مدیریت شبکه های اجتماعی و بازاریابی اینترنتی

مدیریت شبکه های اجتماعی و بازاریابی اینترنتی

اگه قصد استخدام یه مدیر شبکه های اجتماعی رو دارین بهتره قبل از شروع پروسه استخدام با مهمترین ویژگیای یه مدیر موفق در این مورد آشنا شید:

به گزارش آلامتو و به نقل از ibazaryabi.com؛ می توان گفت تقریبا تا یه دهه پیش شغلی با عنوان مدیر شبکه های اجتماعی نبود. اما امروزه وجود فردی به عنوان مدیر شبکه های اجتماعی در بیشتر سازمان ها و شرکت ها لازم شده. چون با در نظر گرفتن رشد و پیشرفت شبکه های اجتماعی و افزایش مخاطبان این رسانه ها و گسترش بازاریابی شبکه های اجتماعی فردی متخصص واسه مدیریت این شبکه ها نیازه. با در نظر گرفتن مهم بودن این موضوع در عصر بازاریابی دیجیتال یه مدیر شبکه های اجتماعی موفق باید مهارت های خاصی رو در خود تقویت کنه. چون بدون وجود این مهارت ها سازمان های مدرن امروزی یکی از مهمترین وسایل بازاریابی و امتیازات رقابتی خود رو از دست میدن. در ادامه ۸ نمونه از مهمترین مهارتایی که مدیران شبکه های اجتماعی در عصر بازاریابی دیجیتال به اون نیاز دارن مطرح می شن.

۸ مهارت مهم مدیر شبکه های اجتماعی در عصر بازاریابی دیجیتال

۱. باخبر شدن از قانون کپی رایت

باخبر شدن از قانون کپی رایت یکی از مهارت های اساسی در بازاریابی رسانه های اجتماعی است. داشتن قلم مناسب و مهارت نوشتن متن های گول زننده واسه جلب مشتری مهمترین مهارتیه که یه مدیر شبکه های اجتماعی موفق باید در خود تقویت کنه. یه کپی رایتر موفق می تونه با بهبود کیفیت محتوای شبکه های اجتماعی دلیل افزایش بهره وری بازاریابی از راه شبکه های اجتماعی برند مربوطه شه.

۲. مهارت طراحی و گرافیک

تحقیقات انجام شده نشون دهنده اون هستش که محتوای چشمی اندازه تعامل با مخاطبان رو دو برابر می کنه. پس داشتن مهارت های طراحی و گرافیکی مدیر شبکه های اجتماعی تاثیر مستقیمی روی روش هدف دار تولید محتوای رسانه های اجتماعی داره. تولید محتوای چشمی جذاب جذب مخاطب و اعتمادسازی به برند می شه. همین اعتمادسازی هم افزایش فروش رو به دنبال داره.

۳. داشتن اعتماد به نفس و تقویت مهارت سخنوری

ارتباطات شبکه های اجتماعی بسیار گسترده هستن. از این رو فردی که به عنوان مدیر شبکه های اجتماعی انتخاب می شه. باید مهارت های ارتباطی و اعتماد به نفس خود رو تقویت کنه. بازی با کلمات و تبدیل شدن به سخنوری قدر مدیریت شبکه های اجتماعی رو راحت تر می کنه. چون در بحث شبکه های اجتماعی با افراد مختلفی از تموم اقشار جامعه در رابطه هستیم. پس داشتن مهارت ایجاد رابطه برابر با علاقه و روحیه ی هر فرد یکی از دشوارترین و در عین حال مهمترین مهارتیه که در عصر بازاریابی دیجیتال باید تقویت شه. واسه موفقیت در رسانه های اجتماعی باید بتونیم با همدلی به جلب اعتماد مشتریان بپردازیم.

۴. روانشناسی رفتاری

موشکافی داده های شبکه های اجتماعی مشخص می کنه که چه نوع پست هایی مخاطبان بیشتری رو جلب می کنن. روانشناسی رفتاری هم به مدیران کمک می کنه تا دلیل جذاب بودن یه پست واسه مخاطبان رو بفهمن. داشتن اطلاعاتی در مورد رفتار مصرف کننده یه مهارت منحصر به فرد تلقی می شه. چون بازاریابی رابطه تنگاتنگی با مباحث روانشناسی داره. با در نظر گرفتن گسترش بازاریابی رسانه های اجتماعی هم به عنوان یه مدیر موفق شبکه های اجتماعی داشتن مهارت روانشناسی رفتاری می تونه مزیت رقابتی فوق العاده ای واسه شما باشه.

۵. موشکافی داده ها

توانایی موشکافی بزرگ داده ها تاثیر زیادی روی انتخاب روش هدف دار مناسب داره. ترافیک ورودی، اندازه به اشتراک گذاری یه پست و تعداد لایک ها و کامنت های اون در کنار موشکافی تخصصی بقیه داده ها این امکان رو جفت و جور می کنه تا یه مدیر شبکه های اجتماعی موفق روش هدف دار مناسبی رو واسه کار خود انتخاب کنه. پس واسه تقویت مهارت های خود به عنوان یه مدیر بهتره روی قدرت تحلیل خود کار کنین.

۶. توانایی بودجه بندی

همونجوری که می دونین معمولا در کسب و کارا اندازه بودجه ای که واسه هر بخش در نظر گرفته می شه اندازه مشخص و محدودیه. پس یه مدیر موفق باید بتونه برنامه ریزی و بودجه بندی دقیقی واسه تبلیغات، تولید محتوای شبکه های اجتماعی و … داشته باشه. چون نداشتن یه بودجه بندی مناسب دلیل می شه که فعالیت های بعضی از بخش ها متوقف شه و همین امر باعث می شه رقبا از شما پیشی بگیرن.

۷. کنجکاوی

یه مدیر شبکه های اجتماعی موفق کنجکاو و عاشق یادگیریه. یادگیری مهارت ها و آشنایی با وسایل جدید کلید موفقیت در عصر بازاریابی دیجیتاله. یه فرد کنجکاو می تونه با جستجوی روزانه سایت ها و شبکه های اجتماعی روزانه مهارت های مختلفی رو به دست بیاره. همین کنجکاوی هم می تونه به یکی از مزیت های منحصر به فرد در عصر ارتباطات دیجیتال تبدیل شه.

۸. سازگاری

می توان گفت سازگاری و کنجکاوی مکمل یه دیگه هستن. چون وقتی فرد کنجکاوی مهارت های جدیدی رو می آموزد باید به کمک سازگاری بتونه خود رو با شرایط وفق دهد. چون توانایی به روز بودن و به روز موندن در همه افراد وجود نداره. پس اگه می خواهید یه مدیر موفق در مورد ی شبکه های اجتماعی باشین باید مهارت سازگاری خود رو تقویت کنین.

نتیجه گیری

عصر حاضر عصر اطلاعات و ارتباطات دیجیتاله. پس شبکه های اجتماعی به عنوان یکی از مهمترین وسایل رابطه جمعی تبدیل شده ان. از این رو کسب و کارا هم به دنبال مدیر شبکه های اجتماعی موفقی هستن که با تقویت مهارت های خود بتونه طبق استانداردهای روز پیش رود. پس به دست آوردن مهارت های تخصصی یکی از کلیدهای موفقیت در عصر رسانه های دیجیتاله.

برنده های موفق در بخش مد و پوشاک

روش های جذب مشتریان ثابت و شدیدا وفادار

آی بازاریابی بازاریابی