بازاریابان دیجیتال و محتوا باید همه را به خوبی درک کنند که رتبه بندی جستجو برای موفقیت محتوای یک شرکت چقدر مهم است. هر مطلبی که تولید می کنید فقط درصورتی که افراد قادر به خواندن آن باشند خوب است ، بنابراین یادگیری چگونگی افزایش این رتبه بندی یک بخش اساسی کار است.

دیجیتال

ترافیک ارگانیک – کاربرانی که از موتور جستجو می آیند- بهترین بازاریاب کانال های ورودی هستند که در تلاشند تا افزایش یابند. اگر نگاهی به اعداد بیندازید ، می توانید به راحتی بدانید که چرا. صفحه اول Google ، که توسط بازاریابان دیجیتال به عنوان مقدس مقدس تلقی می شود ، سهم شیر از کلیک موتورهای جستجو را به دست می آورد. علاوه بر این ، بعد از رتبه شماره ۵ افت چشمگیر وجود دارد. رقابت برای این نقاط مهم شدید است ، که باعث می شود بهینه سازی موتور جستجو بخشی اساسی از تولید باشد.

بنابراین چگونه فرایند رتبه بندی Google کار می کند؟ این احتمال وجود دارد که الگوریتم موتور جستجو صدها عامل را شامل شود ، اما برخی از آنها نسبت به سایرین وزن بیشتری دارند. ما با لیستی از برخی از آنها کمک خواهیم کرد و دیگران که به شما صدمه می زند گرد آورده ایم. در اینجا فاکتورهای مهم رتبه بندی Google که باید در سال ۲۰۱۸ بدانید وجود دارد.

عواملی که به رتبه بندی جستجوی شما کمک می کنند

بیایید با بهترین راه های افزایش رتبه بندی موتورهای جستجو شروع کنیم. در اینجا برخی از مواردی که موتورهای جستجو هنگام توسعه رتبه بندی بیشترین توجه را دارند.

محتوای با کیفیت بالا

یکی از اهداف گوگل خدمت رسانی به بهترین و مناسب ترین مطالب برای هر آنچه کاربران ممکن است در جستجوی آن باشند. مردم می خواهند مطالبی را که عملی و به روز است بخوانند. اگر آنها نتوانند از اطلاعاتی که پیدا می کنند استفاده کنند ، برای آنها و گوگل بی فایده است.

از این نظر ، کیفیت محتوا یکی از مهمترین عواملی است که در رتبه بندی شما تأثیر می گذارد. این بیشتر از انتخاب یک کلمه کلیدی خوب است. شما باید یک کاربر را در جستجوی آن کلمه کلیدی در نظر بگیرید.

اگر هم محتوای شما و هم کلمه کلیدی با هدف کاربر مطابقت داشته باشد ، توسط موتور جستجو محتوای با کیفیت و مرتبط در نظر گرفته می شود. توجه به این نکته در هنگام نوشتن مطالب ، بهترین شانس بالا بردن رتبه ها را به شما می دهد.

دوستانه بودن با تلفن همراه

تعداد جستجوهای دستگاههای تلفن همراه در سالهای اخیر از جستجوی رایانه های رومیزی فراتر رفته است. Google به این روند توجه کرده و الگوریتم خود را بر این اساس تنظیم کرده است.

سایت هایی که از نظر تلفن همراه ، چه با طراحی و چه از طرف کاربران تلفن های هوشمند به سایت های مختلفی که برای تجربه موبایل بهینه شده اند ، منتقل می شوند ، از غول موتور جستجو بهتر رفتار می کنند.

موبایل

لینک های با کیفیت بالا

Backlink ها هنگامی ایجاد می شوند که سایت دیگری با یک لینک به منابع شخصی شما ارجاع می دهد و عامل مهم دیگری در رتبه بندی جستجو است. آنها اساساً به عنوان یک سیگنال محبوبیت عمل می کنند. اگر افراد دیگر از مطالب شما به اندازه کافی برای ارائه پیوند قدردانی می کنند ، بنابراین باید Google نیز پاسخ دهد. حتی اگر این پیوندها از سایتهای پرطرفدار یا وبلاگهای صنعت دیگر تهیه شده باشند ، حتی بهتر است.

Backlink

رسانه های اجتماعی می توانند به شکلی بزرگ به شما کمک کنند. اگرچه عملکرد در شبکه های اجتماعی بر رتبه شما تأثیر نمی گذارد ، اما بیشتر سهام به معنای دید بیشتر است. اگر شخصی مطالب شما را دوست دارد و در مورد آن می نویسد ، به مقاله شما پیوند می زند ، این یک پیروزی است. مطمئن شوید که مطالب خود را در رسانه های اجتماعی از جمله دکمه های اشتراک گذاری برای خوانندگان آسان می کند. گرفتن هرچه بیشتر لینکهای برگشتی ممکن است نیاز به فشار داشته باشد ، اما گوگل به شما پاداش می دهد.

دامنه

اقتدار دامنه اساساً بازتابی از قدرت میراث سایت شما است. اگر چند بار در این بلوک حضور داشته باشید ، گوگل از شما طرفداری خواهد کرد. عواملی که بر قدرت دامنه شما تأثیر می گذارد عبارتند از:

     

  • سن دامنه شما
  •  

  • تعداد کل پیوندها
  •  

  • محبوبیت دامنه شما
  •  

  • اندازه دامنه شما

اگر سایت شما از نظر بهداشتی خوبی داشته باشد و مدتی است که در آن حضور داشته باشد ، این یک نشانه اعتبار است که توسط موتورهای جستجو ارزش دارد.

جستجوگرها در صفحه

این بدان معناست که صفحات سایت شما برای رتبه بندی موتورهای جستجو بهینه شده اند. هر صفحه باید اثربخشی چندین عنصر مهم را در نظر بگیرد.

برچسب های عنوان ، همان چیزی است که ما در صفحات نتایج موتور جستجو مستقیماً در بالای URL یا به عنوان عنوان در برگه صفحه مشاهده می کنیم ، نیاز به پاک و بازتاب مطالب دارند. اگر می خواهید خوانایی و کیفیت مطالب صفحه را افزایش دهید ، همان برچسب های هدر ، همان چیزی است که برای تأکید بر عناوین و زیر عناوین در صفحات استفاده می شود.

موتورهای جستجو همچنین سایتهایی را با URL های پاک تر و شامل کلمات کلیدی ترجیح می دهند ، به همین دلیل ممکن است در صورت تقویت مطالبی که شما به طور خودکار از عنوان موجود در URL استفاده می کنید ، رتبه خود را تقویت کند. برچسب های تصویر Alt ، همان متنی است که در صورت عدم بارگیری یک تصویر نشان داده می شود ، همچنین باید کلمات کلیدی را شامل شود حتی اگر بازدید کنندگان بیشتر اوقات آنها را نمی بینند.

این مطلب را هم بخوانید :
همه چیزهایی که شما باید درباره بازاریابی پیام رسان فیس بوک و Chatbots بدانید

بسیاری از عوامل رتبه بندی جستجوگرها در صفحه وجود دارد ، اما این موارد مهم هستند.