مدیر روابط عمومی کیست و چه وظایفی دارد؟

مدیر روابط عمومی کیست Public Relations Manager

شغلای در رابطه زیادی در دنیای بازاریابی هست که هر کدوم اهمیت خاص خود رو دارن این وسط مدیر روابط عمومی هر شرکت وظیفه ای بسیار بالاتر از بقیه اعضای تیم داره در این مقاله با آلامتو همراه شید تا نشون بدیم که چیجوری متوان یه مدیر روابط عمومی خوب بود.

به گزارش آلامتو و به نقل از ibazaryabi.com؛ همونجوری که می دونین انتشار یه مقاله یا فعالیت های تخصصی روی رسانه های اجتماعی یه شرکت، اجناس و خدمات اون رو تحت تاثیر قرار می دهد. بخش روابط عمومی هم یکی از مهمترین بخش های هر سازمانه. از این رو فعالیت های مدیر روابط عمومی هم نقش به سزایی در پیشبرد روش هدف دار شرکت داره. پس مدیر روابط عمومی با یه برنامه ریزی دقیق و حرفه ای روزانه می تونه به رشد و پیشرفت ی کسب و کارا کمک کنه.

یه مدیر روابط عمومی ماهر به کمک روش های خلاقانه و جدید می تونه با هر فعالیت خود افراد بیشتری رو تحت تاثیر بذاره. در ادامه این مطلب ۸ مورد از مهمترین روش های جدیدی که یه مدیر روابط عمومی حرفه ای باید با اون ها آشنا باشن رو مورد بررسی قرار می بدیم.

نکات مهمی که یه مدیر روابط عمومی ماهر باید بدونه:

جفت و جور فیلم های کوتاه و جذاب

فیلم های کوتاه و جذاب معمولا توجه مخاطبان بسیاری رو به سمت خود جلب می کنن. یه مدیر روابط عمومی ماهر با تقویت مهارت و فن بیان خود می تونه با جفت و جور چند فیلم کوتاه یه دقیقه ای در هفته مخاطبان برند رو تحت تاثیر بذاره. موضوع این فیلم ها می تونه معرفی یه ایده یا یه اطلاعیه مطبوعاتی باشه. این ویدیو می تونه با هشتگ های مناسب در رسانه های اجتماعی و کانال های جور واجور یه کار و کاسبی هم منتشر شه. جفت و جور ی پست وبلاگی از این ویدیو تاثیر به سزایی در رشد و پیشرفت برند داره. با یه برنامه ریزی دقیق و جفت و جور دو الی سه فیلم کوتاه در هفته در مدت یه سال شرکت می تونه مجموعه ی کاملی از پست های وبلاگی و شبکه های اجتماعی رو در بخش روابط عمومی خود داشته باشه.

جفت و جور فیلمای کوتاه و جذاب بوسیله مدیر روابط عمومی هر شرکت نقش به سزایی در رشد و پیشرفت برند شرکت داره.

تگ کردن نویسندگان و افراد سرشناس

یکی از بهترین راه ها واسه جذب مخاطب بوسیله مدیر روابط عمومی تگ کردن نویسندگان و افراد سرشناس هنگام به اشتراک گذاشتن مقالات اون ها در رسانه های اجتماعیه. این کار دلیل ایجاد رابطه با گروه بزرگی از آدمایی می شه که علاقمند مطالعه مقالات این نویسنده هستن. درحقیقت می توان گفت که رسانه های اجتماعی وسیله رقابتی فوق العاده ای واسه کسب و کارا حساب می شن.

برگزاری نظرسنجی در توییتر و دیگه شبکه های اجتماعی

طرح کردن سوالات نظرسنجی در توییتر، تلگرام و دیگه شبکه های اجتماعی اطلاعات منحصر به فردی رو در اختیار مدیران روابط عمومی قرار می دهد. این اطلاعات می تونن در انتخاب موضوع واسه تولید محتوا یا آگهی مطبوعاتی هم به کسب و کارا کمک کنن. چون سوالات نظرسنجی می تونن اطلاعاتی از علاقمندی مخاطبان رو در اختیار ما بذارن.

این مطلب را هم بخوانید :  مراقبت از پوست صورت مردان در فصل زمستان

طرح سوالات نظرسنجی در توییتر نقش مهمی در جمع آوری اطلاعات واسه مدیران روابط عمومی داره.

ایجاد رابطه با روزنامه نگارا در لینکدین

تحقیقات انجام شده نشون دهنده اون هستش که الان ۹۴ درصد خبرنگاران و نویسندگان حساب لینکدین دارن. ایجاد رابطه با نویسندگان و خبرنگاران موثر می تونه کمک زیادی به مسئولان روابط عمومی کنه. امروزه ایجاد رابطه به کمک رسانه های اجتماعی مثل لینکداین سرعت بیشتری به کارای مدیران روابط عمومی بخشیده.

جفت و جور لیستی از مخاطبان شبکه های اجتماعی و اضافه کردن اون به CRM

مدیر روابط عمومی هر شرکت با جفت و جور ی لیستی از اطلاعات تماس یا نام کاربری مخاطبان کار و کاسبی های در رابطه می تونه امکان ایجاد رابطه سریع و آسون با افراد موثر رو جفت و جور کنه. این اطلاعات تماس می تونه در پیشبرد روش هدف دار های بازاریابی هم به تیم بازاریابی کمک کنه.

فعال کردن اخطار گوگل یا گوگل آلرتس (Google Alerts)

شاید بررسی روزانه گوگل آلرتس تنها یه ربع از زمان یه مدیر روابط عمومی رو بگیره. اما می تونه اطلاعات مفیدی از اخبار و فرصت های جدید در اختیار اون بذاره. می توان گفت گوگل آلرتس یکی از مفیدترین سرویس های گوگله. با این سرویس می تونید واسه یه یا چندین کلمه کلیدی اخطار بذارین. پس هر وقت محتوایی با این موضوع در وب منتشر شد، گوگل اون رو از راه ایمیل به شما اطلاع می دهد. اینم بگیم که هیچ محدودیتی هم در مورد تعداد هشدارهاوجود نداره.

بزرگتر کردن دایره رابطه با روزنامه نگارا و مسئولان روابط عمومی شرکت های معتبر

این امکان واسه مدیر روابط عمومی هست که بتونه با روزنامه نگارا و نویسندگان سایت های معتبر یا مسئولان روابط عمومی شرکت های معتبر رابطه برقرار کرده و اطلاعات مفیدی از تجربیات اون ها به دست آورد. این اطلاعات علاوه بر کمک به مسئول روابط عمومی در پیشبرد روش هدف دار شرکت هم می تونه موقعیت های مناسبی رو در اختیار اون بذاره. علاوه بر این ایجاد رابطه با افراد جور واجور دلیل شناخته شدن یه برند در سطح بزرگتری شده و به پیشرفت و رشد کسب و کارا کمک می کنه.

ایجاد رابطه با نویسندگان و افراد سرشناس در پیشبرد روش هدف دار روابط عمومی شرکت تاثیر گذاره.

ایجاد رابطه با افراد موثر از راه توییتر

به دلیل حجم بالای ایمیل های دریافتی بوسیله افراد موثر خیلی از اون ها توجهی به ایمیل باکس خود نمی کنن. از این رو توییتر واسه رابطه با این افراد روش مناسب تریه. چون این افراد معمولا فعالیت منظم تری در حساب توییتر خود دارن و زمان لازم واسه ایجاد رابطه با افراد موثر به کمترین حد ممکن می رسد.

برنده های موفق در بخش مد و پوشاک

روش های جذب مشتریان ثابت و شدیدا وفادار

آی بازاریابی بازاریابی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *