هفت ترفند واسه بازاریابی با نظرات مشتریان

چکیده این مطلب : انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۰۴ ۰ نظر ۲,۵۴۴ بازدید

در این مقاله می خوایم ۷ ترفند مهم واسه بازاریابی از راه کاربران و مشتریان رو به شما آموزش بدیم، طبق آمار و ارقام بدست اومده میشه گفت این نوع بازاریابی تاثیر بسیار زیادی روی کار و کاسبی شما داره. در ادامه درباره این موضوع توضیح بیشتری میدیم.

 چی بهتر از این که مشتریان راضی شما با روایت تجربه موفق خود واسه شما تبلیغ کنن. نزدیک به ۷۰% افراد قبل از خرید یه محصول به نقد و بررسی یا نظرات مشتریان اعتماد می کنن. بخاطر این پیشنهاد می شه واسه بازاریابی برند خود در کانال های جور واجور از نقد و بررسی یا نظرات مشتریان به زبون خودشون استفاده کنین.

 بازاریابی

به اشتراک گذاشتن تجربه خریداران در سایت، وبلاگ و یا صفحات شبکه اجتماعی نشون از تعهد برند شما در دنیای واقعیه. یه نقد و بررسی مثبت از زبون مشتری می تونه کاری واسه شما بکنه که به احتمال فراوون بقیه وسایل بازاریابی قادر به انجام اون نیستن.

به این آمارها توجه کنین:

۸۸% مردم از خوندن نقد و بررسی یا نظرات مشتریان واسه تعیین کیفیت یه کار و کاسبی استفاده می کنن.
۷۲% مصرف کنندگان فکر می کنن یه نقد مثبت باعث اعتماد اونا به یه کار و کاسبی می شه.
۸۸% مصرف کنندگان به نقد و بررسیای آنلاین مانند پیشنهادای شخصی اعتماد دارن.
قابل اعتماد بودن (۲۷%)، مهارت (۲۱%) و حرفه ای گری (۱۹%) مهم ترین ویژگیای معروفیت یه کسب و کاره.
همه اینا نشون دهنده اهمیت نقد و بررسی مشتریان واسه بازاریابی کار و کاسبی و برندینگ در بازار فوق رقابتی دنیای امروزه.

نقدها می تونن یه برند رو بسازن یا به طور کاملً خرد کنن. حتماً شمام مثالایی از کسب و کارایی که با تکیه بر نقد و نظرات مشتریان بزرگ و قوی شدن تو ذهن دارین. از طرف دیگه بسیاری کسب و کارا با بی توجهی به اهمیت نظرات مشتریان رو به نابودی رفته ان و حالا حتی اسمی از اونا در میان نیس.

تشویق کردن مشتریان راضی به اشتراک گذاری تجربه مثبت خود به صورت آنلاین، به خصوص در شبکه های اجتماعی می تونه به تأیید اجتماعی خدمات موثر اون کار و کاسبی کمک کنه.

خوندن یه نقد خوب اعتماد خریدار رو نسبت به کیفیت و اعتبار محصول یا خدمات شما جلب می کنه. درواقع نظرات مثبت می تونه به مردم کمک کنه تا بفهمن اجناس شما چیجوری می تونه زندگی اونا رو بهتر کنه. هم اینکه وقتی مشتریان شما نقدی مثبت در شبکه های اجتماعی درباره شما بنویسن شانس افزایش ترافیک روی سایت شما بالا میره و چی مهم تر از ترافیک بیشتر واسه یه کار و کاسبی اینترنتیه. افراد واسه خوندن نقد چه در سایت شما، چه در خبرنامه ایمیلی یا شبکه های اجتماعی وقت می ذارن.

بازاریابی

در ادامه ۷ ترفند واسه افزایش کارایی بازاریابی با نظرات مشتریان به شما معرفی کنیم که می تونه خیلی واسه کار و کاسبی اینترنتی شما به درد بخور باشه.

۱٫ از نظرات مشتریان واسه حسن معروفیت استفاده کنین:

بهترین نقدهایی که مشتریان شما نوشتن بدون ویرایش در محلی که خوب دیده شه روی سایت قرار بدین. تلاش کنین متن اون به صورت بولد و جذاب باشه. با این کار می تونین بازدیدکنندگان رو به خرید محصول یا خدمات خود تشویق کنین.

اضافه کردن نام و تصویر مشتریان می تونه مقبولیت و باورپذیری بخش نظرات مشتریان رو بالا ببره؛ اما مطمئن شید قبل از منتشر کردن تصویر یا نام مشتریان از اونا اجازه گرفتین. این کار رو می تونین در صفحه خونگی یا در تموم صفحات سایت خود انجام بدین.

می تونین یه صفحه جدا از هم مخصوص نقد و بررسی و نظرات مشتریان درست کنین یا یه سری از نظرات مشتریان واسه گذاشتن در وبلاگ خود جفت و جور کنین. جدا از این که نقد و بررسی مشتریان، اعتبار سایت رو بالا می بره، می تونه به سؤالات بازدیدکنندگان درباره کیفیت اجناس کمک کنه. هم اینکه اونا رو به بررسی شبکه های اجتماعی برند شما تشویق می کنه.

۲٫ به نقدها به سرعت جواب بدین

به مشتریان خود نشون بدین که براشون ارزش قائل هستین. چه نقد مثبت باشه و چه منفی باید واسه شما مهم باشه. نقدها و نظرات مشتریان رو دنبال کنین و به سرعت به اونا جواب بدین.

ممکنه شمام ازجمله آدمایی باشین که دوست دارن تموم نظرات منفی رو به سرعت حذف کنن. در این صورت باید بدونین این کار نه فقط مشکلی رو رفع نمی کنه بلکه می تونه مشکل ساز باشه. از طرف دیگه افراد وقتی تموم نظرات نسبت به یه محصول مثبت باشه معمولاً حس اعتماد کم تری دارن.

در برابر عموم از مشتریان بخواین تا مستقیماً با شما تماس بگیرن تا بتونین در مورد مشکلات اونا صحبت کنین. نشون بدین که دوست دارین هر کاری از دستتون برمیاد واسه رفع مشکل اونا انجام بدین. این کار باعث می شه مشتریان به شما اعتماد کنن و شما از رقبایتان جدا شید. حتی اگه شخص دیگری هم این نظر رو بخونه متوجه می شه که شما میخواستین تا این مشکل رو برطرف کنین.

این مطلب را هم بخوانید :
وقتی به صفحه اول گوگل برسیم چه اتفاقی می افتد؟

واقعا جواب دادن به بازخوردها و نظرات مشتریان نه فقط واسه مشتریان فعلی خوبه بلکه واسه نشون دادن شخصیت مثبت شما واسه کسانیه که هنوز مشتری شما نشده ان.

بازاریابی

۳٫ نوشتن نقدها و نظرات رو واسه مشتریان راحت کنین

تلاش کنین روند نوشتن نقد و بررسی یا نظرات درباره محصول یا خدمات شما تا جای ممکن راحت و سریع باشه. اینجوری اجناس و خدمات شما نمره های بیشتری میگیره و نقدهای بیشتری جذب می کنه.

نباید مشتریان در حال پر کردن یه نظر واسه شما احساس کنن این کار به اونا تحمیل شده. پیشنهاد می شه که تا جای ممکن فرمای نظرسنجی کوتاه باشه تا با کم ترین کلیک انجام شه. هم اینکه خیلی خوبه که فرآِیند کار تا حد امکان سرگرم کننده باشه.

می تونین از یه پلتفرم نظرات آنلاین واسه فرستادن ایمیل به مشتریان استفاده کنین. پس از هر خرید به صورت خودکار یه ایمیل جهت درخواست نظرات مشتریان به اونا فرستاده میشه. مشتریان باید احساس کنن که شما علاقه دارین بازخورد اونا رو بدونین و از رضایت اونا مطمئن شین. هم اینکه می تونین واسه جمع آوری نظرات مشتریان از نظرسنجی روی سایت یا صفحات شبکه های اجتماعی خود استفاده کنین.

۴٫ مشتریان رو به سفیری واسه برند خود تبدیل کنین

با وجود محتوای در حال افزایشی که در فضای وب هست میشه به صورت منظم محتوایی تولید کرد که افراد جور واجور رو عاشق و سرگرم کنه. به خاطر همین به مشتریان خود به عنوان سفیر نیاز دارین.

با داشتن گروهی از مشتریان به عنوان سفیر برند می تونین با صدای قابل اعتماد اونا در قلبا نفوذ کنین. این صدا متفاوت، معتبر و از همه مهم تر واقعیه. این نوع بازاریابی با نام بازاریابی براساس طرفداران (Advocate Marketing) شناخته می شه. می تونین مشتریائی داشته باشین که در وبلاگ خود واسه شما مطلب قرار میدن یا در توئیتر درباره شما پست منتشر می کنن.

بازاریابی

۵٫ به صورت منظم سایتای نقد و بررسی رو بررسی کنین

سایتای نقد و بررسی از پایهً مکانی واسه به اشتراک گذاشتن تجربه افراد درباره برنده ها و کسب و کارا هستش. با جست وجوی نام یه کار و کاسبی، برند یا محصول، بازدیدکنندگان می تونن لیست نقد و بررسیا و نمرات در رابطه رو ببینن.

این روش یکی از راه های آسونیه که افراد می تونن در مورد برند و کار و کاسبی شما اطلاعات به دست بیارن. سایتای مختلفی واسه این کار وجود دارن که می تونین با درست کردن حساب در اونا کاری کنین که بهتر دیده شید.

هم اینکه پیشنهاد می کنیم که در این سایتا تبلیغات انجام بدین. مثلا یکی از سایتای نقد و بررسی خارجی به نام Yelp به کاربران اجازه میده تا بهترین نقد و نظرات مشتریان خود رو انتخاب و اونو در کنار نام رقبا در لیست نمایش بدن.

بازاریابی

۶٫ از نظرات مشتریان در ایمیلای پیشنهاد خاص استفاده کنین

طبق بعضی از آمار بیشتر از ۲۹۴ میلیارد ایمیل در هر روز فرستاده میشه. درواقع هر شخص به صورت میانگین روزانه ۷۲ ایمیل دریافت می کنه و مقداری از زمان کاری فرد در هر روز به بررسی ایمیلا اختصاص داره.

به طور قطع این تعداد ایمیل بسیار بالاست. درنتیجه خیلی با اهمیته که مشتریان شما ایمیل شما رو دوست داشته باشن. با به کار گیری نظرات مشتریان در ایمیلای اعلام پیشنهاد خاص می تونین اونا رو به خرید تشویق کنین.

بازاریابی

۷٫ نقدها و نظرات مشتریان رو در شبکه های اجتماعی به اشتراک بذارین

شبکه های اجتماعی مثل فیس بوک، اینستاگرام و لینکدین مکانای محبوبی واسه رد و بدل کردن نظر مشتریان و قرار دادن نقد و تجربه کاربری اونا از اجناس یا خدمات یه کسب و کاره. در صفحات مربوط به این شبکه های اجتماعی از نقد و نظرات مثبت مشتریان خود استفاده کنین و اونا رو به اشتراک بذارین.

اضافه کردن یه تصویر یا ویدیو که نشون بده به چه دلیل مردم کار و کاسبی شما رو دوست دارن به کار شما اعتبار خاصی می بخشه.

نکته آخر

یادتون باشه این که به افراد بگید کار و کاسبی شما در بازار بهترینه اونا رو به خرید از شما تشویق نمی کنه؛ اما شنیدن این پیام از دیگر مشتریان می تونه اونا رو به این کار مجبور کنه. پس اگه از نقد و نظرات مشتریان واسه پشتیبانی از برند خود در روش هدف دار بازاریابی تون استفاده نمی کنین الآن وقت تغییره. زمان رو واسه برگشت برندتون به معروفیت از دست ندین.

آِیا روشای دیگری واسه بازاریابی با نظرات مشتریان هست؟ شما چیجوری فکر می کنین؟ نظرات خود رو با ما و بقیه به اشتراک بذارین!

 

مشاهده نسخه pdf مقاله: هفت ترفند واسه بازاریابی با نظرات مشتریان