلاش داریم با آموزش دقیق فوت وفنای پاس دادن و توضیحی کوچیک درباره هرکدوم به شما کمک کنیم تا جای ممکن بیشتر از بازی خود لذت برده و کمتر دچار اشتباه شید. با سایت ما همراه باشین.

در اختیار داشتن طیف بزرگی از راه های پاس کاری به بازیکن امکان میده تا نسبت به شرایط هر لحظه از مسابقه رفتار کرده و همینطور هوشمندانه تر عمل کنه. از آسونترین پاسای نزدیک گرفته تا سانترهای خطرناک و بلند، شرایط جور واجور می تونه گاه به نفع تیم خودی تموم شه و بعضی وقتا هم ممکنه زیان به دنبال داشته باشه.

پاس کاری در فیفا ۱۹ به صورت کلی سخت به نظر می رسه و اگه کاربر نتونه دقیقاً به کنترلرش زاویه دهد، احتمال خطا رفتن اون پاس و از بین رفتن موقعیت خیلی بالا میره، ولی روشن کردن گزینه Assisted Passing (کمک خودکار در پاس کاری) می تونه نتیجه بهتری جفت و جور کنه. هرچند اگه به اندازه ای ماهر شید که در حالت Manual بازی سازی خوبی داشته باشین، نتیجه کار کل تیم از هر دید بهتر میشه.

تسلط در این روش تاکتیکی بیشتر از هرچیزی به مالکیت هرچه بیشتر توپ منجر می شه؛ درست مثل باشگاه بارسلونا در زمان مربیگری پپ گواردیولا که با پاس کاریای همیشگی موسوم به تیکی تاکا، امان از روزگار تموم باشگاه های جهان درآورده بودن و همیشه موفق ظاهر می شدن. هم اینکه اینکه این مسئله خسته شدنِ مدافعان حریف و در نتیجه موقعیتای مناسب تر رو دلیل می شه.

پاس زمینی ساده (Ground Pass)

عادی ترین سبک پاس دادنه؛ کافیه دکمه X یا A رو در عین نگه داشتن جهت مناسب فشار بدین تا پاس روی زمین به سمت هم تیمی داده شه. کمتر یا بیشتر نگه داشتن این نوع از دکمه پاس تاثیر خیلی زیادی روی سرعت اون نگذاشته و بیشتر روی رسیدن توپ به نفر نزدیکتر یا دورتر اثر میذاره.

پاس سرضرب (One Touch Pass)

کنترل متفاوتی نسبت به پاس ساده زمینی نداره؛ تنها تفاوتش در اینه که اندازه نگه داشتن دکمه اصلا موثر نیس و باید حتماً یه لحظه قبل از رسیدن توپ به یار زده شده تا فوراً بکنه. جالبه بدونین این نوع از پاس کاری سریع بیشتر تو یه سوم هجومی زمین و واسه باز کردن خطوط دفاعی حریف کاربرد داره.

پاس یک و دو (One-Two Pass)

نسخه ای تکامل یافته از پاس کاری سرضرب هستش؛ در این تاکتیک فردی که پاس اول رو میده بدون این دست اون دست کردن شروع به دویدن به سمت دروازه حرف کرده و یار دریافت کننده توپ رو فوراً در موقعیتی مناسب به نفر اول برمی گردونه. واسه انجام این عمل لازمه همزمان با فشردن دکمه X یا A، دکمه L1 یا LB رو هم نگه دارین.

پاس محکم (Driven Pass)

دکمه های لازم واسه دادن یه پاس محکم و بلند، نگه داشتن همزمان R1 و X یا RB و A هستش؛ این نوع پاس در مواردی کاربرد داره که یار خودی در فاصله ای تقریباً دور حضور داشته و رسوندن توپ بهش می تونه در روند بازی سازی و یا حفظ مالکیت اثر داشته باشه. نگفته نمونه قطع راه توپ در این جور پاس واسه حریف بسیار سخته و در محوطه جریمه می تونه یکی از بهترین گزینه ها واسه پاس کات-بک باشه.

پاس نمایشی (Flair Pass)

با اینکه هرگونه فعالیت نمایشی در دنیای فوتبال بین تاکتیکای غیرکاربردی قرار میگیره، اما پاسایی که به عنوان Flair در فیفا ۱۹ زده می شن، بیشتر وقتا می تونن سرنوشت یه موقعیت رو تغییر بدن. واسه این منظور باید L2 و X یا LT و A رو به صورت همزمان کلیک کنین تا مثلاً در شرایط ایده آل پاسِ پشتِ پا داده و هم تیمی خود رو صاحب توپ کنین.

سانتر (Cross یا Lobbed Pass)

کنترل لازم واسه این تاکتیک ساده و مشهور فشردن دکمه مربع در پلی استیشن و X در ایکس باکسه. اندازه نگه داشتن این دکمه در اندازه ارسال توپ بسیار اثرگذاره؛ مثلا واسه تعویض کردن جناح بازی دست کم باید ۳ درجه قدرت توپ رو پُر کنین.

سانتر محکم (Driven Lobbed Pass)

دقیقاً عملکردی مشابه با پاس محکم داره فرقش اینه که میشه توپ رو از بالای سر یا با حفظ ارتفاع از کنار بدن مدافعین حریف و با سرعت عبور داد. این سبک تاکتیکی بیشتر از همه موقع حمله و واسه رسوندن توپ به موقعیت مناسب در شلوغی محوطه جریمه کاربرد داره؛ نگفته نمونه واسه انجام دادن اون باید دکمه های R1 و مربع یا RB و X رو بفشارید.

سانتر مرتفع (High Lob Pass)

جهت انجام این دست از سانترها باید دکمه های L1 و مربع یا LT و X رو به صورت همزمان کلیک کنین و نسبت به اندازه ای که می خواید توپ فرستاده شه، نوار ضربه رو پُر کنین. جالبه بدونین سرعت انتقال توپ در این سبک پاس کاری در فیفا ۱۹ پایینه و هنگام حمله خیلی موفق واقع نمی شه.

سانتر کوتاه و نمایشی (Scooped Lob Pass)

این نوع از پاس هوایی وقتی بیشترین کاربرد رو داره که یار خودی در فاصله ای نزدیک حضور داشته و می تونه در موقعیتی خطرناک قرار بگیره؛ مثلا از این سانتر میشه به جای پاس کات-بک هم استفاده کرد. علاوه بر این اگه بازیکن پا به توپ از توانایی دریبل بالایی بهره مند باشه، حرکات نمایشی رو هم چاشنی این سانترها می کنه. واسه انجام این تاکتیک دکمه های L2 و مربع یا LT و X رو همزمان فشار بدین.

پاس در عمق (Through Ball Pass)

یکی از معروف ترین روشای بازی سازی در دنیای فوتبال هستش که در واقع توپ رو به موقعیتی جلوتر از هم تیمی فرستاده و ایشون مجبور به دویدن به سمت حریف می شه و در نتیجه موقعیت خطرناکی صورت می گیره. واسه این منظور کافیه دکمه مثلث در پلی استیشن یا Y در ایکس باکس رو بفشارید. یادتون نره این تاکتیک معمولاً هنگام حمله کاربرد داره و در خطوط دفاعی به کار گیری اون اصلا پیشنهاد نمی شه.

پاس در عمق محکم (Threaded Through Ball Pass)

کنترل لازم واسه انجام پاس در عمق محکم، فشردن همزمان دکمه R1 با مثلت یا RB با Yه که در واقع توپ رو با شدت خیلی بیشتری به محوطه خالی جلوی هم تیمی می فرستد؛ قطع کردن راه این جور توپا به وسیله حریف بسیار سخته و از طرفی می تونه موقعیتای بسیار مناسبی ساخته و پرداخته کنه، ولی با این حال تلاش کنین در پُر کردن اندازه شدت ضربه زیاده روی نکنین تا توپ به دروازه بان حریف نرسه.

 پاس در عمق هوایی (Lobbed Through Ball Pass)

واسه فرستادن پاس در عمق از بالای سر مدافعان حریف باید دکمه های L1 و مثلث یا LB و Y رو همزمان بفشارید تا توپ جلوتر از مهاجمی که اقدام به دویدن کرده بیفته و شایدً با دروازه بان حریف تک به تک شید. هرچه مدافعان تیم مقابل کوتاه قدتر باشن، احتمال موفقیت بالاتره و همیشه باید حواستون باشه نوار قدرت پاس رو زیاد پُر نکنین، چون در این صورت مطمئنا توپ به دروازه بان روبرو می رسه.

یادگیری و تسلط به هرکدوم از این روشای پاس کاری در فیفا ۱۹ در کل کیفیت بازی کردن شما رو پیشرفت می بخشه. واسه تمرین تاکتیکای دوازده گانه یاد شده بهتره یه مدت از مسابقات غیرحساس استفاده کنین و وقتی احساس کردین به کیفیت لازم رسیدین، خودتون و حریفانتان رو در مسابقات حساسی مثل FUT Champions به رقابت بکشین.

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *