برگزیده

راهنمای خرید آرام پز

بسیار از آشپزخانه ها امروزه مجهز شده اند و انواع مختلفی از دستگاه های مختلف در آن یافت می شود. این دستگاه ها کار را ساده تر کرده اند. وسایلی مانند زودپز، آرام پز و بسیاری از موارد دیگر که سرعت پخت و پز را بسیار افزایش داده اند. یکی از این وسایل آرام پزهای برقی هستند که  موجب پخت عالی غذا می گردد. غذا درون این آرام پز قرار گرفته و سپس به آرامی و تدریجی پخت و  پز انجام می گیرد.  برای انتخاب بهترین آرام پز موجود در بازار باید به یک سری نکات توجه ویژه شود تا بنوانید بهترین مدلهای آن را خریداری نمایید.

نکات مهم در انتخاب یک آرام پز

ظرفیت آرام پز

حجم و ظرفیت یکی از موارد کلیدی در انتخاب یک آرام پز است. اینکه درون خانواده چند نفر هستید و یا اینکه مهمانی های زیادی برگزار می کنید، می تواند حائز اهمیت باشد. اگر برای یک یا دو نفر می خواهید آرام پز خوب تهیه کنید به یک آرام پز 3 تا 4.5 لیتر نیازی خواهید داشت و اگر بیش از  دو نفر هستید می توانید از ظرفیت های 5 تا 8 لیتری استفاده کنید و کاربرد خوبی از خود نشان خواهد داد.

چراغ نمایشگر آرام پز

این چراغ ها باعث می شود که زمان شروع و پایان پخت و پز آرام پز را بهتر متوجه شوید و تسلط بیشتری بر فرآیند پخت و پز داشته باشید.

قابلیت شستشو آرام پز

بهتر آن است که آرام پز قابلیت شستشو را داشته باشد تا بتوانید آن را سالم حفظ کنید و در تمیزی آن کوشا باشید.

زمان سنج آرام پز

زمان سنج باعث می گردد که زمان شروع و پایان کار به دلخواه تنظیم کنید و براساس نوع غذا آنها را منظم سازید.

جنس بدنه آرام پز

بدنه آرام پز باید از کیفیت مناسبی برخوردار باشد و زود زنگ نزند. جنس های بدنه استیل، استیل ضد زنگ و یا فولاد ضد زنگ می تواند کیفیت خوبی داشته باشند.

توان آرام پز

یکی از موارد مهم در زمان تهیه هر دستگاه برقی توان و قدرت آن است. هرچقدر توان دستگاه بالاتر باشد کیفیت و طول عمر آنها بالاتر خواهد بود.

دیگ قابل جداشدن

اینکه بتوانید دیگ را از دستگاه جدا کنید و دوباره به آن برگردانید از فاکتورهای خوب آنها به شمار می رود.

4 مدل از بهترین آرام پزهای موجود در بازار

آرام پز سنکور مدل SRM 3150SS

این مدل آرام پز از 11 برنامه پخت بهره می برد و از تایمر 24 ساعته برخوردار است. از اقلام همراه این آرام پز می توان به کفگیر برنج و قاشق سوپ و نیز سبد بخار اشاره نمود. توان مصرفی این دستگاه آرام پز بین 220 تا 240 وات است. از قابلیت های دیگر این آرام پز می توان به برخورداری از دیگ قابل جدا شدن اشاره نمود. این آرام پز از صفحه نمایشگر بهره برده و جنس بدنه آن را فولاد ضد زنگ تشکیل می دهد. ظرفیت این مدل آرام پز برای 8 نفر است و 1.5 لیتر ظرفیت دارد.

نوشته دیگر :   همه چیز درباره دستگاه لیزر موهای زائد دایود !

آرام پز میگل مدل GSL 180

آرام پز میگل دارای ظرفیت 6 نفره بوده و جنس آن را استیل ضد زنگ تشکیل می دهد که جزو کیفیت های خوب و جنس بدنه های مناسب به شمار می رود. جنس ظروف آرام پز از سرامیک بوده و دیگ قابل جدا شدن دارد. توان این دستگاه آرام پز 180 وات است.

آرام پز متئو مدل MSL 15

آرام پز «متئو» مدل «MSL 15»دارای در شیشه ای بوده و از مقاومت خوبی برخوردار است. این مدل آرام پز را می توان در دو حالت دمای کم و زیاد تنظیم نمود. از فاکتورهای دیگر این آرام پز می توان به کنترل پنل مکانیکی و پایه ضد لغزش اشاره کرد که از قابلیت های جالب دستگاه به شمار می رود. می توان عنوان کرد که فرکانس این آرام پز 50 هرتز بوده و توان مصرفی دستگاه 150 وات است. این مدل آرام پز دیگ قابل جدا شدن دارد و جنس ظروف آن را سرامیک تشکیل می دهد. از قابلیت های دیگر این دستگاه آرام پز می توان به برخورداری از جنس استیل ضد زنگ اشاره کرد. آرام پز دارای ظرفیت 1.8 لیتر است.

آرام پز سنکور مدل SPR 4000BK

این مدل آرام پز کیفیتی خوب دارد و دارای مزایای عالی است که نسبت به مدل های مشابه متفاوت شده است. آرام پز از قابلیت هایی نظیر، پلوپز و بخارپز بهره مند بوده و دارای توان مصرفی 1100 وات است. همچنین از فاکتورهای دیگر این آرام پز برخورداری از صفحه نمایشگر بوده و جنس آن از استیل و پلاستیک تشکیل شده است. این مدل آرام پز برای 8 نفر مناسب است.

منبع: بیگ مارکت وب