شرکت لوازم خانگی آنتیک و خدمات پس از فروش

دانلود پایان نامه
تصمیم گیری در مورد نحوه ورود به بازارهای هدف صادراتی
تصمیم گیری درباره برنامه بازار یابی
تصمیم گیری در مورد سازماندهی بخش بازار
شرکت ها می توانند فعالیت های بازار یابی بین المللی خود را به سه شیوه ( ایجاد بخش صادرات، تأسیس بخش بین المللی و تأسیس سازمان جهانی سازماندهی کنند. شرکت ها همزمان با افزایش فروش در بازار بین المللی اقدام به دایر کردن بخش صادرات می کنند( دینی ترکمانی،1390).
2-22.شرکت لوازم خانگی آنتیک
شرکت تولیدی و صنعتی آنتیک با هدف تولید لوازم خانگی و بهره گیری از دانش فنی روز و تکنولوژی پیشرفته و ایجاد اشتغال و کارآفرینی و نیل به خودکفایی با مشارکت و سرمایه اشخاص حقیقی در سال 1371 در زمینی به مساحت 4000 متر مربع با زیر بنای 700 1مترمربع در شهرک صنعتی شماره دو(2) اراک (ایبک آباد) با ثبت شرکت ودریافت موافقت اصولی و تولید اسمی 3500 دستگاه انواع یخچال فریزر 20فوت و22فوت،فریزرو یخچال تک وانواع یخچال های نوفراست و اشتغال 200 نفر گامهای اولیه تولید را با دریافت پروانه بهره برداری با موفقیت برداشت . تحقیقات , مطالعات , بررسیها و اعمال تجربه های بدست آمده موجب آن شد تا در سال 1377 با اضافه کردن 3000 مترمربع به سالن تولید , انواع اجاق گاز طرح فرو انواع اجاق گازهای فر را به میزان 3000 دستگاه در ماه در برنامه تولید قرار داده و اشتغال 150 نفر دیگر را فراهم سازد . در این راستا با عنایات خداوندی و کیفیت بالای تولید , محصول تولیدی توانست توجه بازار مصرف را جلب و همزمان موفق به دریافت مهر استاندارد گردد.
از اوایل سال 1379 با آینده نگری مدیران و مسؤولین شرکت , طرح توسعه و بالا بردن کمیت وکیفیت و تنوع تولیدات , شرکت را ملزم به اضافه کردن زمین و سالن تولید نمود . این مهم با خریداری10000 مترمربع زمین هم جوار کارخانه و احداث و ساخت سوله ای مدرن با تجهیزات لازم به مساحت 4000 مترمربع مجموعا در قالب یک واحد تولیدی وصنعتی در زمینی به مساحت 30000مترمربع و سالن های تولیدی به مساحت 7000 مترمربع و انبار مواد اولیه و سرویس های جانبی 700 مترمربع با داشتن امکانات آب وبرق , تلفن , گاز مستقر در شهرک صنعتی شماره 2 آنتیک می باشد .
اهداف کلی این واحد مبتنی است بر :
الف : ایجاد اشتغال و کارآفرینی و رشد دانش فنی و مهارت فردی
ب : تولید کالاهای مناسب و ارزان قیمت با توجه به وضعیت اقتصادی اقشار کم درآمد
ج : حفظ کیفیت محصولات تولیدی و اهتمام و تلاش وافر به منظور ارتقای کیفیت مطلوب
د : بهره گیری از کارشناس , تکنسین و کارگران مجرب جهت توسعه کمی و کیفی
ه : بهینه سازی خطوط تولید , استفاده از ابزار مناسب تولید و وسایل تست و آزمایشگاهی
برخی از محصولات تولید شده شرکت :
ماشین لباس شویی نیم اتوماتیک
اجاق گاز کابین دار (طرح فر ) 5 شعله
یخچال فریزر 20 فوت (60*40)
خط مشی و اهداف کیفیتی واحد تولیدی و صنعتی آنتیک
شرکت تولیدی وصنعتی آنتیک مؤسسه ای اقتصادی است که به تولید وسایل خانگی اشتغال دارد . اقتصاد و مدیریت این شرکت و سیاست بقای سازمان بر رضایت مشتری استوار است و تأمین انتظارات و نیازهای مشتریان را به عنوان هدف خود اعلام می دارد و در تحقق این هدف پنج عامل : کیفیت , مرغوبیت , قیمت , زمان تحویل محصولات و نحوه ارائه خدمات پس از فروش را موثر می داند .
عوامل فوق زمانی کارآیی خواهند داشت که مواد اولیه مصرفی و منابع شامل , ماشین آلات و تجهیزات , نیروی انسانی , تکنولوژی و منابع علمی و اطلاعاتی , منابع مالی و سرمایه و شرایط مطلوب محیطی و سیستم مناسب بدرستی بکار گرفته شده و ایفای نقش نمایند . برای ایجاد زمینه آن و الگوی نظام کیفیت مسوول اجرائی و نماینده هیئت مدیره مدیریت عامل خواهند بود و کلیه پرسنل موظفند ضمن اعتقاد و باور لازم در جهت دستیابی به اهداف تعیین شده همکاریهای همه جانبه را معمول دارند . بدین منظور رقابت سالم و رشد و شکوفائی تکنولوژی و کسب تجربه و دانش فنی و تداوم اقتصادی و توسعه پایدار , روش مدیریتی خود را به دیدگاههای مدیریت کیفی مبتنی میسازد و در این راستا بر اجرای قانونمند و برنامه ریزی شده اصول زیربنای نهد .
1 – تعهد و تلاش برای رعایت قوانین و مقررات اجتماعی و زیست محیطی و استاندارد ملی محصول
2 – ایجاد معیارها و مقیاسها ئی برای اندازه گیری و تجزیه و تحلیل نتایج فعالیت ها , تست ها و آزمونها به عنوان مبنای بازنگری و بهبود فرآیندهای محصولات تولیدی و اهداف کیفی
3 – درک و تدوین خواسته ها و پیشنهادات مشتریان در قالب اهداف کیفی و تلاش برای جلب رضایت و اعتماد مشتریان از راه تعقیب و بازنگری اهداف کیفی