هفت دلیل بر ضرورت وبلاگ برای کسب و کارهای آنلاین

هفت دلیل بر ضرورت وبلاگ واسه کار و کاسبیای آنلاین

چکیده این مطلب : انتشار : ۱۳۹۵/۰۶/۲۶ ۶ نظر ۱۴,۰۱۲ بازدید

یکی از روشهایی که میشه از راه اون مخاطبین جدید و با ذوقی رو واسه کار و کاسبی تون جذب کنین وبلاگ نویسیه. در این مقاله به دلایل ضرورت داشتن وبلاگ واسه هر کار و کاسبی ای می پردازیم.

در این مقاله من به دنبال صحبت درباره کار و کاسبیای کوچیک ولی موفقی هستم که تونسته ان با استفاده هوشمندانه و حرفه ای از فضای آنلاین، بیزینس خود رو پیشرفت بدن و حتی به برندسازی روی بیارن. 

این کسب و کارا قرارداده های بیشتری می بندن، مشتریان بیشتری به دست می یارن، از راه سایت شون بر تعداد مشتریان خود اضافه می کنن ومحتواهای بیشتری واسه سایت خود تولید می کنن.

 

فرق اونا با حجم انبوه کار و کاسبیای ناموفق آنلاین چیه؟   یکی از جوابای احتمالی اینه: موفقا وبلاگ دارن!

به احتمال زیاد اونا یه وبلاگ جمع و جور ولی به درد بخور واسه سایت خود دارن که پاتوق مشتریان اوناس، و از همون روش در حال برندسازی و جلب مشتری هایی جدید هستن.

شایدً شمام در مورد بازاریابی محتوا مطالب زیادی خونده و شنیدین و حتماً به اهمیت ایجاد محتواهای مهم واسه سایت تون واقف هستین، ولی اگه از بی رونقی سایت تون در اینترنت گله دارین، شاید قدم اول رو درست ورنداشته اید؛ یعنی یا سایت شرکت تون وبلاگ نداره و یا وبلاگ اون بسیار بی فروغ و خسته حاله!

 

وبلاگ نویسی

 

به این آمارها نگاهی بندازین:

  • بازاریابایی که از وبلاگ استفاده می کنن، ۶۷ درصد بیشتر از بقیه می تونن مشتریان کلیدی (Lead) به دست بیارن.
  • ۸۱ درصد کاربران آمریکایی به وبلاگ‎ ها اعتماد داشته، پیشنهادا و اطلاعات مندرج در وبلاگا رو می پذیرن. 
  • در شرکتایی که وبلاگ دارن، لینکای ورودی به سایت (inbound links) تا ۹۷ درصد بیشتره.
  • ۶۱ درصد کاربران آمریکایی با در نظر گرفتن پیشنهادای یه وبلاگ، دست به خرید زده ان. 
  • ۶۰ درصد کاربران وقتی محتواهای سفارشی یه شرکت رو بر سایتش مطالعه می کنن، دید مثبتی نسبت به اون شرکت پیدا می کنن. 

خوب حالا کمی از آمار فاصله بگیریم.

 

شاید شما – به عنوان یه وب مستر یا مدیر یه کار و کاسبی – نتونین بودجه کلانی به بازاریابی شرکت خود اختصاص بدین. 

در این صورت شما باید از دیگر وسیله ها و راهکارهای موجود واسه به کار گیری این فضا استفاده کنین و البته یکی از بهترین راه ها وبلاگ نویسیه.

با وجود امتیازات فراوون وبلاگ شرکتی، خیلی از مدیران نسبت به این موضوع در غفلت ان و ناخواسته خود رو از اون محروم میسازن.

شما این اشتباه رو تکرار نکنین که از قدیم و ندیم گفتن آزموده رو آزمودن خطاست.

در این مقاله ما می خوایم جوابای روشنی به این سوال بدیم که: به چه دلیل کار و کاسبی کوچیک شما باید یه وبلاگ داشته باشه؟

 

و اما جوابا:

 

۱٫ تحقیقات بازار 

شما با داشتن وبلاگی که مشمول مقالات متعدده، بهتر و حرفه ای تر می تونین با خواست مخاطبان خود آشنا شید؛ بهتر می تونین بفهمین که مردم چه چیزایی رو بیشتر خونده ان، و بر کدوم مقالات کلیک کردن و چیزای دیگه ای به جز اینا. 

همین موضوع، حدود علاقه کاربران رو به شما نشون میده و این چیز بسیار باارزشیه. 

وقتی شما بدونین که کدوم نوع محتوا بیشترین تاثیر رو داره، بر تولید همون نوع محتوا متمرکز میشین و همین، واسه جلب نگاه طیفی از کاربران سایت کافیه. 

 

۲٫ سئو

روشنه که داشتن یه سایت عالی وقتی که کسی اونو نتونه پیدا کنه، هیچ دردی رو درمان نمی کنه.

یکی از بزرگترین امتیازات ترافیک بیشتر یه سایت اینه که وقتی کاربران در جستجوگرهای اینترنتی به دنبال چیز خاصی می گردن، می تونن اون سایت رو زودتر و راحت‎تر پیدا کنن.

به هر حال این همون نقطه ایه که وبلاگ کار و کاسبیای کوچیک خوب می تونه خودنمایی کنه. 

انتشار همیشگی محتواهای باکیفیت، شما رو محبوب جستجوگرهای اینترنتی می کنه و شما یواش یواش صدرنشین صفحه جوابای جستجوی کاربران میشین. 

ً موتورهای جستجو عاشق محتواهای منحصر به فرد، با ارزش و کاربردی هستن، تولید محتوای اختصاصی و بهینه سازی سایت واسه کاربر و موتورای جستجوی تعریفی از سئو هستش. سئو واسه باقی موندن هر وب سایتی خیلی مهمه.

 

۳٫ اطلاع رسانی در مورد مشکلات احتمالی

اگه قرار باشه یه بی نظمی خاصی در سایت یا کار و کاسبی شما اتفاق بیفته مثلاً بخواین سرویس خاصی رو به مدت دو سه روز تعطیل کنین یا مواردی مثل این، می تونین از راه وبلاگ تون اطلاع رسانی کنین تا مشتریان بلاتکلیف نمانند. 

داشتن یه محل مشخص واسه ارسال اطلاعیها خیلی با اهمیته چون مردم همیشه ایمیلای خود رو نمی خونن و ً خطر رفتن ایمیل به بخش اسپم، ایمیلای مهم ارسالی شما رو تهدید می کنه.

 

۴٫ کارکرد تبلیغاتی 

وبلاگ یه کار و کاسبی کوچیک کارکرد باحال دیگری هم داره: این وبلاگ یه مکان عالی واسه ارائه آگهیای مربوط به محصولیه که تازه تولید کردین. 

اگه الان مشتریان زیادی دارین که از محتواهای شما استفاده می کنن، می تونین با درج یه آگهی نظر همه اونا رو به این اتفاق جذاب و جدید جلب کنین. 

این یه راه حل عالی واسه اطلاع رسانی به مشتریان حساب می شه.

نکته ای اینجا هست که نباید از اون غافل شد: در انجام این کار زیاده روی نکنین. 

هر چند وبلاگ جای مناسبی واسه گسترش و تبلیغه ولی – به عنوان یه اصل کلی – قسمت کلی محتواهای اون باید بر ارزش آفرینی واسه خوانندگان متمرکز شه، نه تبلیغات.

یادتون نره که امروزه کاربران دشمن تبلیغات و آگهیا هستن!

 

۵٫ بشردوستانه! 

مردم دوست دارن مطمئن شن که با چند آدم سر و کار دارن نه یه شرکت خشک با قوانین رسمی و تغییرناپذیر.

اگه همه چیز به صورت روتین و الکترونیک انجام شه، خیلی باحال نیس. 

بعضی داستانای شخصی از خودتون و کارمندان تون رو – که خوندنش خالی از لطف نیس – و یا حتی بعضی ماجراهای روزمره شرکت تون رو در وبلاگ بذارین و کاربران رو در لذت خوندن اونا با خود شریک کنین.

 

۶٫ ارزش آفرینی 

کلید یه وبلاگ نویسی موفق ارزش آفرینیه.

اگه می خواین دیده شید، شناخته شید و مهم به حساب روید، باید واسه خواننده ارزش بوجود بیارین. 

خلق ارزش هم راه های زیادی داره: می تونین به خوانندگان تون اطلاعات مفیدی عرضه کنین؛ مشکلی رو از اونا حل کنین؛ به سوالشان جواب بدین؛ ترفند و روش هایی به اونا یاد بدین و چیزای دیگه ای به جز اینا.

وقتی شما محتوا می کنین، به دلخواه خودتون فکر نکنین بلکه ببینین این مطالب چه دردی رو از بازدیدکننده سایت درمان می کنه. 

در هر تیکه از یه محتوا باید «اطلاع رسانی، آموزش و سرگرمی» وجود داشته باشه و یا هر سه اینا با هم!

 

۷٫ افزایش تعاملات مشتریا 

تعامل ورزی یکی از مهمترین بخشای هر بیزینس آنلاینه.

فقط ساخت و ارائه محتواهای باکیفیت – با وجود اهمیت فوق العاده ای که داره – به خودی خود کاری از پیش نمی بره. 

شما باید با مخاطبان خود تا اونجا که ممکنه تعامل داشته باشین؛ یعنی متکلم وحده نباشین بلکه کاری کنین که افراد در مباحث شرکت کنن، نظر بدن و حتی از نگرانیای خود بگن.

این به شما کمک می کنه که کاربران سایت تون رو بهتر بشناسین و اونا هم با تواناییاتون بیشتر آشنا می شن.

مثلاً کار بسیار خوبیه که امکان درج نظر (کامنت) رو در وبلاگ خود فعال کنین.

همین کامنتای به ظاهر ساده می تونه چیزای خیلی از اخلاق بازدیدکنندگان سایت واسه شما بازگو کنه. 

 

نتیجه گیری:

اگه شما به دنبال گسترش حضور خود در فضای آنلاین هستین، باید با تولید محتواهای به درد بخور و باکیفیت – تو یه چارچوب مشخص و منظم – وبلاگ شرکت تون رو رونق بدین. 

وبلاگ می تونه امتیازات زیادی واسه کار و کاسبی شما به دنبال داشته باشه که نتیجه همه اونا بالا بردن تعداد مشتریان و افزایش فروشه.

 

هفت دلیل بر ضرورت وبلاگ واسه کار و کاسبیای آنلاین