از اوایل سال ۲۰۱۶ بود که پیش بینی کردیم و شکلای جور واجور اون در سال ۲۰۱۷ به جریان اصلی کسب وکارا تبدیل می شن. به عنوان یه بازاریاب و حتی کسی که و بقیه خدمات در رابطه خود رو به افراد متخصص می سپارد باید از آینده این بازار اطلاع داشته باشیم. همونجوریکه در سال ۲۰۱۷ تغییرات زیادی داره بازاریابی هم از این رو به اون رو می شه تا به موثرترین شکل ممکن بتونه فعالیت تجاری سایتا رو دچار عوض شه.  با در نظر گرفتن رشد رو به رشد به کار گیری این خدمات و ضرورت بهره مندی از بازاریابی موثر تغییر و تحولاتی که در بازاریابی موثر پیش بینی می کنیم رو می خونید.

تحولات اصلی در بازاریابی موثر

یکی از عادی ترین روش ها در بازاریابی موثر، بازاریابی از راه تاثیرگذاران اجتماعی هستش. در این روش سرمایه گذار به جای دقیق شدن و فوکوس کردن روی اکثریتی که شاید هیچ وقت از راه های بازاریابی استقبال نکنن روی کمترین متمرکز هستیم که معمولا تاثیر بالقوه ای روی جامعه و افراد دارن.
واسه به کار گیری این روش هم یه دلیل به طور کامل رو هست؛ کاربران معمولا با دیدن چهره فرد موثر یا شنیدن نام اون مبادرت به مشاهده یه ویدیو که هم جهت با تبلیغات آنلاین فرستاده شده می کنن. اقدامی که شاید واسه بقیه تبلیغات فرق داشته باشه و کاربر خیلی راحت از کنار اونا بگذره.

رواج به کار گیری تاثیرگذاران اجتماعی

بعد از افزایش محبوبیت رسانه های اجتماعی تاثیرگذاران اجتماعی یا افراد مشهور و به نام در قلب قرار می گیرن. برندای زیادی بخشی از بودجه خود رو صرف مصاحبه های تبلیغاتی این افراد موثر می کنن تا در شبکه های اجتماعی دیده شن. این تاثیرگذاران یا influencers بستر مناسبی واسه بازاریابی رو جفت و جور کردن تا رابطه مستقیمی میان مصرف کننده یا مخاطبان شما و برندتون شکل گیرد.

این مطلب را هم بخوانید :
آموزش اتصال وب سایت به گوگل وبمستر تولز برای افراد مبتدی

ایجاد تجارب معنا دار واسه کاربران

تجربه کاربرانی که واسه برند تعاملی و به طور کامل قابل لمس هستن خیلی خیلی مهمه. از اون جایی که سرویسای تبلیغاتی مثل گذشته کارساز نیستن و بیشتر تبلیغات به وسیله کاربران طوری حذف می شه با به کار گیری میشه تجارت معناداری رو واسه کاربران رقم زد.

محدودیتای به کار گیری بازاریابی موثر

در کنار روشای مختلفی که واسه ، و…هست بازاریابی موثر اونم به روش تاثیرگذاران اجتماعی کمی محدوده. مهم تر از همه آمار بازدیدیه که هیچ وقت دقیقا مشخص نمی شه. بعضی بازاریابی موثر رو مثل راه رفتن در لبه تیغ می دونن؛ هیچ وقت نمیشه پیش بینی دقیقی در این باره داشت.