عمومی

طرز تهیه ماکارونی ساده بدون هیچی | غذای نوستالژی ایرانی

پیش از آن که طرز تهیه ماکارونی ساده را به شما آموزش دهیم، باید بگوییم که اصالت ماکارونی به کشور ایتالیا تعلق دارد؛ ولی این غذا محبوبیت بسیار بالایی را در بین مردم جهان داشته و یکی از پرمصرف‌ترین غذاها در کل دنیا به شمار می‌رود. این غذای خوشمزه و ساده در کشورمان نیز طرف‌داران بسیار زیادی دارد. در صورتی که تمایل دارید، ماکارونی را با ساده‌ترین مواد موجود در منزلتان طبخ کنید، در این مطلب قصد داریم طرز تهیه ماکارونی ساده بدون هیچی را به شما عزیزان آموزش دهیم.

 

مواد لازم برای پخت ماکارونی ساده

  • ماکارونی ساده یا فرمی ۳۶۰ گرم
  • قارچ ۳۵۰ گرم
  • گوشت (چرخ‌کرده) ۴۵۰ گرم
  • پیاز (درشت) یک عدد
  • سیب‌زمینی (اختیاری، برای ته دیگ و سس) دو عدد
  • سیر سه حبه
  • رب گوجه‌فرنگی دو قاشق غذاخوری
  • زردچوبه یک قاشق چای‌خوری
  • نمک و فلفل به میزان لازم
  • روغن چهار قاشق غذاخوری

مراحل پخت ماکارونی ساده با مواد کم هزینه

  1. در نخستین مرحله از طرز تهیه ماکارونی ساده و سریع، باید داخل یک قابلمه مناسب را تا نیمه پر از آب کرده و روی حرارت زیاد قرار دهید تا آب بجوشد. در همین حال می‌توانید سس ماکارونی را حاضر کنید تا هنگام آبکش کردن ماکارونی معطل نشوید.
  2. برای درست کردن سس ماکارونی، بایستی یک ماهیتابه بردارید و مقدار مناسبی روغن درون آن بریزید و اجازه دهید تا روغن داغ شود، بعد از داغ شدن روغن، پیاز خرد شده را درون ماهیتابه بریزید و اجازه دهید که پیازها به‌خوبی سرخ شوند و رنگشان کاملاً طلایی شود. سپس زردچوبه و فلفل را به آن اضافه کنید و هم بزنید.
  3. در این مرحله باید گوشت چرخ‌کرده را به پیازداغ اضافه نمایید و صبر کنید تا خوب سرخ شود و از قرمزی دربیاید. سپس قارچ خرد شده را به محتویات درون تابه اضافه کنید تا آب بیفتد. حال در ماهیتابه را گذاشته و صبر کنید تا گوشت چرخ‌کرده با آب قارچ بپزد. پس از پخت کامل گوشت، سیر له شده یا رنده شده را همراه با نمک به مواد سس ماکارونی اضافه کنید.
  4. بعد از انجام مراحل بالا، حالا نوبت اضافه کردن رب گوجه فرنگی به مواد است. رب گوجه را به مواد افزوده و کمی آن را تفت دهید تا به خورد مواد برود.
  5. پس از جوش آمدن آب درون قابلمه، ماکارونی ساده یا فرمی خود را به قابلمه اضافه کنید؛ پس از آن که ماکارونی نرم شد، قابلمه را از روی گاز برداشته و در آبکش بریزید و بر روی ماکارونی‌ها آب سرد بریزید تا نشاسته اضافی آن گرفته شود.
  6. در این مرحله مقداری روغن کف قابلمه بریزید و اجازه دهید تا روغن داغ شود؛ اگر قصد دارید ماکارونی با ته دیگ سیب زمینی بپزید میتوانید سیب زمینی را پوست‌کنده و آن را به‌صورت حلقه‌حلقه برش داده و بشوید، سپس سیب زمینی‌ها را کف قابلمه بچینید. اما در صورتی که ماکارونی با ته دیگ نان را ترجیح می‌دهید، باید کف قابلمه را با نان لواش بپوشانید.
  7. سپس یک‌لایه از ماکارونی پخته شده را روی ته‌دیگ کف قابلمه اضافه کنید و در ادامه مقداری از سس ماکارونی آماده شده را بر روی لایه اول ماکارونی بریزید و بعد یک‌لایه دیگر از ماکارونی را روی آن قرار دهید. همین مراحل را تا جایی که ماکارونی تمام شود، ادامه دهید.
  8. با یک دم‌کنی روی درب قابلمه را پوشانده و درب را بر روی قابلمه قرار دهید؛ سپس صبر کنید تا ماکارونی به مدت حدود ۴۵ دقیقه با حرارت ملایم دم بکشد. پس از آن، ماکارونی ساده شما آماده شده و می‌توانید آن نوش جان کرده و لذت ببرید.
نوشته دیگر :   سیگنال ارز دیجیتال

چند نکته درباره تهیه سس ماکارونی

  • می‌توانید برای تهیه مواد سس ماکارونی از مواد دیگری نیز استفاده کنید؛ برای مثال استفاده از هویج رنده شده یا سیب زمینی سرخ‌کرده می‌تواند طعم ماکارونی شما را بهتر کند.
  • اگر تمایل دارید که ماکارونی شما طعم متفاوتی داشته باشد، شما می‌توانید مقداری پودر آویشن نیز به مواد سس ماکارونی خود بیفزایید.
  • ما در این مطلب طرز تهیه ماکارونی ساده با رب و گوشت چرخ‌کرده را آموزش دادیم. اما در صورتی که نمی‌خواهید گوشت مصرف کنید و یا گیاهخوار هستید، می‌توانید طرز تهیه ماکارونی با سویا یا طرز تهیه ماکارونی ساده با سیب زمینی را نیز امتحان کنید

نکات مهم درباره آبکش کردن ماکارونی

  • حتماً به آب در حال جوش مقداری روغن، نمک و زردچوبه اضافه کنید تا ماکارونی شما در هنگام پخت به هم نچسبد.
  • بهتر است پس از آبکش کردن ماکارونی، حتماً آن را با آب سرد بشویید تا در این مرحله نیز ماکارونی‌ها به یکدیگر نچسبند.
  • بسته به نوع ماکارونی مورداستفاده، بهترین زمان پخت ماکارونی نیز متفاوت است؛ اما حداقل ۵ تا ۱۰ دقیقه برای نیم‌پخت آن ضروری است.

جمع بندی

ماکارونی جزو غذاهایی است که شما می‌توانید آن را به روش‌های متنوعی تهیه و سرو کنید. در واقع روش پخت ماکارونی هر شخص با سایر افراد فرق دارد؛ چرا که این غذا را می‌توانید به سبک‌های گوناگون، با مواد مختلف و با فوت‌وفن خاص خودتان بپزید. به هر حال در این مطلب سعی کردیم طرز تهیه ماکارونی ساده را به شما آموزش دهیم و نکاتی را برای خوشمزه‌تر شدن آن بیان کنیم تا شما عزیزان با استفاده از این طرز تهیه ماکارونی جدید، بتوانید آن را طبخ کرده و به همراه عزیزان خود، نوش‌جان نمایید.

منبع :     https://bit.ly/3DX6QQg