برگزیده

چگونه هنگام خرید، وایت برد با کیفیت را از بی کیفیت تشخیص دهیم؟

هرفردی برای خرید وسیله مورد نیاز خود بدنبال جنس مرغوب است تا پس از خرید با خیال راحت از آن استفاده کند و نگران خرابی و از بین رفتن آن نباشد. اما لازمه ی خرید مطمئن و خوب شناخت کافی از وسیله ای است که می خواهیم خریداری کنیم.

حال برای خرید یک وایت برد مناسب باید به چه نکاتی توجه کنیم که بعد از خرید مشکل ایجاد نشود و با خیال راحت از آن استفاده کنیم.

ابتدا باید بدانیم وایت برد را پس از خرید در چه مکانی می خواهیم استفاده کنیم و بیشتر می خواهیم چه استفاده ای از آن کنیم زیرا امروزه وایت برد با مدل های مختلف و کارایی های بیشتر تولید می شود.

به طور مثال اگر در مدرسه و کلاس درس می خواهیم از آن استفاده کنیم باید از وایت برد با استحکام بالا و طول عمر بیشتر استفاده کنیم. که بیشتر در مدارس از وایت برد مغناطیسی استفاده می شود.  از نظر ظاهری در نگاه اول  وایت برد با وایت برد دیگری شبیه به هم هستند اما همه ی آنها مرغوب و مناسب نیستند. باید توجه داشت که وایت برد خریداری شده مخصوصا در سایز های بزرگ از ضخامت و استحکام بیشتری برخوردار باشد تا پس از مدتی فُرم اولیه خود را از دست ندهد و تاب بر ندارد.

یک تخته وایت برد با کیفیت باید زهوار دور محکم و ضخیم داشته باشد که عمدتا از جنس آلومینیم می باشد تا هم از استحکام کافی برخوردار باشد هم از نظر زیبایی مناسب باشد. دقت داشته باشید در بعضی از تخته وایت بردها از زهوار با جنس پلاستیک و یا فلزهای ضعیف با رنگ آلومینیمی استفاده میکنند که در نگاه اول دچار اشتباه خریدار می شود، در ضمن دقت داشته باشید از ضخامت مناسب و کافی برخوردار باشد و علاوه بر آن خود تخته وایت برد هم باید ضخیم باشد.

نکته دیگر بست های تخته وایت برد است که باید فلزی باشد در غیر این صورت خیلی زود از بین می رود و کنده می شود. و اما مهمترین بخش تخته وایت برد صفحه اصلی آن است که روی ان با ماژیک وایت برد می نویسیم. اول از همه رنگ آن است که هر چه سفید تر باشد بهتر است زیرا نوشته ها واضح تر روی تخته وایت برد نمایان می شود ،علاوه بر آن باید سطح روی رنگ هم بسیر صاف و یکدست باشد تا در هنگام نوشتن دچار مشکل نشویم و ماژیک به راحتی روی آن حرکت کند،این صاف و یکدست بودن در هنگام پاک کردن تخته وایت برد هم موثر است و خیلی راحت تر پاک می شود. که در صورت مرغوب بودن صفحه تخته وایت برد پس از پاک کردن نوشته ها رد ماژیک باقی نمی ماند . البته باید توجه داشت که حتما از ماژیک وایت برد مناسب هم باید استفاده شود. در صورت مرغوب نبودن رنگ صفحه وایت برد و یا مناسب نبودن ماژیک وایت برد استفاده شده پس از مدتی صفحه تخته وایت برد شما دچار تغیر رنگ شده و به سیاهی می زند.

نکته دیگر ورق استفاده شده در تخته وایت برد است که باید از ضخامت مناسب و جنس با کیفیت باشد تا تخته وایت برد عمر بیشتری داشته باشد .

با توجه به اینکه علم به تشخیص وایت برد خوب را داریم باز هم برای خرید ممکن است دچار تردید شده و نتوان به خوبی تصمیم گرفت، که بهترین راه خرید از مراکز و سایت  های معتبر است. که با داشتن گارانتی معتبر با خیال راحت خرید می کنید.

نوشته دیگر :   بهترین نرم افزار حضور و غیاب رایگان

در بعضی موارد هم ممکن است جای کافی برای تخته وایت برد روی دیوار نداشته باشید که می توان از تخته وایت برد پایه دار استفاده کرد که مدل های مختلفی دارد، باید توجه داشته باشید که پایه ای که می خواهید خریداری کنید از جنس مرغوب باشد، پایه فلزی و محکم و ترجیحا وزن نسبتا سنگینی داشته باشد تا تخته وایت برد شما هنگام نوشتن تکان نخورد و یا واژگون نشود و همچنین چرخ های مناسب و محکم ترمز دار داشته باشد.

اما اگر از وایت برد در شرکت ها ، ادارات و یا حتی در خانه و مکان هایی که زیبایی آن اهمیت دارد می توانید از تخته وایت برد شیشه ای استفاده کنید زیرا بسیار شکیل تر از تخته وایت برد معمولی است واز طول عمر بیشتری برخوردار است.

حال چگونه می توان تخته وایت برد شیشه ای مرغوب و با کیفیت را تشخیص دهیم؟

ابتدا باید توجه داشته باشیم که به دلیل خطر شکستن شیشه، وایت برد شیشه ای محکم و مقاوم باشد.

وایت برد شیشه ای مقاوم از چند خصوصیت برخوردار است که اولین آن سکوریت بودن شیشه است زیرا شیشه های سکوریت چندین برابر مقاوم تر از شیشه های معمولی هستند و اگر به هر دلیلی شکسته شوند خطر بریدگی و آسیب ندارند.

نکته دیگر این است که حتما وایت برد شیشه ای از ضخامت مناسب برخوردار باشد زیرا به دلیل پایین آمدن هزینه از شیشه با ضخامت کم هم استفاده و تولید می کنند.

نکته دیگر شفافیت و صاف بودن شیشه است زیرا شیشه شفاف وضوح بهتری دارد و پس از نوشتن روی آن نوشته ها واضح تر و خوانا تر هستند،شیشه های وایت برد شیشه عمدتا از جنس میرال،فلوت،کلیر و سوپر کلیر هستند که بهترین آنها شیشه های سوپر کلیر هستند که وضوح بسیار بالایی دارند.

صاف بودن شیشه هم نکته مهمی است،باید توجه داشته باشید که وایت برد شیشه ای با کیفیت موج نداشته باشد و سطح شیشه صاف و صیقلی باشد.

نکته دیگر در وایت برد شیشه ای رنگ آن است که بهترین رنگ استفاده شده رنگ سفید است زیرا از هر رنگ ماژیکی روی آن می توان استفاده کرد ،در ضمن رنگ استفاده شده مات باشد زیرا شیشه به خودیه خود بازتاب نور بالایی دارد ودر صورت استفاده رنگ براق مثل آینه عمل می کند و وضوح و دید نوشته ها پایین می آید.

رنگ های مختلفی نیز روی شیشه ها زده می شود اما بهترین رنگ استفاده شده در وایت برد شیشه ای رنگ پودری کوره ای می باشد که ثبات بالایی روی شیشه دارد و پس از چندین سال هم ریزش رنگ نداشته و از کیفیت بالایی برخوردار است.

در این مورد هم پیشنهاد می شود با توجه به دانایی کافی جهت کیفیت وایت برد شیشه ای از فروشنده های معتبر و وایت برد شیشه ای با گارانتی بالا خریداری کنید تا خیالتان از جهت کیفیت راحت باشد.