Crisis Management

هر کار و کاسبی ای ممکنه روزی در شرایط بحران قرار بگیرین شرایطی که در صورت نداشتن روش هدف دار مناسب و موثر نابودکننده زحمات قبلی شماس.

به گزارش آلامتو و به نقل از ibazaryabi.com؛ درزمان دوران بحران و نیاز به مدیریت بحران ، اگه در مقابل بحران قرار نداشته باشین، شک نداشته باشینً در پشت سر اون قرار دارین! در دنیای مجازی الان، فقط کافیه یه بار چشم به هم بزنین و می ببینن که شرکت شما سر تیتر روزنامه ها و رسانه ها آفلاین و آنلاین شده و واسه خودش در شبکه توییتر هشتگ داره و از سرنوشت اون در کلاس های آموزشی یاد می کنن.

اطلاع داشتن از چگونگی و زمان مناسب واسه عکس العمل نشون دادن تنها راه ممکن واسه اطمینان از در امان بودن و حرکت در خلاف راه سقوط مالی و اقتصادی یا حتی بدتر حرکت برخلاف نابودی و برچیده شدن شرکت و کسب وکار شما هستش.

فکر می کنین از این مسائل در امان هستین؟ پس بازم فکر کنین و جنبه های دیگه این قضیه رو هم در نظر بگیرین! شرکت هایی باارزش چندین میلیارد دلار در کنار شرکت ها و کسب و کارای کوچیک خانوادگی همه و همه مجبور به بستن درب های خود پس از رسیدن به دوران سخت اقتصادی شده ان یا حتی بدتر از اون اینکه پس از عبور از یه دوره مدیریت بد بحران دیگه وجود خارجی نداشته ان.

درحالی که هیچ کس قادر به پیش بینی زمان دقیق وقوع یه بحران نیس، اما همیشه یه چیز با قطعیت هست: صحبت از نبود مواجه شما با بحران نیس، بلکه صحبت از زمان و چگونگی مواجه شما با بحرانه.

خواه شما در حال دست وپنجه نرم کردن با یه فراخوان، گسترش، رسوایی و یا راهی واسه خروج از یه سمت میدون مقابله باشین، بهره مندی از مدیریت بحران راهی حیاتی واسه اطمینان از وجود شرکت شما در میدون کسب وکار به دنبال وقوع یه اتفاق یا حادثه سخت و سخته.

اخبار در کسری از ثانیه پخش می شن

فضای مجازی و وبلاگ ها و . . . و اندازه دسترسی و دامنه نفوذ این رسانه ها به ما اطمینان می دهد وقتی که یه داستان واسه اولین بار منتشر می شه، به سرعت و با تموم قدرت منتشر می شه. همه و همه از سهامداران گرفته تا دیگه رسانه ها و شبکه ها در دوره بحران به سمت اینترنت روی می بیارن. درحالی که همه مسلح به سلاحی بنام تلفن ها هوشمند در دستان خود هستن، شما علاقه مند به داشتن اختیار و کنترل جریان داشته و همیشه تمایل دارین هر پیامی که منتشر می کنین، اولین پیامی باشه که بقیه اون رو می بینن یا می شنوند.

به عنوان مثال، درزمان تراژدی زلزله سنگین ۷.۸ ریشتری در نپال در ماه آوریل سال ۲۰۱۵، اخباری در سطح گسترده در رسانه ها منتشر شد که براساس اون یکی از مدیران اجرایی ارشد شرکت گوگل جزء کشته شدگان حادثه بوده. اما شرکت گوگل با در اختیار داشتن یه تیم مدیریت بحران آموزش دیده موفق به به کار گیری همه وسیله ها و زیرساخت ها موفق به ایجاد رابطه با همه مردم و رسوندن پیام درست به اون ها شد.

این مطلب را هم بخوانید :
مردی که بدون ضربان قلب زندگی می کند + عکس

شما چه کاری می تونید انجام بدین:

حتماً و حتماً توجه کنین و اطمینان به دست بیارین که از یه تیم مدیریت بحران آموزش دیده و ماهر و آماده بهره مندین، چراکه در زمان بحران هیچ کسی از نعمت زمان بهره مند نیس. وقتی که دچار بحران می شید، فرصت بهره مندی از اجرا نقش های از پیش تعیین شده رو در اختیار ندارین، پس باید از پیش بازیگران اصلی صحنه رو مشخص کرده و هر یک اون ها پیش ازاین موقعیت نقش خود رو به خوبی تمرین کرده باشن. به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که هر یک لحظه ای که بدون جواب دادن یا عکس و العمل شما نسبت به بحران سپری می شه، بحران فقط و فقط بدتر و بزرگ تر می شه.

بازیابی و بازسازی اعتبار شما از راه رسانه ها

در مراحل اولیه یه بحران، رسانه ها ممکنه بیشتر از دوست یه دشمن به نظر برسن. بااین وجود رسانه ها نقش بسیار مناسب و سازنده در برگردوندن و بازسازی اعتماد همه مردم به یه برند بازی می کنن.

چند سال پیش وقتی که خطوط هوایی JetBlue به دلیل اتفاق بیشتر از یه میلیون مورد تأخیر یا لغو پرواز تحت شدیدترین اعتقادها قرارگرفته بود، مدیریت این مجموعه از راه بهره ورداری درست و اصولی از رسانه ها موفق به بازسازی خود و درآخر برگردوندن حجم فروش و بازاریابی قبلی خود شد. البته به نظر بعضی از کارشناسان باوجوداینکه این برنامه بازسازی اون اونقدر واسه پس زدن حجم انتقادها کافی و مناسب نبود، اما حرکت کلید در موفقیت اون ها به حساب می اومد.

اون ها در این فرصت با حضور در رسانه های معتبر و جور واجور آنلاین و آفلاین نه تنها مبادرت به توجیه اشتباهات خود نکردن، بلکه ضمن پذیرش اشتباهات و معذرت خواهی از مشتریان خودشون، قول رفع مشکلات در آینده رو دادن.

البته باوجود خسارات زیادی که به اعتبار اون ها وارد شد، ولی باز موفق به حضور در بازار، پذیرفته شدن بوسیله مشتریان و کسب بخشی از سهم بازار قبلی خود شدن و پس از یه مدت از راه ایجاد تفاوت بین خودشون و دیگه برنده ها درزمینهٔ خدمات مشتری به موفقیت هایی رسیدن.

شما چه کاری می تونید انجام بدین:

در زمان نیاز به مدیریت بحران با رسانه ها کار بکنین، نه علیه و بر مخالفت با جریان اون ها. در این راه می تونید روابط خود با مشتریان رو در هفته های بعد پس از وقوع یه بحران تقویت کنین. کلید اصلی موفقیت اطلاع از استفاده کردن از کدوم رسانه و با چه هدفیه.

چیجوری برنامه ریزی کنیم؟

رمز و راز موفقیت آنتونی رابینز

آی بازاریابی بازاریابی مدیریت

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *