برگزیده

نماشویی ساختمان در تهران

اهمیت شستشوی نما

بی اهمیتی به مسئله نماشویی علاوه بر ظاهر نمای ساختمان بلکه جلوه کلی شهر را زشت و ناپسند میکند و ممکن است با رسوب و گذشت زمان اسیب های جدی به ساختمان بزنددر نتیجه هزینه های شستن نما و ترمیم را افزایش دهد. هدف ما از شستن ساختمان بدست آوردن زیبایی و محافظت از آسیب به سطح میباشد.

شستشوی نمای ساختمان با دسترسی طناب

کار در ارتفاع با طناب در زمینه شستشوی نمای ساختمان امروزه بسیاربه چشم میخورد و متاسفانه چون ظاهرا تخصصی را طلب نمی کند میتواند این ذهنیت را در میان عوام رایج گرداند که هر شخصی آشنایی با لوازم کار در ارتفاع را دارد میتواند خدمات کار در ارتفاع را ارائه دهد! درصورتی که اصول کاری دسترسی با طناب کاملا مجزا و متفاوت از دیگر روش های ورزشی میباشد که روش ها در صنعت کار کاملا ایمن میباشد و کار شستشوی نما و سطوح کاملا تخصصی و نیازمند آموزش است.

شستشوی نما و نماشویی تاثیر مهمی برزیبایی ظاهر ساختمان شماست،معماری های نوین،استفاده از متریال گران قیمت،در پایان یک نمای ساختمان مجلل را میافریند که حفظ زیبایی نما و ماندگاری این زیبایی در گرو تمیز نگه داشتن و شستشوی نما است.

https://namashoyi.com/Uploads/Web/Blog/tehran/namashoyi-tehran-price.jpg

اولین چیزی که از یک ساختمان دیده می شود،در واقع نمای یک ساختمان است،نمای ساختمان نه تنها از نظر زیبایی برای ساختمان اهمیت دارد؛بلکه بر ظاهر شهر اهمیت بسزایی دارد.به همین علت تمیز نگه داشتن ساختمان ها بسیار هائز اهمیت است.نمای ساختمان به دلایل مختلفی(آب و هوای منطقه،دود خودروها،ریخته شدن مصالح ساختمانی،مدفوع پرندگان و…)به مرور زمان آلوده و کثیف می شود.

به همین علت نمای ساختمان چند وقت یکبار باید شستشو و تمیز شود؛این کار توسط نماشوی ماهر انجام می شود. پس تا اینجا متوجه شدیم که در واقع همانطور که از اسم نماشویی پیداست،نماشویی یعنی شستشوی نمای بیرونی یک ساختمان است.

به گونه ای که نماشو با استفاده از ابزار مخصوص نماشویی(دستگاه واتر جت سند بلاست،دیسکیلر جوهرنمک،سیلیس(ماسه بادی)روی داربست یا با استفاده از طناب(راپل)اقدام به شستشوی نما می کند.نحوه ی شستشوی نمای ساختمان باتوجه به سنگی،کامپوزیتی،شیشه ای و…بودن آن متفاوت است.

واتر سند بلاست : پاکسازی نمای ساختمان

واتر سند بلاست جهت پاکسازی و نظافت سطوحی با جرم های سخت و رسوب شده مانند دیوارهای سیمانی،آجری و … که با واتر جت تمیز نمی شوند کاربری دارد .

همچنین از دیگر کاربری های دستگاه واتر سندبلاست مواردی چون تمیز کاری و ایجاد بستر رنگ آمیزی ( پاکسازی رسوبات آهکی و رنگ زدایی ،رسوب زدایی ،ماسه زدایی و رنگ برداری سطوح ) و متشکل از دستگاه ۴۰۰ بار ،آب ،سیلیس،نازل تزریق و برق ۳ فاز می باشد .

نوشته دیگر :   محصولات آرایشی بهداشتی لاکچری کوین

بسته به جرم سطوح و رسوبات از سیلیس با دانه بندی های مخصوص به فراخور سطح مربوطه استفاده می شود .

آب که با فشار بسیار بالا به سمت نازل حرکت می کند موجب جذب (مکش)دانه های سیلیس از راه شیلنگ می گردد ،لذا شاهد خروج ترکیبی از سیلیس و آب از نازل خواهیم بود .

به عنوان مثال جهت رسوب زدایی بدنه کشتی از تکنیک واتر سند بلاست استفاده می کنند .

واتر به معنی آب ،سند به معنی ماسه (سیلیس) و بلاست به معنی پاشیدن می باشد . که در این پروسه دانه های سیلیس از طریق فشار آب که توسط دستگاه ۴۰۰ بار (واتر جت یا واتر سند بلاست)تامین می شود به سطوح مد نظر پاشیده می شود که طی این فرآیند کلیه چربی و گرد و غبار و رسوبات موجود بر روی سطوح تمیز شده و سطحی بدور از هر گونه آلودگی خواهیم داشت .

پاک کردن سیمان روی آجر ،شستشوی نمای آجری ،تمیز کردن آجر نما ،شستشوی نمای آجری ،  سندبلاست نمای ساختمان ،نماشویی آجر ،

دسترسی با طناب یا کار در ارتفاع با طناب به مجموعه ای از تکنیک ها گفته میشود که در آن از طناب ها و سخت افزار ها و اتصالات ایمن تخصصی به عنوان اصلی ترین وسیله دسترسی به مناطق دشوار و یا نمای ساختمان استفاده میشود در این سیستم کاری از دو طناب برای انجام کار استفاده میشود که طناب اصلی وزن تکنسین را تحمل میکند و طناب بکاپ یا shunt از سقوط وخطرات احتمالی محافظت میکند.

کاربری واتر سند بلاست  : شستشوی نما و سطوح بدون داربست

واتر سند بلاست نمای آجری ، واتر سند بلاست نمای سنگی ، واتر سندبلاست نمای رومی ،واتر سند بلاست نماهای سیمانی و کلیه سطوح  .

کاربری واتر سندبلاست : زنگ زدایی ،رسوب زدایی ،ماسه زدایی و رنگ برداری سطوح داخلی و خارجی .

پس از انجام واتر سند بلاست،گرد و خاک ،مواد زائد ،رنگ و … از روی سطوح پاک می شود .