برگزیده

راهنمای جامع خرید سایبان (راهنمایی سایبان برقی + مغازه + چتری + بالکن + پارکینگ یا ماشین

خرید سایبان در حال حاضر برای تمام خانه ها، مغازه ها، پارکینگ ها و … که از هجوم باران، طوفان و نور خورشید در چالش هستند ضروری است. با توجه به اینکه مدل ها و انواع مختلف سایبان در بازار وجود دارد، انتخاب بین آنها برای افرادی که تجربه لازم و کافی را ندارند بسیار دشوار است. در این مقاله قصد داریم تا یک راهنمای جامع را در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید هر نوع سایبانی را با توجه به نیاز خود تهیه و خریداری نمایید.

  • راهنمای جامع خرید سایبان های برقی:

سایبان برقی همانگونه که از نام آن مشخص است بدون نیاز به انرژی مکانیکی به کمک برق باز و بسته می شود. این سایبان ها می توانند در هر نوع آب و هوایی استفاده شود و چون نیاز به انرژی زیادی ندارند، بسیار مورد علاقه می باشند. در خصوص خرید سایبان برقی باید توجه نمایید که نوع پارچه آن بسیار مهم می باشد. در مناطق سرد و خشک، لازم است تا پارچه های شما ضد آب و ضد لک باشند و بتوانند سرمای زیاد را تحمل نمایند. در مناطق گرم نیز پارچه باید از نوعی باشد که نور خورشید را عبور نداده و در برابر آن استحکام کافی را از خود نشان دهد.

راهنمای جامع خرید سایبان های برقی

یکی دیگر از نکات مهم در خرید سایبان برقی، توجه به نوع یراق آن است. این مورد جزء قطعات و بخش های اصلی سایبان محسوب می شود. با توجه به اینکه سایبان ها مدام باز و بسته می شوند اگر که یراق با کیفیت نداشته باشند، سریعا دچار شکستگی می شوند و تعمیر آنها نیز هزینه زیادی دارد. از سوی دیگر لازم است تا در خصوص پروفیل فلزی سایبان جستجو نموده و اگر مایل هستید تا سازه شما عمر زیادی داشته باشد از پروفیل فلزی بهره ببرید. سیستم الکتریکی بکار رفته، هزینه نصب، نوه سایبان و ابعاد سایبان از دیگر مواردی هستند که توجه به آنها در زمان خرید بسیار مهم می باشد. به صورت کلی توصیه می شود تا سایبان برقی خود را با توجه به کاربرد و نوع محلی که قصد نصب آن را دارید، انتخاب نمایید. به طور مثال در تراس خانه ها، سایبان های برقی که از بغل دارای پایه نگهدارنده هستند، گزینه خوبی می باشند زیرا افراد به راحتی می توانند در زیر آن بنشینند.

راهنمای خرید سایبان مغازه

  • راهنمای خرید سایبان مغازه:

در خصوص خرید سایبان مغازه همواره باید در نظر داشته باشید که دو دسته پرفروش به نام های سایبان های کالسکه ای و سایبان های بازویی وجود دارند که علاقه مندان زیادی را به سمت خود جلب می نمایند. در انواع کالسکه ای با توجه به اینکه به راحتی سایبان می تواند باز و بسته شود و فضای زیادی را اشغال نمی نماید، خریداران بیشتری مشاهده می شود اما از سوی دیگر باید توجه داشت که اگر قصد دارید تا از سایبان خود به عنوان یک فاکتور تبلیغاتی استفاده نمایید که بنر های تبلیغاتی را نشان دهد، انواع بازویی گزینه بهتری است. در نظر داشته باشید که شیب سایبان های بازویی بیشتر است و برف یا خار و خاشاکی بر روی آنها باقی نمی ماند همچنین تعویض پارچه آنها نیز بسیار آسان تر است. با این توضیح برای خرید سایبان مغازه توصیه می شود تا سایبان هایی را انتخاب نمایید که هم از بازوهای قوی و با کیفیت چون آلومینیوم ساخته شده اند و هم پارچه های آنان از جنس خوب همچون پی وی سی است. بهترین نوع سایبان های مغازه مواردی می باشند که بازویی بوده و بازوها به کمک یراق به یکدیگر متصل شده اند که قدرت را افزایش دهند.

  • راهنمای خرید سایبان چتری:

یکی از مدرن ترین انواع سایبان ها، سایبان های چتری هستند که می توان از آنها در هر محیطی استفاده نمود البته بیشترین کاربرد آنها برای رستوران ها، کافی شاپ ها، حیاط منزل و استخر ها می باشد. در خصوص خرید سایبان های چتری باید در نظر داشته باشید که آنها در دو دسته متفاوت تقسیم بندی می شوند. در دسته اول پایه نگهدارنده در بغل قرار دارد لذا افراد به راحتی می توانند در زیر آن بنشینند. در نوع دوم پایه در وسط وجود دارد و برای حفظ تعادل لازم است تا به زمین پیچ شود. سایبان های چتری اگر در ابعاد بزرگ سفارش داده می شوند، بهتر است تا حتما از نوع پایه در کنار باشند. البته به خاطر داشته باشید که این سایبان ها در برابر باد و طوفان نمی توانند به خوبی عمل نمایند و لازم است تا حتما در خرید به شرایط جوی محل زندگی خود نیز توجه نمایید. پارچه این سایبان ها را از نوع پلی استر انتخاب می نمایند که نتوانند اشعه ماورای بنفش را عبور دهند از همین رو می تواند گزینه خوبی برای محافظت از پوست افراد باشد.

نوشته دیگر :   ترمووود

راهنمای خرید سایبان چتری

  • راهنمای خرید سایبان بالکن:

در خصوص خرید سایبان بالکن گزینه های زیادی وجود دارد اما به صورت کلی باید در نظر داشته باشید که انتخاب بین آنها به نوع کاربرد شما از بالکن وابسته است. به طور مثال برخی از افراد در بالکن خود گیاهان زیادی دارند که برای رشد آنها نیاز به نور می باشد. این افراد می توانند برای خرید سایبان انواع پلکسی را انتخاب نمایند که زاویه آنها در برابر نور تغییر نموده و نور مورد نیاز گیاهان فراهم می آید. اما برای برخی دیگر مهم است که بتوانند به صورت فصلی از سایبان های خود استفاده نمایند. از همین رو می توانند از انواع سایبان چتری بهره ببرند. سایبان های چتری می توانند باز شده و مجدد اجزای سازنده را به یکدیگر متصل نمود. وزن این سایبان ها کمتر بوده و هزینه کمتری نیز دارند. گاها راحتی استفاده از سایبان برقی دارای اهمیت بیشتری می باشد. در این شرایط می توان از سایبان های برقی استفاده نمود که هم زیباتر و شیک تر می باشند و هم کار کردن با آنها آسان تر است. نوع دیگری از سایبان های بالکن وجود دارند که امروزه خریداران زیادی را به سمت خود جلب می نمایند. سایبان های تاشو دارای کاربرد بسیاری بوده و عموما در تراس های کوچک مورد استفاده قرار می گیرند. با این توضیح اگر که بالکن شما کوچک بوده و تصمیم دارید تا از نور خورشید یا باران آن را محفوظ نمایید، انواع تاشو گزینه خوبی هستند.

ممکن است که در خرید سایبان بالکن با قیمت های متفاوت روبرو شوید، مواردی که از نوع آلومینیوم بوده، برقی هستند و از پارچه های مستحکم استفاده می نمایند، به نسبت دارای قیمت بیشتری خواهند بود. البته باید به این مورد نیز توجه نمایید که ابعاد سایبان نیز می تواند در قیمت بسیار تاثیرگذار باشد.

راهنمای خرید سایبان بالکن

  • راهنمای خرید سایبان پارکینگ یا ماشین:

در خصوص خرید سایبان پارکینگ نیز همانگونه که از نام این موارد مشخص است، برای محافظت از ماشین در برابر اشعه خورشید، باران، طوفان و مواردی از این قبیل مورد استفاده قرار می گیرد. سایبان های پارکینگ می توانند به صورت ثابت یا متحرک باشند. موارد متحرک فضای کمتری را اشغال می نمایند و حمل و نقل آنها بسیار آسان تر است اما به صورت کلی در خرید سایبان های مذکور باید توجه داشته باشید که نوع آب و هوا و کاربرد آن دارای اهمیت بالایی است. سایبان های فوق می توانند به صورت یک طرفه یا دو طرفه باشند. هزینه این سایبان ها تا حد زیادی به جنس مواد اولیه و ابعاد سایبان بستگی دارد. اگر مایل نیستید تا هزینه زیادی برای سایبان پارکینگ خود انجام دهید، می توانید از سایبان های دستی بهره ببرید که این مورد با نیروی دستی باز و بسته می شود. اما نباید فراموش نمود که سایبان های برقی دارای کاربرد آسان تری هستند.

ذکر این مورد نیز الزامی است که برخی از افراد از انواع چترهای ماشین به عنوان سایبان استفاده می کنند. هر اندازه چتر شما از کیفیت بالاتری برخوردار باشد دارای هزینه بیشتری است اما به صورت کلی نسبت به سایبان های دیگر هزینه آن مقرون به صرفه تر است.

راهنمای خرید سایبان پارکینگ

سایبان ها امروزه در اغلب مکان ها مورد استفاده قرار می گیرند. با توجه به کاربردی که افراد از سایبان خود انتظار دارند، قیمت و ابعاد آن متفاوت است. آنچه که باید در نظر داشت این است که اگر راحتی مد نظر شما است، سایبان های برقی گزینه خوبی هستند اما باید توجه نمود که نوع موتور آنها، بازوها، پارچه ها و مواردی از این قبیل در سایبان های مذکور از اهمیت بالایی برخوردار هستند. از سوی دیگر در سایبان های دستی هزینه کمتر است اما همواره نیاز به تعمیر و … می باشد. هزینه سایبان های دستی اگر چه کمتر است اما کارایی سایبان های برقی بیشتر می باشد. مورد دیگری که افراد پس از خرید سایبان باید به آن توجه نمایند، نگهداری از سایبان می باشد. هر اندازه سایبان های شما به صورت منظم تری بررسی شده و تعمیر گردند، هزینه های نگهداری آنان نیز کمتر می شود. این مورد برای سایبان های برقی از اهمیت دو چندان برخوردار است. لذا در صورتی که بازوهای سایبان به خوبی باز یا بسته نشدند، صدای ناهنجار در هنگام فعالیت ایجاد شد و مواردی از این قبیل لازم است تا حتما از طریق نمایندگی های حرفه ای اقدام به تعمیر سایبان خود نمایید. در نظر داشته باشید که همواره تعمیر سایبان هزینه کمتری نسبت به تعویض آن به همراه دارد.