معرفی بازی Golf Club: Wasteland؛ رویای ایلان ماسک

اگه یه گیم پلی تکراری رو با جهانی اتمسفریک و موسیقی هم جهت با هدف بازی ترکیب کنیم، نتیجه پایانی بازم لذت بخشه؟ Golf Club: Wasteland از همین ترکیب تشکیل شده، بازی در مورد طراحی مراحلش هرچند حرف جدیدی واسه گفتن نداره ولی با یه آرت استثنائی و به کار گیری ایده رادیو تونسته تنهایی دنیای آخرالزمانی اش رو به زیباترین شکل ممکن به تصویر بکشه.

بخاطر این هم سخته دست رد به سینه Golf Club Wasteland بزنین. استودیوی Demagog معجون دیداری+شنیداری رو به وجود آورده که معمولا فقط در بازیای باقی موندن و مهیج می بینیم و نتیجه این ملاقات گلف با المانای آخرالزمانی عنوانی شده که در هسته اصلی گیم پلی اش نامطمئن عمل می کنه اما این وسط بقیه بخشا به کمک بازی میان تا مخاطب به تجربه اش ادامه بده.

 

Golf Club Wasteland داستان یه فاجعه زیست محیطی رو روایت می کنه؛ وقتی که زمین دیگه جای مناسبی واسه زندگی نیس و پولدارها واسه اینکه از این اتفاق در امان بمونن، به شهر ماسک در سیاره مریخ پناه می یارن. البته وقتایی هم که حوصله شون سر رفت، واسه سرگرمی به زمین برمی گردن. چه سرگرمی؟ بازی گلف در خرابه های زمین.

بازی نقش فضانوردی رو به بازیکن میده که دلش واسه زمین تنگ شده و تو یه ماجراجویی فقط به این سیاره میاد تا گلف بازی کنه. پس هر مرحله یه وظیفه مشخص دارین؛ با چوب گلف هدف گیری کرده و توپ رو به درون سوراخ بندازین. واسه این کار هم کافیه انگشت رو روی صفحه نگه داشته و تا جایی که می خواین پرتاب برد داشته باشه، اونو بکشین.

از اول تا آخر، روند حل خیلی از مراحل فقط طولانی می شه. نوآوری بیشتری می تونست در طراحی مراحل وجود داشته باشه.

بعد از تموم شدن مرحله ها، نوشته ای در صفحه ظاهر می شه که انگار وظیفه بازگوکننده داستان شخصیت اصلی رو بردوش داره. البته سازنده واسه اینکه اون حس تنهایی عنوانش رو بیشتر از قبل قابل لمس تر کنه، بخشی از روایت اتفاقات دنیایش رو روی دوش چند برنامه رادیویی گذاشته.

در تموم لحظات رادیو پشت زمینه پخش بوده و یا چند نفر در حال صحبت از سرگذشت خود هستن یا یه موسیقی پخش می شه. چیزی که وجودش حکم همون یه تیر و دو نشون رو داره؛ هم دنیای آخرالزمانی رو باورپذیرتر کرده و هم باعث شده تا داستان به بلای گیم پلی دچار نشه.

داستان بازی خیلی کنه پیش میره و جمله هایی که بعد از هر پیروزی در صفحه به نمایش در میان، اطلاعات کمی از سرنوشت کاراکتر اصلی و هدفش میدن. این مسئله می تونست حس کنجکاوی کاربر رو نسبت به جهان دور و برش نابود کنه ولی رادیو تا حد زیادی تونسته به روایت بازی جانی دوباره بده.

شاید «متفاوت» بهترین کلمه ای باشه که بتونیم واسه تجربه Golf Club Wasteland به کار ببریم. به کار گیری ایده رادیو و دنیایی اتمسفریک به بازی تازگی داده و این تازگی دقیقا نقطه مقابل یه گیم پلی تکراری قرار گرفته تا مخاطب خسته نشه. Wasteland فرق داره، دست کم واسه بخش شنیداری و دیداری اش هم شده که نباید اونو از دست داد.

  • Golf Club: Wasteland
  • قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای
  • سازنده: Demagog Studio
  • سیستم عامل: iOS و اندروید
  • حجم: ۳۳۵٫۲ / ۱۴۰ مگابایت

دانلود