بازاریابی Facebook Messenger یکی از مهمترین تاکتیک های موجود در بازار است. بازاریابی مسنجر هنگامی که از طریق گپ های قدرتمند پشتیبانی شود ، مقیاس عظیمی کسب می کند.
در این مقاله می خواهم دقیقاً توضیح دهم که چگونه بازاریابی Facebook Messenger کار می کند ، چت بابات چه نقشی ایفا می کند و چگونه می توانید از این تاکتیک برای بهبود و تقویت فعالیت های بازاریابی خود استفاده کنید.
بازاریابی پیام رسان فیس بوک چیست (و چت بابات در کجا قرار دارد)؟
اول ، نمای ۳۰،۰۰۰ پا.
بازاریابی Facebook Messenger استفاده از Facebook Messenger به عنوان یک کانال مکالمه برای دستیابی به افراد در مقیاس با پیامهای هدفمند است.
این مفهوم تقریباً ساده است. شما برای ارسال پیام به کاربران شخصی از Facebook Messenger استفاده می کنید.
اما آیا این نوع بازاریابی مانند ایمیل نیست؟
بله و خیر. از نظر مفهومی ، این همان چیز است – یک مخاطب ارتباط دیجیتال را از یک تجارت دریافت می کند.
اما در عمل ، بسیار متفاوت است مسنجر مکالمه ، تعامل و آنی است. بازاریابی پست الکترونیکی تمایل بیشتری به جدا شدن ، غیر شخصی بودن و تأخیر دارد. تمایز دهنده استفاده از chatbots است.
Chatbots ها برنامه های پیام رسانی خودکار هستند که مکالمات را شبیه سازی می کنند ، سؤال می کنند ، بازخورد می فرستند ، ارسال می کنند تا انفجارها را انجام دهند ، کاربران بخش ، قرار ملاقات ها را انجام می دهند ، رزرو می کنند ، اقلام خرید ، وضعیت سفارش آهنگ ، بازخورد ، ارائه خدمات ۲۴/۷ مشتری ، ارائه منابع قابل بارگیری ، درایو رانندگی به صفحات فرود ، و – اگر مشتری بخواهد – با یک انسان واقعی در تماس باشید.
البته Chatbots برای مسنجر منحصر به فرد نیست. اما وقتی نوبت به بازاریابی مسنجر می رسد ، آنها قدرت اتمی را به یک تجربه پیام متوسط تبدیل می کنند.
یک chatbot مسنجر به خوبی طراحی شده می تواند به طور موثری کار یک بخش بازاریابی را انجام دهد.
Chatbots همان چیزی است که به شما امکان می دهد در مقیاس پیام رسانی به افراد دسترسی داشته باشید.
آنچه را که بازاریابی در مورد بازاریابی مسنجر می گوید ، گوش دهید.
فوربس از بازاریابی مسنجر به عنوان “راه جدید برای انجام تجارت” یاد کرده است. تحقیقات مهم در زمینه بازاریابی پیش بینی می کند که بازاریابی مسنجر “قرار است در ۵-۷ سال آینده به بزرگترین کانال بازاریابی جهان تبدیل شود.” با بیان اینکه ، “بازاریابی پیام رسان بسیار داغ شده است.”
چرا همه جادوگری؟
اول از همه ، ما می توانیم به تعداد بسیار زیادی اشاره کنیم – مانند این واقعیت که طبق آمار Statista ، ۱٫۳ میلیارد کاربر فیس بوک مسنجر وجود دارد ، و دیگر در سیستم عامل های پیام رسانی فیس بوک میلیون ها نفر دیگر را ذکر نمی کنیم.
این ۱٫۳ میلیارد کاربر هر روز ۷ میلیارد مکالمه دارند.
فعالیت زیادی در مسنجر وجود دارد زیرا افراد زیادی در آن حضور دارند. این یکی از دلایلی است که بازاریابان از توانایی بالقوه آن برمی آیند.
گذشته از آمار ، تنها دو دلیل مهم وجود دارد که چرا مسنجر چنین کانال قدرتمند بازاریابی است.
یکی استراتژیک ، دیگری تاکتیکی است.
از نظر استراتژیک ، این همه مزیت نخستین حرکت است. تعداد کمی از مشاغل از بازاریابی Facebook Messenger استفاده می کنند و یا از حداکثر پتانسیل استفاده نمی کنند.
به عنوان مثال ، یک تجارت ممکن است یک دکمه تماس با Facebook Messenger داشته باشد. پس چی؟ بیشتر مشاغل انجام می دهند. این در بهترین حالت متوسط است.
بیشتر مشاغل یک چت بات وصل نیستند که بلافاصله پاسخ می دهد ، و کاربران را به سمت یک راه حل راهنمایی می کند.
مشاغلی که از بازاریابی پیام رسان فیس بوک با چت بابات استفاده می کنند ، در حالیکه این عرصه هنوز غیرقابل جمع شدن است ، اکنون کسب درآمد زیادی دارند
مجموعه دوم مزایای تاکتیکی است.
بازاریابی مسنجر هنگامی که ارتباط برقرار می شود ، ایمیل را خرد می کند. یک بازاریاب ایمیل رقابتی می تواند انتظار داشته باشد که ۵-۱۰٪ نرخ باز را بدست آورد.
اما با بازاریابی مسنجر ، نرخ های باز در ساعت اول به ۷۰-۸۰ درصد صعود می کنند.
به عنوان مثال ، یک پاسخ دهنده خودکار اخیر که ما در MobileMonkey برای مخاطبین جدید مسنجر ارسال کردیم ، ۷۸٪ نرخ باز و ۱۱٫۶٪ پاسخ داد.
این نتایج در سطح تکشاخ است که بازاریاب های متفکر می توانند با استفاده از بازاریابی Facebook Messenger انتظار داشته باشند.
نمونه هایی از بازاریابی پیام رسان فیس بوک در عمل چیست؟
بازاریابی مسنجر با محور Chatbot کاربردهای زیادی دارد. بگذارید چند مورد از آنها را بررسی کنیم.
یکی از بهترین راه ها برای شروع استفاده از بازاریابی مسنجر ، اضافه کردن ویجت به وب سایت شما است.
هنگامی که ویجت را اضافه می کنید ، مخاطبین می توانند چت های مسنجر را بدون شما به شما ارسال کنندحتی وب سایت خود را ترک کنید این پیام ها نیز از بین نمی روند. آنها در Facebook Messenger به صورت رومیزی و موبایل به روز می شوند.
اگر یک chatbot مسنجر را در وب سایت خود ادغام می کنید ، می توانید از طریق قیف تبدیل خود به کاربر پاسخ دهید و به کاربر کمک کنید. بعلاوه ، این کاربر اکنون منجر شده است.
از آنجا که مخاطبین را در Messenger جمع می کنید ، می توانید برای آنها پیام ارسال کنید. در اینجا نمونه ای از پیام به نام انفجار چت وجود دارد.
این انفجار گپ باعث ایجاد توالی قطره ای شد که من طی چند روز آینده با مخاطبین انتخاب شده به اشتراک گذاشتم.
یکی از مهمترین مزیت های chatbots ، سودمندی آنها برای تولید سرب است. سکانس های جنرال سرب می توانند به سادگی با ارائه بارگیری ، بلیط رویداد مجازی یا سایر پیشنهادها به افراد ساده باشند.
در اینجا تصویری از این نوع چت روم به نظر می رسد:
Chatbots نمایندگان خدمات برجسته مشتری هستند. آنها بطور بی وقفه شبانه روز کار می کنند ، و اگر کسی بخواهد یک انسان وارد شود ، درخواست آن آسان است.
چت بوت های مسنجر فیس بوک فوق العاده متنوع هستند – تولید سرب ، به ثمر رساندن سرب ، خدمات به مشتری ، قرار دادن سفارشات ، درخواست کمک ، گرفتن اطلاعات ، ارائه نسخه های جدید ، تنظیم قرار ملاقات ها.
از دنیای (سفارش پیتزا) گرفته تا شگفت انگیز (پیدا کردن عشق واقعی) ، chatbots باعث می شود این اتفاق بیفتد.
بازاریابی پیام رسان فیس بوک و GDPR
مانند هر ارتباط آنلاین ، آگاهی از شرط های GDPR (تنظیم عمومی حمایت از داده ها) حائز اهمیت است.
فیس بوک در وب سایت خود مسئولیت خود را در رابطه با GDPR و پلتفرم مسنجر توضیح می دهد. هنگام استفاده از بازاریابی مسنجر با chatbots ، سه دستورالعمل وجود دارد که باید از آنها آگاهی داشته باشید
در مرحله اول ، باید مخاطب انتخاب روشنی را برای موافقت با ارسال پیام برای شما فراهم کند.
در انتخاب ، شما همچنین باید چشم پوشی انتخاب کنید. به عنوان مثال ، “STOP را برای لغو اشتراک در هر زمان تایپ کنید.”
در آخر ، شما باید بدانید که چگونه کاربر را از بستر chatbot خود حذف کنید. هرکسی که بخواهد باید بتواند از پایگاه داده تماس با شما خارج شود. به عنوان مثال اگر از بسترهای نرم افزاری مانند MobileMonkey استفاده می کنید ، می توانید روی “حذف” کنار نام کاربر در لیست مخاطب کلیک کنید.
مانند هر کانال بازاریابی جدید ، باید یک بستر را برای استفاده و شروع به یادگیری آن انتخاب کنید.
بازاریابی Facebook Messenger به سه دلیل دارای منحنی یادگیری کوتاه تر از اکثر سیستم عامل ها است:
آشنایی با رسانه. بیشتر ما فیس بوک مسنجر را قبلاً می شناسیم ، بنابراین یادگیری نحوه استفاده از آن برای بازاریابی نسبتاً ساده است.
ابزارهای آسان برای استفاده. بیشتر سازندگان chatbot ساده هستند و شامل رابط های کشیدن و رها کردن با کدگذاری صفر هستند.
از نظر استراتژیک مشابه است. تاکتیک های بازاریابی مسنجر ، همتایان بازاریابی خوبی دارند. اگر توالی قطره ای از ایمیل را ایجاد کرده اید ، یادگیری نحوه ایجاد دنباله قطره چت آسان خواهد بود. اگر خدمات مشتری را اداره کرده اید ، خدمات مشتری با چت بابات را درک خواهید کرد.
در اینجا راهنمای شروع چهار مرحله ای و سریع برای استفاده از بازاریابی Facebook Messenger آورده شده است.
۱ ٫ شما باید یک صفحه کاری Facebook داشته باشید.
اگر هنوز یکی ندارید ، از اینجا شروع کنید.
۲ a سازنده chatbot را انتخاب کنید.
می توان از ابزارهای بومی فیس بوک برای اجرای برخی از قابلیت های بسیار محدود chatbot استفاده کرد ، اما هر چیزی غیر از اصول اولیه بدون ایجاد ساز چت بیوت غیرممکن است. برخی از سازندگان chatbot مانند MobileMonkey برنامه های رایگان دارند ، بنابراین برای شروع کار مجبور نیستید پولی هزینه کنید.
۳ first اولین گپ چت خود را بسازید.
روند ساخت chatbot مسنجر بستگی به این دارد که شما کدام ابزار را انتخاب کرده باشید. برخی از ابزارها به شما امکان می دهند که با یک چت چت ساده در ده دقیقه به طور مرتب کار کنید.
۴ a یک ویجت مسنجر فیس بوک را به وب سایت خود اضافه کنید.
اضافه کردن یک ویجت چت مسنجر به وب سایت شما اجازه می دهد تا به راحتی منجر شوید. به دست آوردن یک مخاطب مسنجر بسیار آسانتر از دستیابی به آدرس ایمیل است.
۵ ٫ ایجاد ، یادگیری ، رشد کنید.
ایجاد یک اسب شاخدار شامل توهم بودن ، پیدا کردن اشکالات رشد شما و تکرار موفقیت آمیز است.
هرچه بیشتر با بازاریابی Facebook Messenger تجربه کنید ، فرصتهای بیشتری را برای رشد مخاطبان خود و افزایش اثربخشی بازاریابی پیدا خواهید کرد.