مطالب عمومی سری اول

۲۰ اختراع شگفت انگیزی که دیدنشان شما را به حیرت وا می دارد

از زمانای گذشته تا حالا، بشر همیشه تلاش کرده که نیازای روزمره خود رو برطرف کنه.
به همین منظور، مخترعین و محققان زندگی خود رو فدا کردن تا آدم امروزی در آسایش کامل به سر ببره. این وسط، اختراعای جالبی به ثبت رسیده که هر چند از نظر اهمیت به پای وسایلی مانند تلفن نمی رسن، اما تونسته ان مسائل روزانه ما رو به روشی باحال و خلاقانه حل کنن.

ما در این مقاله می خوایم شما رو با ۲۰ اختراع مبتکرانه و خلاقانه آشنا کنیم.
دیدن اونا می تونه هر کسی رو حیرت زده کنه.
پیشنهاد می دیم تصاویر رو ببینین، توضیحات رو بخونین و مطلب رو تا آخر دنبال کنین.

دستگاهی که وضعیت آب و هوای فردا رو نشون میده

کِن کاواموتو مهندس نرم افزاریه که آرزو داره دنیای دیجیتال و واقعی رو با همدیگه ترکیب کنه.
ایشون دستگاهی اختراع کرده که می تونه به صورت چشمی آب و هوای فردا رو به شما نشون بده. اون نام محصولش رو «Tempescope» گذاشته.

اگه طوفان در شرف اتفاق افتادن باشه، دستگاه فلشایی مثل رعد و برق واقعی می زنه. در صورت پیش بینی بارش باران هم قطرات آب دیده می شن.
تنها مشکل این دستگاه جذاب، نبود توانایی در نشون دادن برفه.

فنجانای آینه ای

یه تیم طراحی ژاپنی به نام «D-Bros» فنجانا و زیر فنجانیای زیبایی با برند «Waltz» ساخته. فنجانا می تونن طرحا و نقشای بشقابای کوچیک رو درخشش بدن؛ اینطوری، ست کردن و چیدن اونا بسیار راحت می شه.

پشتی واسه نشستن بچه ها

کودکان در تموم دنیا دوست دارن روی شونهای پدرشون بشینن. «SaddleBaby» نام پشتی خلاقانه ایه که فضای مناسب واسه نشستن رو جفت و جور می کنه.
اینطوری، دیگه نیاز نیس که پدرا از دستشون واسه حفظ تعادل استفاده کنن.

کفشایی با پاشنهای قابل تعویض

شما از این روش می تونین با یه کفش به چندین برنامه برید و اونو در رویدادهای جور واجور به کار بگیرین. طراحی به نام «تانیا هیث» کفشایی درست کرده که میشه پاشنهای اونو عوض کرد.
این وسیله واسه کسایی که همیشه در سفرند و به پوشش مناسب نیاز دارن، کاربرد زیادی داره.

شیری که به زیبایی مصرف آب رو کم می کنه

یه طراح انگلیسی جوون به نام «سیمین کیو» شیر آبی اختراع کرده که نه فقط قشنگتر جلوه می کنه، بلکه میتونه از راه تبدیل جریان آب به یه توری مارپیچ، تا ۱۵ درصد مصرف آب رو کم کنه.

گردنبندی به شکل یه باغ مینیاتوری

طراحی به نام کالین جردن گردنبندی واسه دوستداران طبیعت ساخته. اون با به کار گیری چاپگر سه بعدی، گلدانایی مینیاتوری ساخته و اونا رو با گلایی کوچیک پر کرده. گلدانا می تونن هم به عنوان گردنبند و هم به عنوان دکور رومیزی مورد استفاده قرار بگیرن.

حمامی به شکل کُره

طراحی روسی به نام الکساندر زوخوفسکی ان رو اختراع کرده. حموم کردن درون کره احساس آویزون بودن در هوا رو به شما منتقل می کنه.

نردبون قابل حمل واسه بالا رفتن از درخت

خیلی از بزرگسالان فکر می کنن که واسه بالا رفتن موفقیت آمیز از درخت، زیادی پا به سن گذاشته ان. این وسیله می تونه به کمک اونا بیاد. شما می تونین به وسیله «CanopyStair» خیلی راحت از هر درختی که می خواین بالا برید. نردبون می تونه بدون اون که به پوست درخت آسیب بزنه، با تموم اونا موافق شه.

مجسمه های ابر قهرمانی واسه نگه داشتن کتابا

مطمئنا اگه سوپرمن واسه کمک به شما و نگه داشتن کتاب هاتون ظاهر شه، احساس خوبی درونتون به وجود میاد. در واقع مگنتا به فلز مخفی در زیر کتاب جذب می شن و اونا رو نگه می دارن.

نوشته دیگر :   دختران شایسته جهان بدون آرایش چه شکلی هستند؟

ساعتای متنی به شکل تقویم

بر خلاف ساعتای معمولی که به وسیله اعداد ما رو از زمان آگاه می کنن، این وسایل باحال به وسیله متنا باعث می شن که ما به لحظه بررسی ساعت فکر کنیم.

کفشایی که پای شما رو کامل پوشش میدن

ما قبلا در مقاله ای اونا رو بررسی کردیم. اونا به وسیله ماسایا هاشیموتو اختراع شدن و با پیچیدن به دور پا، تموم فضا رو پوشش میدن.
کفشا از پوشش سنتی ژاپنیا به نام «فوروشیکی» الهام گرفته شدن. اونا هیچ گونه بندی ندارن.

ترفند نوری آرمسترانگ

این لامپ قشنگتر علاوه بر زیبایی، ماهیتی اسرار آمیز داره.
شما می تونین اندازه نور مصرفی رو به وسیله باز و بستن چاله ها تنظیم کنین. بر خلاف اون که چراغ به افتخار رسیدن آرمسترانگ نامگذاری شده، اما طراحان روس اونو ساخته ان.

صفحه کلید نامرئی

به نظر می رسه جادویی خاص واسه ساخت این وسیله به کار رفته باشه. صفحه کلید نامرئی «نوکی» از دو دست بند ساده ساخته شده که حرکات انگشتان شما رو نمایشگر می کنن. بر خلاف عجیب بودن این ایده، اگه به تایپ بدون نگاه کردن به صفحه کلید تسلط نداشته باشین، نمی تونین از اون بهره بگیرین.

نشون دهنده علامت واسه دوچرخه سواران

طراحی آذربایجانی به نام «النور بابایف» این ایده رو اجرا کرده. پروژه «Cyclee» دوچرخه سواران رو قادر می سازه که به دیگر وسایل نقلیه علامت بدن. این ایده حتی در تاریکی هم کار می کنه و می تونه به درد بخور واقع شه.
این پروژکتور به صندلی وصل شده و بدون دخالت فرد به صورت خودکار علامت میده.

لامپ ساخته شده به وسیله تنهای قدیمی درختان

این لامپا بسیار خاص جلوه می کنن، چون با به کار گیری تنهای واقعی درختان ساخته شدن. دیودای پخش نور (لامپای کوچیک) درون شکافای موجود روی تنه قرار گرفتن.

وردنهای دارای طرح و نقش

شما با به کار گیری اونا می تونین خیلی راحت شیرینیایی نقش دار بپزید. مشابه این وسیله قبلا واسه کودکان ساخته شده بود و حالا هم تماشاگر نسخه بزرگسال اون هستیم.

حلقه های شبه واقعی و زنده

تموم این حلقه ها از سه بخش جدا از هم ساخته شدن. اونا هنگام استفاده تکی خیلی جلوه ای ندارن، اما اگه هر سه انگشتر رو با هم به دست کنین، می بینین که صحنه ای شبه واقعی روی انگشتان شما شکل میگیره.

صندلی مخصوص واسه گربه ها

این دکورها به طور خاص واسه کسایی ساخته شدن که در خونه خود از گربه ها نگهداری می کنن. دوستان گربه ای ما می تونن درون اونا رفته و خیلی راحت جا خوش کنن.

اسلحه های مخصوص واسه بالش بازی

به نظر می رسه بالش بازی در همه جای دنیا هست و با جدیت پیگیری می شه.
اگه آدما می تونستن اختلافات خود رو به وسیله جنگای بالشی حل کنن، جهان به جای ساکت تر و امن تری تبدیل می شد.
برایان کو هم همین ایده رو داره و تصمیم گرفته کاری واسه اون بکنه. اون اسلحه های نرمی اختراع کرده که علاقه مندان می تونن به وسیله اونا جنگای بالشی رو با جدیت بیشتری دنبال کنن.

اسکیتای گرد دوگانه

بر خلاف اسکیتای معمولی، این مدل می تونه کاری کنه که شما به آسونی حرکات چرخشی و برگشتی پا رو مدیریت کنین. در قلب اسکیتا، دو چرخ با قطر ۲۵ سانتیمتر همراه با سطحی نرم واسه راحتی بیشتر پا قرار گرفته.