مطالب عمومی سری اول

عادات موثری که در وضعیت پوست تان تغییرات چشمگیری به وجود می آورند

اگه بگیم کسی هست که از داشتن پوست خوب و نورانی احساس رضایت نکنه واقعا بیراه گفتیم. بخشی از زیبایی هر فردی فارغ از رنگ طبیعی پوستش به درخشندگی و همواری پوست ایشون وابسته.

با اینکه ژنتیک می تونه نقش موثری در این داشته باشه اما با پیشرفتای علمی و یافته های جدید در این مورد خیلی آسونه که به بهتر شدن وضعیت پوست مبادرت کرد.

در ادامه این نوشته به بررسی بعضی از راهکارهایی پرداخته شده که با کمک اونا می تونین پوست بهتری داشته باشین:

صفحه گوشی موبایل خود رو به طور دائم تمیز کنین

تا حالا به قرمزی و یا جوشای روی گونه خود توجه کردین؟ بعضی از قرمزیا، خارشا و تورمای روی استخون گونه شما به آلودگیای روی صفحه گوشی موبایل تون برمیگرده.

مطالعه و پژوهشای انجام گرفته گذشته نشون دادن که باکتریای موجود روی گوشیای گوشی موبایل می تونن تا ۱۰ برابر از باکتریای موجود روی توالت فرنگی بیشتر باشه.

واسه جلوگیری از ورود اینجور باکتریای به بدن تون بهتره با دستمالای مخصوص تمیز کردن گوشیا این کار رو دائم انجام بدین.

همیشه فرچهای لوازم آرایش خود رو بشورید

اگه فرچهای مخصوص آرایش به درستی استفاده نشن می تونن دلیل به وجود اومدن جوش، شکلای جور واجور آلرژی و مشکلات پوستی شن. پس بهتره شستن اینجور لوازم آرایشی رو در دستور کار به کار گیری اونا بذارین.

می تونین از تمیز کننده های آنتی باکتریال استفاده کنین اما اگه می خواین عمیقا اونا رو تمیز کنین بهتره با کمک آب و شامپو یا کلینزرهای ملایم اونا رو بشورید.

مراقب رژیم غذایی تون باشین 

غذاهای پر از شکر و بسیار چرب بدترین دشمن پوست سالم به حساب میان. هم اینکه بعضی از رژیمای خیلی سخت مانند رژیمای یدونه غذایی می تونن به پوست آسیب برسانند. این رژیم که تازگیا مد شده، باعث خشکی پوست، خسته به نظر رسیدن اون و به وجود اومدن چروک می شه.

یادتون باشه واسه داشتن پوست خوب لازمه تموم مواد غذایی از جمله ویتامینای پایه و مواد معدنی رو در خوراکیایی که میل می کنین بذارین.

بیشتر از اندازه از اسکرابای صورت استفاده نکنین

به کار بردن اسکرابای صورت می تونه باعث شفافیت پوست، تمیزی و همواری اون، نابود کردن آلودگیای احتمالی و از بین رفتن جوشای سرسیاه شه.

اگه پوست تون مستعد خشک شدن باشه، ممکنه با استفاده بیشتر از اندازه از اسکرابا، متورم شه یا روی اون آکنه هایی ظاهر شه.
اگه هم دارای پوست حساسی هستین، اسکراب می تونه وضعیت پوست تون رو بدتر هم کنه.

نوشته دیگر :   پدیده عجیب در بورس ایران: کادو گرفتن انبوه از مجامع بورسی!

در عوص از لایه بردارهای ملایم تر به شکل لوسیونا استفاده کنین. آدمایی هم که پوستای چرب دارن تنها یه بار در هفته بهتره از اسکراب استفاده کنن.

قبل و بعد از رفتن به استخر به صورت تون کرم بزنین

مواد شیمیایی موجود در آب استخرها باعث خشکی پوست می شن چون که آب پوست رو می گیرن و اونو پوسته پوسته می کنن.

واسه جلوگیری از اینجور خشکیایی قبل از ورود به استخر کرم بزنین. بعد از خروج از داخل آب استخر هم صورت تون رو شسته و بعد اونو مرطوب کنین.

بعد از انجام تمرینای ورزشی حتما دوش بگیرین

ممکنه دوش گرفتن در باشگاه به اندازه منزل راحت نباشه اما با این کار منافذ پوست بسته می شن.
اگه صورت رو بدون این دست اون دست کردن نشویید به دلیل عرق به جا مونده روی پوست، اونو مستعد به وجود اومدن شکلای جور واجور جوشا از جمله جوشای سرسیاه می کنین.

پس بهتره تنبلی رو کنار گذاشته و با خود صابون یا ژل بدن ببرین و بدون این دست اون دست کردن عرق رو از روی پوست خود وردارین.

به نشونه هایی که از راه بدن تون به شما می رسه توجه کنین 

اگه ماده آرایشی مصرف می کنین و بعد از مصرف اون پوست صورت تون قرمز می شه یا در نواحی احساس خارش می کنین بهتره به ندای بدن خود جواب بدین. اگه به این نشونه ها اهمیتی ندین می تونه دلیل آسیبایی به پوست تون شه.

با آب بسیار گرم دوش نگیرید 

دوش گرفتن با آب بسیار گرم باعث نابود کردن لیپیدهای پوستی و در نتیجه کم شدن اندازه چربی پوست می شه.

به خاطر همین هم شستن همیشگی پوست با آب بسیار گرم می تونه ایجاد چروکایی زودتر از موعد معمولی کرده و منتهی به خشک شدن پوست شه. پس بهتره با آب ملایم که نه بسیار گرم و نه بسیار سرد باشه صورت خود رو بشورید.

به اندازه کافی آب بخورین 

خیلی با اهمیته که به اندازه کافی به بدن آبرسانی کنین. اگه تا کنون به این موضوع توجه چندانی نمی کردین بهتره از الان یه بطری آب روی میز کار خود و در کنار تلفن تون بذارین. با این کار هر وقتی که می خواین به گوشی تون سری بزنین کمی هم آب می خورین.