بازاریابی محتوا، سئو و بهینه سازی سایت

سئو

ورودی گوگل خود رو بدون لینک سازی و با تولید محتوا زیاد کنین

۲۵

۵

۱۵ ۲۱۰۲

بیشتر صاحبان وب سایتا و وبلاگا رویای قرار گرفتن در رتبه یه گوگل واسه کلمات کلیدی خاص شون رو در سر پرورش می دن و میخوان ورودی گوگل خود رو تا جای ممکن زیاد کنن. اما بیشتر اونا پس از یه مدت تلاش خود رو متوقف می کنن، چون از تقلا واسه به دست آوردن بک لینک از راه تکنیکای جور واجور خسته شدن. البته شکی نیس که لینک بیلدینگ هنوزم یکی از مهم ترین فاکتورهای رنک گوگل حساب می شه، اما این موضوع معنیش این نیس که بخواین همیشه به دنبال بک لینک واسه سایت خود باشین.

بک لینک

ما هم در این مقاله قصد نداریم در مورد روشای تایید شده لینک سازی (بدون جریمه شدن به وسیله گوگل) مثل لینک بیلدینگ مقیاسی یا لینکای سرمقاله ای (Editorial Link) صحبت کنیم (واسه خوندن در مورد لینک سازی به سراغ برچسب لینک بیلدینگ ما برید و مطالب اون بخش از جمله سری مقالات آموزش کامل لینک بیلدینگ رو بخونین). هدف ما در این مطلب اینه که شما رو با روش ها و راهکارهای تحقیق و نوشتن مقالات آشنا کنیم که می تونن در دراز مدت تاثیر خیلی عجیبی در ترافیک طبیعی سایت شما داشته باشن و حتی رتبه های بالایی در گوگل رو از اون شما کنن. و البته همونطور که گفتیم واسه استفاده این روش ها شما هیچ احتیاجی به پیمودن روند لینک بیلدینگ و پیچیدگیای اون دارین. حالا حتماً از خودتون می پرسین مگه میشه بدون لینک بیلدینگ هدف دار هم به رتبه های بالایی در یافته های جستجوی گوگل رسید؟ بله، مطمئنا همچین چیزی ممکنه!

رنک گوگل فقط به لینک سازی مربوط نمی شه!

قبل از هر کاری باید بنیان و پایه قدرتمندی واسه سایت یا وبلاگ خود بسازین. اگه سایت شما از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده می کنه، می تونین از صدها پلاگین و افزونه موجود به صورت رایگان استفاده کنین و از امتیازات اونا بهره مند شید. (البته بعضی از این افزونها به صورت رایگان در دسترس افراد قرار نمی گیرن و واسه جفت و جور اون باید هزینه ای پرداخت شه)

لطفاً این رو یادتون نره که به دست آوردن ترافیک و وذودب گوگل زیاد به معنی داشتن لینکای زیاد نیس، بلکه نتیجه داشتن یه محتوای با کیفیت و ارزشمنده.  اگه محتوای شما کیفیت پایینی داشته باشه شانس به دست آوردن رتبه های بالا در یافته های جستجوی گوگل بسیار پایین میشه.

، حالا کمی بیشتر درباره ارزش محتوا می دونین. اما قبل اینکه بخواین از راه های هدف دار موجود در این مقاله استفاده کنین، باید مراحل زیر رو به دقت دنبال کنین.

بهینه سازی ریچ اسنیپتا

موتورهای جستجوگر به شما این امکان رو میدن که اطلاعات در رابطه و اصلی در مورد سایت خود رو مشخص کنین. این موضوع خیلی مهمه، به خصوص بعد از دوره الگوریتم هامینگ برد که در اون گوگل همه تلاش خود رو واسه درک موضوع سایت شما انجام داد.

ریچ اسنیپتا، کدهای نشونه گذاری شدۀ کوچیکی واسه صفحات شمان که به عنوان متن در زیر عنوان لینک در یافته های موتورهای جستجوگر ظاهر می شن. اونا ظاهری مثل زیر دارن:

وقتی که  گوگل محتوای موجود در صفحات شما رو خوب فهمید و موضوع سایت شما رو فهمید، یه ریچ اسنیپت واسه صفحۀ شما بوجود میاره (متنی دقیق، با جزییات کامل که به کاربران پایانی کمک می کنه اون چیزی رو که جستجو کردن رو راحت تر پیدا کنن). سایت MOZ گفته که ریچ اسنیپتا به شکلی طراحی شدن تا در درک بهتر موضوع صفحه به کاربران کمک کنن.

یادتون باشه که هدف شما در آخر افزایش اندازه کلیکه و این موضوع در رتبه گوگل شمام تاثیر داره. پس شما باید هر کاری که می تونین انجام بدین تا مخاطبان تون روی سایت شما کلیک کنن. ریچ اسنیپتا در این مورد به شما کمک می کنن. گوگل از ریچ اسنپیتا واسه محتواهای زیر پشتیبانی می کنه:

  • نقد و بررسیا
  • موسیقی
  • دستور العملا
  • اجناس
  • افراد
  • کسب وکارها و سازمانها

نکته: شما باید دائم محتوا و مطالبی رو تولید کنین که با کوئریای جستجوی کاربران همسان و برابر باشه. به زبون ساده، محتوای شما باید با اهداف و جستجوهایی که به وسیله کاربران انجام می شه در رابطه باشه. بیشتر اوقات، گوگل ریچ اسنیپتایی رو براساس محتوای موجود در سایت شما بوجود میاره. پس اگه محتوای خوب و با کیفیتی ایجاد شه، گوگل می تونه کار خود رو به درستی بکنه.

جلوگیری از بروز پوگو استیکینگ (برگشت به یافته های جستجو)

اولین و مهم ترین عامل رتبه بندی در یافته های اول گوگل، رضایت کاربران است. اگه می خواین ترافیک سایت خود رو بدون لینک بیلدینگ زیاد کنین، باید اثر پوگو استیکینگ (pogo – sticking) رو به کمترین حد ممکن برسونین. اما منظور از این واژه دقیقاً چیه؟ ، وقتی که کاربر از راه موتورهای جستجوگر وارد سایت می شه و بدون بازدید از سایت شما به یافته های جستجو برمیگرده، Pogosticking یا برگشت به یافته های موتور جستجوگر اتفاق افتاده. براساس یافته های سایت Foster Web Marketing،  گوگل از پوگو استیکینگ، بیشتر از اندازه پرش یا بانس ریت بالا بدش میاد.

بذارین ساده تر موضوع رو به شما توضیح بدیم: تابه حال براتون پیش اومده که به دنبال موضوع خاصی در گوگل باشین، روی ۱۰ نتیجه اول کلیک کنین و از یافته های نشون داده شده ناراضی باشین؟ در این شرایط چیکار می کنین؟ به سرعت دکمه برگشت رو فشار می دین تا به یافته های جستجو بر می گردید و روی لینک سایت دیگری کلیک می کنین. این همون Pogo-stickingه که در اون کاربر از یه نتیجه به نتیجه دیگه میره، چون نیازش برطرف نمی شه.

نکته: باید حواستون باشه که Pogo-sticking با بانس ریت (یا اندازه پرش) فرق داره. اندازه پرش مربوط به آمار داخلی وب سایته و وقتی اتفاق می افته که سایت شما به وسیله کاربر باز می شه، اما این بازدیدکنندگان از بقیه صفحات سایت شما بازدید نمی کنن. دیگه مهم نیس که این کاربر از چه طریقی سایت شما رو پیدا کرده. (شما در یکی از مطالب دیگه وبلاگ نوین می تونین بیشتر در مورد معنی بانس ریت (Bounce Rate) و اهمیت اون بخونین.) اما Pogo-sticking وقتی اتفاق می افته که کاربر از راه موتورهای جستجو سایت شما رو پیدا می کنه، اما به سرعت سایت شما رو ترک می کنه و دوباره به یافته های جستجوی خود برمیگرده. در نتیجه موتور جستجو متوجه می شه که سایت شما نیاز کاربر رو برآورده نکرده. حال این موضوع می تونه به خاطر تجربه کاربری، طراحی یا متون موجود در سایت شما باشه.

آقای سایروس شپارد پدیده Pogo-sticking رو اینطور توضیح می ده:

 به طور خلاصه، Pogo-sticking وقتی اتفاق می افته که یه سایت یا صفحه خاص در یافته های برتر گوگل نشون داده شه، اما نتونه نیاز کاربر جستجو رو به درستی برطرف کنه.

وقتی پوگو استیکینگ اتفاق میفته، گوگل این موضوع رو به معنی ناجور بودن محتوای شما واسه جستجوی انجام شده می شناسه. دلیل اینم بسیار روشنه: وقتی که کاربران مختلفی از محتوای صفحه شما بازدید می کنن، اما وقتی رو صرف مطالعۀ محتوای شما نمی کنن، روشنه که محتوای شما قادر به راضی نگه داشتن این کاربران و بازدید کنندگان نیس. در نتیجه، سایت شما کم کم رتبه و ورودی جستجوی خود رو از دست میده.

وقتی که رضایت کاربران خود رو جلب می کنین، کم کم تعداد کاربرانی که سایت شما رو ترک می کنن، کاهش پیدا می کنه. واسه این منظور شما باید محتوای مناسب واسه بازدیدکننده خود تولید کنین تا اون دلیلی واسه ترک سایت شما نداشته باشه. در این مقاله، با روشی آشنا میشین که به شما کمک می کنه از راه ایجاد محتوای با کیفیت، از پوگو استیکینگ یا همون Pogo-sticking سایت خود کم کنین. اینطوری گوگل شما رو به عنوان یه منبع بسیار با کیفیت خواهد شناخت و همیشه شما رو در یافته های جستجو بالاتر و بالاتر میبره. و دیگه احتیاجی نیس که واسه به دست آوردن عواقب خوب از گوگل، تنها روی ساخت بک لینکای زیاد تمرکز کنین و در آخر هم به سرعت از رتبه خود سقوط کنین.

افزایش ورودی گوگل و ترافیک سایت بدون لینک بیلدینگ

خوب حالا که با تاثیر ریچ اسنیپتا روی رتبه بندی موتورهای جستجوگر و ترافیک حاصل از اون آشنا شدیم ، می تونیم با تسلط هر چی بیشتر، از چهار روش تایید شده واسه افزایش ترافیک سایت بدون نیاز به لینک سازی استفاده کنیم. هر کدوم از این روشای هدف دار، وقتی که به درستی در سایت شما مورد استفاده قرار بگیره، می تونه ترافیک زیادی رو از راه موتورهای جستجوگر  به وب سایتتون روونه سازه.

۳ دعا واسه رونق قطعی کار و کاسبی شما

۱٫ اخبار و رویدادهای مربوط رو در اولین فرصت منتشر کنین.

می تونین به سرعت (و زودتر از بقیه رقبا) در مورد آخرین اخبار حوزۀ تخصصی خود مطلب بنویسین؟ اگه اینطوریه، شما می تونین از این توانایی واسه بهبود رتبه گوگل خود و در نتیجه افزایش ورودی گوگل و ترافیک جستجوی خود استفاده کنین.

استیون لِایشون یه متخصص بازاریابی دیجیتاله که در کتاب خود توضیح میده چیجوری مهندسان گوگل، رضایت کاربران خود رو با درک و بررسی داده های حاصل از چگونگی رفتار اونا مورد بررسی قرار میده. یکی از معیارهای گوگل در این مورد، کلیکای طولانی است. کلیکای طولانی وقتی اتفاق می افته که یه کاربر از راه یافته های موجود در موتور جستجو روی نشانی سایت شما کلیک می کنه و دوباره به صفحه یافته های بر نمی شه.

دیجیتال

یکی از راه هایی که کمک می کنه صاحبان یه سایت از برنگشتن بازدیدکنندگان به یافته های جستجو مطمئن شن، اینه که دائم اخبار و مطالب خود رو بروزرسانی کنن. اینکار نه فقط مستقیما در رتبه بندی گوگل تاثیر داره و جلوی پوگو استیکینگ رو میگیره، بلکه این شانس رو به وجود می آورد که دیگه سایتای معتبر در زمینۀ کاری شما، این مطلب رو با ذکر منبع منتشر کنن (البته ممکنه بعضی از سایتای نامعتبر و بی اخلاق هم مطلب شما رو بدزدند. اما اینم در دراز مدت به معنی اعتبار بیشتر شماس). پس شما از راه بروزرسانی همیشگی می تونین به طور غیر مستقیم بک لینک بسازین.

اجازه بدین این موضوع رو با ذکر یه مثال توضیح بدیم. وقتی که به دنبال لینک بیلدینگ با در نظر گرفتن معیارهای گوگل و تغییرات الگوریتمی و کوئریای مربوط به  گوگل هستین، چه سایتایی در یافته ها به شما نشون میدن؟ بله درست حدس زدید: اون سایتایی که دائم بروزرسانی دارن و مطالب جدیدی در این مورد منتشر می کنن. (که حالا خوبیش اینه یکی از اونا خود ما هستیم.)

درسته که سایتای اول جستجو معمولاً دامنه های معتبر و قدیمی دارن و امتیاز اونا پیش گوگل بالاست، اما مهم ترین دلیلی که این سایتا در یافته های اول گوگل قرار دارن اینه که اخبار جدید و فوری بخش سئو رو پوشش میدن. این سایتا معمولا آخرین به روزرسانیای موجود در بخش سئو و دیجیتال مارکتینگ رو منتشر می کنن. اونا بیشتر اوقات کنفرانسای مربوط به سئو و کارگاه های آموزشی رو برگزار می کنن. از اونجایی که ۴۸% از زیرو رو کردن و گشتنا منتهی به کلیک طبیعی می شه، پس شما باید با آخرین اطلاعات و اخبار بخش خود به روز باشین و دائم در مورد اونا مطالبی منتشر کنین. در این صورت میتونین در یافته های اول گوگل باشین و اطلاعات مرتبطی در اختیار کاربران خود بذارین.

وبلاگایی که مربوط به فناوری هستن خیلی راحت می تونن از این گزینه به نفع خود استفاده کنن. مثلا سایت TechCrunch در صفحه اصلی خود بخشی رو واسه اخبار اختصاص داده. این بخش همون جاییه که بیشتر افراد واسه آشنایی با اخبار جدید به اون مراجعه می کنن.

یادتون باشه، وقتی که به سرعت محتوای با ارزش و به درد بخور در مورد اخبار تولید می کنین، کاربران به طور طبیعی به شما لینک میدن. ، حالا سوال اینجاس که از کجا میشه اخبار جدید بخش تخصصی خود رو پیدا کرد؟

گوش به زنگ باشین

اگه بازاریاب دیجیتال، وبلاگ نویس یا تولید کننده محتوا هستین باید همیشه گوش به زنگ باشین. در بخش تخصصی خود به دنبال اتفاقات جدید باشین و در مورد اون مطلب بنویسین. مطلبی که بتونه سروصدای زیادی بر پا کنه.

این مطلب را هم بخوانید :
چگونه فروشگاه فیزیکی در کنار فروشگاه آنلاین داشته باشیم؟

حتی اگه این اخبار نتونه در میان افراد خوب پیشرفت یابد، بازم می تونین از یه مقاله خوب به نفع خود استفاده کنین و از این روش به کاربران خود کمک کنین تا به اطلاعات مورد نیازشون دسترسی داشته باشن. خوانندگان، تولید کنندگان محتوایی رو که دائم مقالات مفیدی ارائه میده و در مورد رویدادهای فعلی مطلبی منتشر می کنن رو به عنوان یه فرد حرفه ای خواهند شناخت.

همونطور که میدونید هزاران موضوع جدید در بخش اخبار هست که می تونین الان اونا رو پوشش بدین. مثلا الان که شما در حال مطالعۀ این مقاله هستین، این دو موضوع سر تیتر اخبار سایت Search Engine Landه.

هر کدوم از این موضوعات می تونه محتوای خوبی واسه کاربر جفت و جور کنه البته اگه تحقیقات خوبی روی اون انجام شه. اگه هنوزم راضی نشدین که به روزرسانی اخبار می تونه روش هدف دار مفیدی واسه شما باشه، باید تجربه برایان دین (مدیر سایت Backlinko) که با به کار گیری این روش اندازه تبدیل خود رو تا ۷۸۵% زیاد کرده رو در نظر بگیرین.

اگه واسه اجرای این روش هدف دار آماده هستین، با سرتیترها کار خود رو شروع کنین. فقط باید یادتون باشه که اخبار موجود رو به محتوای با ارزش و منحصر به فرد تبدیل کنین که عناوین خوبی داره. در ادامه براتون توضیح میدیم که چیجوری میشه یه سرتیتر عالی نوشت.

عنوان اصلی خبر: گوگل محتوای غنی پزشکی رو به قاب علم (Knowledge Graph) تبدیل می کنه.

عناوین جذابی که می تونه باعث کلیک کاربران روی خبر شه:

  • ۱۰ مورد از مهم ترین چیزایی که باید در مورد محتوای پزشکی گوگل بدونین.
  • چه چیزایی باید در مورد محتوای پزشکی گوگل در قاب علم بدونین؟
  • چیجوری محتوای پزشکی گوگل در قاب علم می تونه رتبه بندی شما رو بهتر کنه؟

ایده های عملی در مورد مقالات رو تشخیص بدین

ایده

شما می تونین ایده های جدید واسه به روزرسانی اخبار رو در وبلاگا، مجلات، بخش دیدگاه های سایت و پادکستا پیدا کنین. مثلا نگاهی به جلد مجلاتی بندازین که در بخش تخصصی شما کار می کنن. این مراحل رو دنبال کنین (مثلا):

مرحله اول: به سایت magazines.com برید. کلید واژه خود رو تایپ کنین (مثلا بازاریابی) و بعد روی آیکون جستجو (Search) کلیک کنین.

چیجوری یه شعار تبلیغاتی فوق العاده بنویسیم؟

مرحله دوم: یافته ها به دست اومده رو بخونین. روی جذاب ترین موارد کلیک کنین.

مرحله سوم: جلد مجلات رو بررسی کنین. سرتیترهای عملی رو انتخاب کنین و بعد به پیشرفت اون فکر کنین. تلاش کنین تیتر یا عنوانی رو بنویسین که کاربر رو به کلیک کردن تشویق کنه.

اجازه بدین این موضوع رو هم با مثالی توضیح بدیم:

عنوان اصلی: مدل استارت آپی که واسه همه افراد  کارسازه.

سرتیترهای تغییر یافته:

  • بهترین مدل استارت آپی واسه بازاریابان محتوایی که به دنبال سود بیشتر هستن.
  • چیجوری یه مدل استارت آپی ساده در عرض شش ماه بیشتر از ۵۶۰۰ مشترک درست کرد؟

از منابع جور واجور کمک بگیرین

شما باید اخبار در رابطه رو از منابع قابل اعتماد به دست بیارین و از اونا واسه تولید محتوای با ارزش، عمیق، به درد بخور و قابل کلیک استفاده کنین. اولین مکانی که می تونین بهترین اخبار بخش تخصصی خود رو پیدا کنین بخش اخبار گوگله:

مرحله اول: اول به صفحه Google News برید. کلید واژه (مثلاً Email Marketing) مورد نظر خود رو تایپ کنین. روی آیکون جستجو کلیک کنین یا کلید Enter رو بزنین.

مرحله دوم: اخبار جدید واسه اون کلید واژه رو بررسی کنین.

همونطور که مشاهده می کنین. گوگل اخبار جدید رو ایندکس می کنه و بعد اونو در این بخش نمایش میده. بعضی از اخبار ممکنه تازگیا منتشر شده باشه و بعضی هم در  عرض چند دقیقه منتشر می شن. اینجا باید حواس جمع باشین.

وقتی که اخبار مربوط به بخش شما منتشر شد، می تونین هر کدوم از محتواها رو بخونین و بهترین روش رو واسه بهبود اون به دست بیارین. هم اینکه می تونین اخبار  مشابه رو از منابع جور واجور جمع آوری کنین و به شکل یه مقاله واحد دربیارین. به عناوین زیر توجه کنین:

  • ۱۳ متخصص بازاریابی ایمیلی که روشای افزایش ایمیل رو میگن.
  • چیجوری ۵ وبلاگ، ۱۸۹۷۷ بازدید کننده رو در عرض ۷ روز و از راه بازاریابی ایمیلی به دست آوردن؟

نکته: وقتی که در حال جمع آوری منابع هستین، به دنبال صداقت، شفافیت و کامل بودن محتوا باشین. هدف اینه که با به کار گیری یافته های و جستجو در اونا بتونین مقالۀ مخصوص خود رو بنویسین.

هم اینکه باید در مقاله خود به اخبار اصلی لینک بدین. هیچوقت تلاش نکنین محتوای جمع آوری شده رو فقط واسه خود نشون بدین. این گزینه خیلی مهمه. به تلاشای بقیه هم احترام بذارین. سایت دیگری که می تونین در اون موضوعات خوبی واسه نوشتن پیدا کنین سایت alltop.comه.

اینفوگرافیکای ویروسی بسازین

اینفوگرافیک یکی از ۱۵ نوع محتواییه که می تونه ترافیک زیادی تولید کنه. به اشتراک گذاری منظم اینفوگرافیکای باحال با طراحی خوب، می تونه ترافیک حاصل از جستجو رو به سطح بعدی منتقل کنه.شما می تونین از اینفوگرافیکا واسه به دست آوردن ترافیکای طبیعی و بازدید کننده از رسانه های اجتماعی استفاده کنین.

تشکیل تیم تولید محتوا و سازماندهی اون

به صورت میانگین، هر اینفوگرافیکی که ایجاد می شه میتونه ۵۳۰۰۰ بازدید کننده معتبر و ۸۰۰ بک لینک از دامنه های منحصر به فرد ایجاد کنه. اینفوگرافیکا هم اینکه می تونن اشتراکای خوبی در شبکه های اجتماعی تولید کنن.

اگه اینفوگرافیکی که تولید می کنین با کیفیت و به درد بخور باشن، آدما به شما لینک میدن. حتی در بازاریابی شبکه های اجتماعی هم به کار گیری تصاویر می تونه فرق زیادی بسازه. مثلا تحقیقات انجام شده نشون میده که توییتای شامل تصاویر، ۱۵۰ درصد ریتوییت بیشتری دریافت می کنن.

در دنیای بازاریابی اینترنتی، افراد و شرکتا باید با رقبای خود مقابله کنن. اما مقالات و همه محتواهای متنی، بسیار رقابتی تر از محتواهای براساس تصویر هستن. به هر حال نوشتن یه مقاله (خوب یا بد) راحت تر از ایجاد تصویر و گرافیکه. هر چقدر بتونین تولید اینفوگرافیک رو سریع تر شروع کنین بهتر میشه. بیشتر از ۱۰ دلیل واسه ترکیب عناصر چشمی با برنامه های بازاریابی هست. یکی از این دلایل اینه که محتوای چشمی می تونه ۹۳% از همه ارتباطات انسانی رو به خود اختصاص بده. هم اینکه مغز آدم عناصر چشمی رو ۶۰۰۰۰ بار سریع تر از متن پردازش می کنه.

اگه واسه به کار گیری اینفوگرافیک در تولید ترافیک طبیعی و رتبه بندی بالا آماده هستین، به دنبال مقالات به درد بخور در این مورد باشین.

پستای عمیق با عنوان ۱۰ مورد از بهترینا رو بنویسین

پستایی که در اون موارد مهم و برتر ارائه می شه پیش خوانندگان بسیار محبوب هستن. این جوری پستا می تونه ترافیک حاصل از موتورهای جستجو رو زیاد کنه به خصوص اگر عمیق نوشته شه و واسه اثبات گفته ها، از حقایق استفاده کنه.

وقتی که تصاویر، فیلما و اسلایدها رو  به پست خود اضافه می کنین؛ میتونین ۴۰% از مخاطبان رو مجبور به پاسخگویی براساس اهداف خود کنین. وقتی که لیستی از موارد مهم رو جفت و جور می کنین، باید واسه هر کدوم از آیتما عددی رو جفت و جور کنین (به خصوص اعداد فرد).

می خواید با تولید محتوا به یه برند مطرح تبدیل شید؟

ما از برنامه ریزی و مدیریت کمپین بازاریابی محتوا تا تولید محتوای سایت و شبکه های اجتماعی همراه شما هستیم.

برنامه ریزی

واسه مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرین.

مدیریت و تولید محتوا

۰۲۱-۶۳۴۰۴داخلی ۳

توضیح علمی اعداد فرد

روزنامه گاردین (Guardian) نظر سنجی ای رو با حضور ۴۴۰۰۰ شرکت کننده انجام داده تا تمایل آدما به اعداد فرد و زوج رو تشخیص بده. یافته های این نظر سنجی نشون میده که عدد ۷ روشن و شفافه. حتی در کشورای دیگری مثل چین هم بیشتر افراد فکر می کنن که اعداد فرد هوشمندانه هستن یا حتی اعدادی آسمونی ان.

این افراد فکر می کنن خوشبختی در پشت اعداد فرده. بخاطر این قبل از نوشتن لیست برترینا، در مورد اعداد فردی که می تونه نظر خواننده رو به خود جذب کنه فکر کنین. براساس یافته های Harp Social، اعداد فرد بهتر از اعداد زوج عمل میکنن. پس در پست خود از اعداد فرد استفاده کنین تا یافته های بهتری به دست بیارین.

جستجو کردن در موضوعات مشابه رو یادتون نره. شما می تونین لیست خود رو جفت و جور کنین  اما باید مطمئن شید که مقاله و پست شما استثناییه و از بقیه مقالات متمایزه.

بالاتر از کلمات کلیدی فکر کنین

شما می تونین سئوی خود رو خیلی راحت با طبقه بندی کلمات کلیدی خود بهتر کنین تا تمایل و طرز فکر کاربران رو درک کنین.

بله، کلمات کلیدی هنوزم به سئو سایت ربط داره اما شما باید پا رو بالاتر از اون بذارین چون الگوریتم هامینگ برد گوگل می تونه به آسونی ربط داشتن و اعتبار یه صفحه از سایت رو تشخیص بده. یادتون باشه هر بهبودی که گوگل در الگوریتمای خود بوجود میاره به کاربران کمک می کنه چیزی که به دنبالش هستن رو راحت تر پیدا کنن.

سیر تکامل سئو: از شروع تا امروز

قصد کلمات کلیدی یا قصد کاربران یکی از ۴ ستون اصلی در تحقیق کلمات کلیدی موثر است.

اینکه کاربر واسه چه منظوری از کلمات کلیدی استفاده می کنه خیلی مهمه. براساس یافته های سایت Search Engine Land، کاربر از پایهً به دنبال انجام کاریه ، کاربر دوست داره در مورد موضوعی اطلاعاتی به دست آورد یا به جایی بره و یا کاری بکنه (یا هر سه مورد).

اگه محصول یا خدماتی رو به فروش می رسونین، یادتون باشه که کلمات کلیدی با پیشوند یا پسوندخرید“، بیشترین جستجوها رو در میان کاربران داشته.

وقتی که در نوشتن متن خود علاوه بر کلمات کلیدی قصد کاربر در مورد این کلمات رو مورد توجه قرار می دید، یافته های بهتری دریافت می کنین. مثلا وقتی که جستجویی واسه برنامه های کاهش وزن انجام می دید، گوگل از فاکتورهای رتبه بندی بسیاری واسه پیدا کردن محتوای در رابطه، عمیق و به درد بخور استفاده می کنه.

چاقی

وقتی که واسه کلمات کلیدی مورد توجه خود محتوایی تولید می کنین، می تونین اونو به صورت لیست برترینا در بیارین. مثلا ” نقد و بررسی دستگاه های کتابخوان آمازون”:

  • سه مورد از بهترین نظرات و بررسیای کاربران دستگاه های کتابخوان آمازون
  • بهترین بررسیای انجام شده در مورد کتابخوان الکترونیکی آمازون

در این صورت کاربران میتونن فرق موجود بین دستگاه های کتابخوان رو بفهمن و خرید هوشمندانه ای داشته باشن. مثلاً جستجوی “کتاب خوان آمازون کیندل Paperwhite”، جستجوی بسیار جزئی تر و تخصصی تریه. مطمئناً فردی که این عبارت رو جستجو می کنه، تنوع اجناس کتابخوان رو می دونه و محصول خود رو انتخاب کرده. عناوین مطلب شما ممکنه مثل عناوین زیر باشه:

  • بررسی کتاب خوان آمازون کیندل Paperwhite: پنج توانایی قابل توجه
  • چیجوری یه کتاب خوان آمازون کیندل پیپروایت بخریم؟ بررسیا و رتبه بندیا
  • از کجا میشه یه کتاب خوان آمازون کیندل پیپروایت جفت و جور کرد؟ بررسیا و تخفیفا

در محتوای خود از اسلایدشیرهای در رابطه استفاده کنین

بر خلاف به رورزسانی الگوریتم گوگل، اسلایدشیر هنوزم به قدرت خود باقیه و رشد تاثیر اون بازم ادامه داره. اگه بتونین از این اسلایدها در محتوای خود استفاده کنین، شما می تونین با به کار گیری اسلایدشیرها ترافیک بسیار خوبی از موتورهای جستجوگر به دست میارید.

از اونجایی که مغز آدم اطلاعات چشمی رو ۶۰۰۰۰ بار سریع تر از متن ساده پردازش می کنه، شما می تونین با به کار گیری اسلایدهای با کیفیت کاربران رو تحت تاثیر بذارین. یکی از سایتایی که از این گزینه خوب استفاده کرده، سایت Traffic Generation Cafeه . “اونا هافمن” مدیر این سایت خوب می دونه که چیجوری باید از عناصر چند رسانه ای واسه افزایش ارزش پستای خود و هم به دست آوردن ترافیک بیشتر استفاده کنه.