مطالب عمومی سری اول

راهنمای جامع دریافت روادید گردشگری تجاری و تحصیلی ایتالیا

  مثل آلمان، فرانسه، سوئد و اسپانیا، سفارت ایتالیا تو تهران هم از جمله شلوغ ترین سفارت خونهای اروپایی تو تهران بوده که هرساله ده ها هزار هموطن موفق به دریافت روادید از این کشور می شن.
کلی روادید ایرانیان از سفارت خونه این کشور رو روادید گردشگری و تحصیلی تشکیل میده.

ایتالیا، مقصد شماره یه گردشگری اروپا بوده و واسه کسایی که عاشق موزه گردی، گالری گردی، تماشای ابنیه تاریخی و هم اینکه سفر به رویایی ترین مقصدهای گردشگری جهان مثل ونیز و فلورانس هستن، سفر به چکمه اروپا پیشنهاد می شه.
به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که هزینه تحصیل در ایتالیا چه به زبون انگلیسی و چه به زبون ایتالیایی به نسبت بعضی از کشورای شمال اروپا مثل سوئد و فنلاند و انگلیس کمتره و بخاطر این، ایتالیا  یکی از مقصدهای تحصیلی ارزون واسه ایرانیان هستش.

گزارش امروز، شما رو با راهنمای دریافت روادید  گردشگری، تحصیلی و تجاری این کشور آشنا می کنه.

پیشنهادای ایتالیا گردی

اگه  قصد سفر به ایتالیا رو تا همین چند وقت دیگه که خیلی هم دور نیس دارین و اطلاعاتی درباره این کشور ندارین یا حتی واسه چندمین بار قصد سفر به ایتالیا رو دارین و این گفتار رو به صورت تصادفی مطالعه میکنین، پیشنهاد میکنیم به راهنمای ۵ گانه همیشگی ویزا در سفر به اروپا توجه کنین.

پیشنهاد اول: هشتگ گردی در ایتالیا

پیشنهاد اول به ایتالیا گرده ها و علاقمندان سفر به ایتالیا چه واسه اولین بار چه واسه دهمین بار! اینه که از ظرفیتای هشتگ گردی واسه آشنایی بهتر با مقصدهای توریستی و تجاری و تفریحی و هیجان انگیز شهرهای این کشور استفاده کنین. دنیای گردشگری مجازی، امروزه با شبکه های اجتماعی پیوند خورده. مهم نیس، عضو شبکه های اجتماعی هستین یا نیستین! مهم نیس اهل لایک و فالو و کامنت و دایرکت هستین یا نه!

کافیه مثلا به اینستاگرام رفته و از هشتگای ایتالیا گردی استفاده کنین. مثل ITALY , ITALYTOURISM, ROME, MILAN, .روی این هشتگا، میلیونا عکس کاربران ایتالیا گرد تگ شده و شما رو با لنز دوربین گردشگرن خارجی، با مقصدهای گردشگری و تفریحی و تاریخی شناخته شده و حتی کمتر شناخته شده در شهرهای جور واجور این کشور آشنا می کنه.
می تونین با کاربر ارسال کننده عکس تعامل  کرده و اطلاعات بیشتر بگیرین!

این ترفند رو در سفر  به نر نقطه ای از کره زمین، می خواد موزه بدون سقف اروپا (فلورانس) باشه یا شهر عشاق(پاریس) یا حتی پایتخت موسیقی قاره سبز (وین) استفاده کنین که تجربه های عجیبی واسه گردشگران به ارمغان می آورد.

پیشنهاد دوم: ایتالیا گردی با تریپ ادوایزریا

بیشتر از ۵۵۰ میلیون پیشنهاد واسه سفر به نقاط جور واجور کره زمین به وسیله بیشتر از ۱۷۰ میلیون کاربر گردشگر در بزرگ ترین شبکه اجتماعی تخصصی گردشگران جهان (TRIPADVISOR) ارائه شده که ۳۷ میلیون مورد ان به معرفی ایتالیا و ظرفیتای گردشگری این کشور اختصاص داره.
به این نشانی مراجعه کرده و در جریان پیشنهادای این سایت واسه به کار گیری رستورانا، مکانای گردشگری، اقامتگاه های لوکس و معمولی و هر چی واسه سفر به ایتالیا نیاز دارین، قرار بگیرین. البته رایگان و به زبون انگلیسی!

پیشنهاد سوم: ایتالیا گردی با اینترنیشن و کوچ سرفینگ

 اگه می خواید در سفر به ایتالیا، با EXPAT  ها و هم اینکه دیگه گردشگران خارجی در این کشور آشنا شده و در جمعای دوستانه و رویدادهای فرهنگی و هنری و ورزشی رایگان در کپنهاگ و خیلی از شهرهای این کشور شرکت کنین، اتفاق گردی با Internations.org رو یادتون نره! حتما تجربه های جذابی در انتظار شما میشه.

اگه قصد سفر  شما به ایتالیا اقامت یه شبه یا چند روزه هست، هزاران میزبان مهمون نواز (FREE HOSTS) در ایتالیا منتظر شمان تا این فرصت اقامت رایگان رو در صورت علاقه خود، واسه شما جفت و جور کنن. از خدمات رایگان سایت کوچ سرفینگ استفاده کنین.

پیشنهاد چهارم: از Hotels تا Booking

واسه سفر به ایتالیا و هم اینکه واسه وقتی که سفارت از شما درخواست میکنن تا ووچر هتل ارائه کنین، می تونین از سایتای رزرواسیون معتبر آنلاین مثل بوکینگ و هتلز و اکسپدیا استفاده کنین و ووچر رایگان (FREE CANCELATION RESERVATION) دریافت کنین. اگه کارت اعتباری مجازی بین المللی دارین، می تونین خرید بکنین و بعضی وقتا این سایتا، خدمات پر تخفیفی رو در اختیار مخاطبان قرار میدن.
اگه قصد به کار گیری خدمات این سایتا رو دارین و با سوالی روبرو شدید، از مشاوران سفارت ایتالیا استعلام کنین.

پیشنهاد پنجم: از رایان ایر یا ایر بی ان بی

مسافران ایتالیا در چند سال گذشته، از ۲ سایت زیاد استفاده میکنن. یکی سایت شرکت هواپیمایی ریان ایر که خدمات ارزون حمل و نقل هوایی رو داخل اروپا از شهرهای جور واجور آلمان در اختیار گردشگران قرار میده و قیمتا حیرت انگیزه!

دیگری  سایت AIRBNB  که هزاران فرصت اقامتی ارزون تا لوکس رو در شهرهای جور واجور این کشور در اختیار گردشگران ایتالیا گرد گذاشته تا زندگی در خونهای اجاره ای شهروندان آلمان رو تجربه کنن.

سفارت ایتالیا کجاس؟

سفارت ایتالیا تو تهران،  در خیابون نوفل لوشاتو قرار داره.
اما واسه انجام امور مصاحبه و خدمات کنسولی و اخذ روادید باید به خیابون آفریقا (نلسون ماندلا)- نبش پارک صبا و خیابون فرازن شرقی شماره ۱۵ مراجعه کنین.

چیجوری به سفارت ایتالیا بریم؟

 واسه مراجعه به بخش کنسولی سفارت در خیابون نلسون ماندلا، نمیتونین از خطوط مترو استفاده کنین. باید وارد خیابون ولیعصر شمالی شده و از راه خطوط BRT، در ایستگاه ظفر توقف کرده و از اونجا وارد خیابون نلسون ماندلا شید.

شماره تلفن: ۲۲۰۴۷۸۰۲

ساعت کار: همه روزه از ساعت ۸ تا ۲ عصر

دریافت جواب روادید: یکشنبه و دوشنبه و ۵ شنبه

چیجوری وقت سفارت ایتالیا بگیریم؟

واسه این کار به سایت سفارت مراجعه کنین و به سیستم تعیین وقت برید.

چه مدارکی واسه درخواست روادید گردشگری ایتالیا نیازه؟

  • فرم دعوت نامه شهروند ایتالیایی
  • کامل کردن فرم روادید شنگن به ازای هر درخواست کننده
  • گذرنامه با ۶ ماه اعتبار و ۲ صفحه حالی
  • رونوشت گذرنامه شهروند ایتالیایی  دعوت کننده
  • رونوشت اجازه اقامت شهروندان غیر ایتالیایی ساکن
  • اصل و ترجمه همه صفحات شناسنامه درخواست کننده
  • اصول و رونوشت مدارک شغلی درخواست کننده. اگه درخواست کننده کارمنده، گواهی سابقه بیمه و گواهی مرخصی و فیش حقوقی و اگه درخواست کننده، کارفرما هستش، اساسنامه و شرکت نامه با آخرین تغییرات ارائه شه.
  • گردش حساب بانکی ۳ ماه گذشته با موجودی روز به یورو
  • اگه منقاضی شغل آزاد داشته باشه، گواهی پروانه کسب ترجمه شه
  • اگه درخواست کننده بازنشسته س، گواهی فیش بازنشستگی ضمیه شه.
  • اگه درخواست کننده دانشجو یا علم درس، گواهی تحصیلی ارائه شه.
  • بیمه مسافراتی ۳۰ هزار یورو
  • بلیط رفت و برگشت
  • ووچر رزرواسیون در مدت اقامت در ایتالیا

چه مدارکی واسه اخذ رواید تجاری ایتالیا نیازه؟

کلیه مدارک لازم جهت اخذ روادید باید به صورت کاغذی آماده شده و به وسیله فرد درخواست کننده به مسئول باجه موقع ارائه درخواست تحویل گردند. پس، به غیر از دعوتنامه شرکت دعوت کننده، بقیه مدارکی که جهت پشتیبانی درخواست، به شکل ایمیلی ارسال شن، مورد بررسی قرار نخوان گرفت.

مدارک لازم

  1.   فرم درخواست روادید شنگن
  2. دو قطعه عکس پرسنلی (۴X3) بدون روتوش
  3. گذرنامه با دست کم دو برگ سفید و با دست کم سه ماه اعتبار از تاریخی که درخواست کننده قصد ترک بخش شنگن رو داره.
  4. هزینه ارسال روادید، از قرار هر نفر ۶۰ یورو، فقط به شکل نقدی و در وجه یورو قابل پرداخته. همسر، فرزندان، والدین، بابابزرگ، مادربزرگ و نوادگان شهروندان اتحادیه اروپا یا همسراشون هزینه ای پرداخت نمی کنن.
  5. دعوتنامه روی سربرگ شرکت ایتالیایی که باید مثل از روی مدل ضمیمه جفت و جور و با دقت تکمیل شه

و به همراه گواهی ثبت در اتاق بازرگانی یا تاییدیه اتاق بازرگانی مبنی بر اصالت ثبت شرکت (Visura Camerale) واسه درخواست کننده ارسال شه.

  1. معرفی‌نامه روی سربرگ شرکت یا سازمان ایرونی که فرد درخواست کننده رو در استخدام خود داره.
    این معرفی‌نامه باید شامل اطلاعات زیر باشه:

  •  اطلاعات شناسنامه ای فرد درخواست کننده (نام، نام خانوادگی، محل و تاریخ تولد)
  •  اطلاعات گذرنامه فرد درخواست کننده (شماره گذرنامه، تاریخ و محل ارسال، تاریخ انقضا)
  •  سمت کاری فرد درخواست کننده در سازمان مربوطه
  •  توضیح کوتاه در مورد نوع روابط تجاری فی بین شرکت ایرونی و شرکت ایتالیایی دعوت کننده
  •  تاریخ و مدت زمان سفر فرد درخواست کننده
  •  تایید شرکت مبنی بر تقبل کلیه هزینه های سفر و اقامت درخواست کننده در ایتالیا.

  1. مدارکی مربوط به وجود معاملات تجاری حقیقی با شرکت ایتالیایی (از جمله بازگشایی اعتبار نامه، پروفورما، پیشنهاد قیمت، قرارداد و چیزای دیگه ای به جز اینا)
  2. اصل و کپی شناسنامه معتبر درخواست کننده به همراه ترجمه رسمی به زبون ایتالیایی یا انگلیسی(بدون نیاز به تایید وزارت دادگستری یا وزارت امور خارجه)
  3. مدارکی مربوط به واقعی و فعال بودن شرکت ایرونی به همراه ترجمه رسمی به زبون ایتالیایی یا انگلیسی(بدون نیاز به تایید وزارت دادگستری یا وزارت امور خارجه)

اگه نام فرد درخواست کننده در روزنامه رسمی ارائه شده، درج نشده باشه یا ایشون صاحب پروانه کسب یا کارت بازرگانی نباشه اما تو یه جایگاه کارمندی قرار داشته باشه، باید مدارک زیر رو هم به همراه ترجمه به زبون ایتالیایی یا انگلیسی (بدون نیاز به تایید وزارت دادگستری یا وزارت امور خارجه) ارائه دهد:

  • نامه ای از طرف شرکت مربوطه مبنی بر تایید رابطه کاری درخواست کننده با اون شرکت ضمن مشخص کردن سمت شغلی ایشون.
  • لیست پرداختی شش ماهه آخر بیمه شغلی.
  • کارت پرسنلی فرستاده شده به وسیله سازمان دولتی یا نیمه دولتی مربوطه

  1. اگه درخواست کننده به عنوان دارنده یه شغل آزاد قصد سفر به ایتالیا رو داشته باشه باید اصل و کپی مدارکی رو مربوط به تامین مالی خود ارائه دهد.

    ۱۱٫ اصل و کپی مدارک مالی، تایید کننده امکانات لازم جهت تامین مالی فرد به همراه ترجمه به زبون ایتالیایی یا انگلیسی(بدون نیاز به تایید وزارت دادگستری یا وزارت امور خارجه)

    – پرینت گردش سه ماهه آخر حساب جاری با مهر و امضای بانک

    یا:

    – کارت اعتباری بین المللی شخصی (مثل Visa, Mastercard، American Express) و پرینت حساب مربوطه.

    ۱۲٫ کپی بلیط هواپیما یا رزرو اون

    ۱۳٫ کپی بیمه مسافرتی بین المللی با پوشش دست کم ۳۰٫۰۰۰ یورو که کل دوره اقامت درخواست کننده رو در بخش شنگن پوشش دهد.

    ۱۴٫ کپی صفحه اول گذرنامه و تصویر روادیدهای گذشته (در صورت دارا بودن).

توجه:

مدارک مورد اشاره باید به وسیله شخص درخواست کننده موقع ارائه درخواست ارسال روادید به مسئول باجه در کنسولگری تحویل داده شه و نباید اصلا از پیش واسه سفارت ارسال شه. کنسولگری این اختیار رو داره که در صورت نیاز به بررسی بیشتر و بهتر، مدارک دیگری رو هم از درخواست کننده طلب کنه. اطلاعات کلی واسه دانشجویان درخواست کننده تحصیل در ایتالیا رو ببینین.

یادآوری مدارک

خواهندگان محترم می تونن فهرست مدارک لازم، به زبون ایتالیایی یا فارسی، رو از لینکای زیر دریافت کنن:

  • مدارک لازم جهت ارسال روادید تجاری- زبون فارسی
  • مدارک لازم جهت ارسال روادید توریستی- زبون فارسی
  • دعوتنامه تجاری
  • دعوتنامه توریستی

ویزای جدید ” گردشگری – ویزای خانوادگی / دوستانه ” چست؟

تازگیا تغییری در روادیدهای دارای عنوان ” گردشگری – ویزای خانوادگی / دوستانه “هستن به شهروندان خارجی که به ایتالیا براساس دعوتنامه اقوام یا دوستان سفر می کنن، اعمال شده.
مشخصات نوع جدید روادید روی اتیکت الصاقی ( استیکر ) چاپ خواهد گردید.

در ادامه فرمای درخواستی و مدارک لازم درج می شن و باید توجه داشت که سفارت امکان داره مدارک دیگری هم درخواست کنه.

چند تا نکته مهم

  • سفارت ایتالیا تنها وقتی می تونه روادید متحدالشکل کوتاه مدت (واسه اقامت بیشترین حد ۹۰ روزه تو یه بازه وقتی ۱۸۰ روزه) جهت سفر به بخش شنگن صادر کنه که تنها مقصدیا مقصد اصلی سفر، کشور ایتالیا باشه.
  • جدید ترین اندازه دریافت روادید گردشگری و تجاری و تحصیلی رو از سفارت استعلام کنین.
  • بقیه کشورای عضو پیمان شنگن این اختیار رو دارن که در مبادی مرزی کشورشون از ورود مسافرایی که بدون در نظر گرفتن دستورالعمل فوق، روادید شنگن اخذ کردن، جلوگیری بعمل بیارن.
  • کلیه خواهندگان اخذ روادید، به استثنای کودکان زیر ۱۲ سال باید اثر انگشت ارائه بدن.
  • درخواستهایی که به شکل ناقص ارائه گردند یا شامل مدارک غیر شفاف یا تناقص آمیز باشن با رد روادید مواجه می گردن.
  • خاطر نشون می سازه که اتخاذ تصمیم در باره ارسال روادید یا رد یه درخواست، پس از ارزیابیای این سفارت شکل میگیره و اگه درخواست کننده، تصمیم مبنی بر رد درخواست روادیدش رو قبول نکنه می تونه به موجب قانون پیش دادگاه اداری استان لاتزیو (Tribunale Amministrativo del Lazio) طرح دعوی کنه.

اگه واسه سفر به ایتالیا به خاطر گردش، تحصیل، انجام امور تجاری و ثبت شرکت و اقامت و امور نمایشگاهی و کنفرانسی با سوالی روبرو شدید‌، با کارشناسان سفارت ایتالیا تماس بگیرین.

نوشته دیگر :   عادات موثری که در وضعیت پوست تان تغییرات چشمگیری به وجود می آورند