برگزیده

نکاتی درمورد دوربین مداربسته مخفی

 

سازنده ‌های دستگاه‌‌های جاسوسی نظیر دوربین مداربسته پنهان و میکروفون‌های شنود , آن ها را در وسایل متعدد و پر کاربرد همگانی مانند دستگاه تشخیص دود , چراغ , سوییچ , ساعت , پیچ و… شارژ‌های قرار میدهند . شما می توانید این جور از دوربین مداربسته را در اتاق یا این که منزل شخصی‌ خویش قرار دهید تا بتوانید از رفت آمد های فارغ از سمع و نظر شما باخبر گردید و یا این که فیلم سارق احتمالی را داشته باشید .

 

 

البته ممکن است همین دوربین‌ها در ویلا , اتاق یا این که منزل ای که برای مسافرت و یا این که اقامت برای یک سری روز اجاره نموده اید هم جاسازی شده باشد . در‌این مقاله قصد داریم با دوربین های نهفته بازار کشور‌ایران که به راحتی قابل تهیه نمودن میباشند آشنا شویم و همینطور با خبر شویم که چطور با به کار گیری از یک نرم افزار و دوربین گوشی , آنان را شناسایی کنیم .

 

در اینجا ۲ رویکرد را شرح میدهیم :

 

نخستین کپی شبکه وای فای مکان متبوع برای کشف کردن دوربین مداربسته بی سیم که به وای فای وصل می‌باشند , که ولی در‌این روش صرفا دوربین‌هایی که به شبکه آنجا اتصال دارا‌هستند را شناسایی می کند , البته به طور معمول اشخاص آماتور که دوربین مدار بسته بیرون از نظر وصل می کنند از این روش قابل شناسایی می باشند . دومی روش کشف کردن دوربین مداربسته نهفته شده با امکان مشاهده کرد در شب با استعمال دوربین تلفن همراه هوشمندتان است .

به چه شکل دوربین مداربسته  دید در شب مخفی  شده را با موبایل پیدا کنیم؟

نسبتاً تمام دوربین‌های مدار بسته چه جاسوسی و چه معمولی دارنده امکان رویت کرد در شب می‌باشند که‌این امکان با نوروفروغ مادون قرمز‌رنگ فعالیت می‌نماید . این فروغ را نمی‌شود به صورت معمول با دیده غیرمسلح رویت کرد , ولی دوربین تلفن همراه شما قادر است آن را شناسایی نماید .

 

حالا احتمالا تصور کنید دقیقا در دوربین تلفن همراه تلفن همراه بایستی دنبال چه چیز بگردیم , می بایست در حیث بگیرید بعضا از دوربین‌ها غربال مادون قرمز رنگ را بر روی دوربین اساسی ( دوربین پشتی ) خویش دارا‌هستند , ولی تعداد مقداری از تلفن همراه ها غربال نوروفروغ مادون قرمز‌رنگ را روی دوربین سلفی , جلویی یا این که خود انداز : ) ) ) ) خویش دارا‌هستند .

برای تشخیص این که کدام دوربین تلفن همراه شما دارنده این غربال میباشد , صرفا کافیست از ریموت در اختیار گرفتن تلوزیون و هر وسیله دیگری که از در دست گرفتن از رویه بدور به کارگیری مینماید به صورت تحت به کار گیری نمائید :

 

  1. دوربین تلفن همراه را آماده به کار نمایید
  2. سری کنترل گرفتن تلوزیون  را رو به روی دوربین بگیرید
  3. یکی‌از کلید ها را برای فعال شدن مادون قرمز رنگ فشار دهید

در صورتی‌که همگی چیز صحیح بوده باشد می بایست چهره یی نظیر تصویر تحت ملاحظه کنید یعنی چمشمک زدن و روشن شدن لامپ بالای ریموت , اما از این روش برای خرید و یا این که آزمایش ریموت در اختیار گرفتن وسایل در جایی که اطمینان از تندرست و یا این که حاد بودن ریموت ندارید ( مانند کنار خیابان ) نیز میشود بهره برد .

بعداز این سطح , محیط منزل و اتاق متبوع را بدون نور نمائید . شایسته ترین زمان برای این آزمایش شب است البته با بدون نور کردن نیز می توانید به فیض مناسب برسید .

 

کشف کردن دوربین مدار بسته با چک کردن  از کپی شبکه وای فای

 

در اکثر وقت ها دور و بر هایی که در آن‌ها شبکه وای فای موجود هست به شما اذن استعمال از آن و اتصال به شبکه داخلی را می دهند . براین اساس می توانید با نصب برنامه هایی مانند Fing که در ورژن اندورید و iOS وجود دارد منفعت بگیرید و برای جستن دستگاه‌ها و پورت ها استعمال فرمائید نکته مثبت این برنامه این است که نیازی به ثبت نام و پرداخت ندارند .

نوشته دیگر :   اهمیت چگونگی شستشوی فرش دستبافت

 

در سیستم عامل اندروید باید روی رفرش کلیک کنید تا جست و جو شروع شود اما در سیستم عامل آی او اس این امر به صورت خودکار انجام میپذیرد.

 

بعد از اتمام اسکن ، لست را به دقت نگاه کنید در لیست دنبال نام هایی مانند IP Camera یا نام برند های تولید کننده دوربین مداربسته مانند Nest, Arlo, یا Wyze بگردید. برای نمونه عکس زیر تماشا کنید:

 

حتا اگر در بین دستگاه های پیدا شده به دستگاهی مانند دوربین برنخوردید، مجدد نگاه کنید و ببینید چند عدد دستگاه به شبکه متصل است و کدامشان را می‌توانید شناسایی کنید. اگر به دستگاه غیرعادی‌ای برخوردید،  آی پی  آن را بنویسید.

 

اگر دستگاهی توجه شما را جلب کرد ، در مرحله بعد باید پورت های باز آن را اسکن کنید. برای این منظور  روی نتورک ، مانند تصویر زیر کلیک کنید.

 

بعد روی گزینه Find Open Ports کلیک کنید. بعد آدرس آی پی وسیله مورد نظر را یاد داشت کنید. سپس روی دکمه Find Open Ports کلیک کنید.

 

 

حالا  می‌توانید مشاهده کنید که کدام پورتها باز و چه سرویس‌هایی در حال استفاده هستند. در این لیست به دنبال RTSP و RTMP بگردید. اگر از http یا https نیز استفاده می‌شوند، می‌توانید از طریق مرورگر اینترنت و تایپ آی پی در نوار آدرس  به دستگاه وصل شوید، که ممکن است با ویدئو‌ی در حال ضبط روبرو شوید.

 

روش های حرفه ای تر و دقیق تری هم برای شناسایی دوربین مداربسته کوچک و مخفی وجود دارند ، که پیشنهاد میشود اگر مدام در حال سفر هستید و یا حریم خصوصی بسیار برای شما اهمیت دارد از آنها استفاده کنید مانند خریدن دستگاه های قابل حمل و مخصوص که سیگنال های محیط را برای پیدا کردن دوربین مداربسته بررسی میککند اما دانستن این روش ها هم میتواند بسیار کمک کند .

در انتها این مقاله چند نمونه از دوربین های مداربسته بی سیم که در ایران قابل تهیه کردن است را به اختصار معرفی خواهیم کرد تا برای مراقبت از فرزند و سالمند از آنها استفاده کنید همچنین میتوانید این دوربین ها را به صورت تکی یا پکیج دوربین مداربسته از مجموعه ” دوربین مداربسته بنوان ” تهیه کنید.

 

امید واریم از خواندن این مقاله لذت کافی را برده باشید.

۱ :دوربین مداربسته لامپی v380 یکی از پرطرفدار ترین محصولات دوربین مدار بسته بی سیم است . دوربین لامپی با توجه به امکان نصب آسان ، تصویر ۳۶۰ درجه ، اتصال وای فای ، انتقال تصویر آسان وغیره یکی از پرطرفدارین دوربین های مدار بسته است.

۲ :  این دوربین در نگاه‌ اول یک چراغ به نظر می‌رسد و روشنایی یسیار خوبی در تاریکی و شب دارد. به همراه این محصول صفحه و میله‌ای برای اتصال به دیوار قرار دارد که به راحتی می‌توان آن را به هرجایی که مدنظر است وصل کنیم. از این وسیله می‌توان هم در مکان‌های مسقف و هم در مکان‌های غیر مسقف به دلیل ضد‌آب بودنش استفاده کنیم. این وسیله را می‌توان در حیاط‌ها، پارکینگ‌ها، گاراژها و بسیاری از مکان‌های دیگر مورد استفاده قرار داد.

۳ : این دوربین مداربسته کوچک به ابعاد ۴ در ۴ سانتیمتر دارای میکروفن داخلی نیز بوده و با وصل کردن آن به تلویزیون میتوانید تصویر و صدای دوربین را داشته باشید و در صورت نیاز به ضبط تصاویر باید دوربین را به دستگاه ضبط وصل کنید.