مطالب عمومی سری اول

چگونه می‌توان دفتر پلیس+۱۰ تاسیس کرد؟ شرایط و ضوابط

خدمات دولت الکترونیک و خدمات عمومی رسمی امروزه به وسیله پیشخوان دولت و هم‌اینجور مراکز پلیس+۱۰ در ۳۱ استان کشور در اختیار هموطنان قرار میگیره که تاثیر زیادی در تسریع و آسون کردن رابطه مردم با حکومت داره.
این مراکز، نیاز به مراجعه حضوری فرد به دستگاه های دولتی و انتظامی رو کاهش داده و اقدامی موثر واسه کاهش ترافیک و آلودگی هوا هستش.

راه اندازی اینجور مراکزی به وسیله بخش خصوصی شدنیه و سودآوری خوبی داره.
واسه راه اندازی مرکز خدمات پلیس+۱۰، در قدم اول فرد درخواست کننده تاسیس دفتر خدمات انتظامی(پلیس+۱۰) باید بدونه که مدیریت و مسئولیت همه هزینه های دفتر شامل (آب، برق، مالیات، حقوق کارکنان، اجاره بها، دکوراسیون، لوازم سخت افزاری، لوازم سرمایشی و گرمایشی، مبلمان، مشکلات و …) برعهده مدیران دفاتره و هیچ گونه اعتباری واسه ارائه تسهیلات یا وام به مدیر دفتر وجود نداره.

قوانین اولیه  تاسیس دفتر خدمات انتظامی(پلیس+۱۰) 

  •  فضای مورد قبول واسه تاسیس دفتر باید براساس استانداردای تعیین شده از طرف شرکت تحقیق و پیشرفت ناجی باشه.
  • کارکنان دفاتر باید تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی درآیند و مدیر دفتر باید کلیه حقوق مربوطه رو برابر قوانین اداره کار پرداخت کنه.
  • تعداد کاربران متناسب با خدمات و حضور مشتری در دفتره.
  •  هر کاربر واسه ارائه خدمت نیاز به یه رایانه رومیزی به همراه کلیه لوازم جانبی اون داره که تامین همه لوازم فنی (رایانه و لوازم جانبی اون، اسکنر، پرینتر، لوازم امنیتی و چیزای دیگه ای به جز اینا) برابر دستورالعملای فنی، برعهده مدیر دفتره. هم اینکه حضور مدیر دفتر در دفتر الزامیه.

شرایط عمومی تاسیس دفتر خدمات انتظامی(پلیس+۱۰)

بخشی از شرایط عمومی لازم واسه  تاسیس دفتر خدمات انتظامی(پلیس+۱۰) شامل موارد زیره که افراد مجبور به گرفتن و رعایت این موارد هستن.

  • داشتن تاهل
  • بومی محل مورد درخواست: یعنی درخواست کننده متولد اون شهرستان یا توابع اون باشه که در شناسنامه محل تولد ثبت شده .یا دست کم ۵ سال سابقه سکونت در اون شهر ستان یا توابع اونو داشته باشه. درخواست کننده درصورت پذیرش باید تا زمان برقرار بودن دفتر، در شهر مورد درخواست سکونت دائمی داشته باشه.
  • دارا بودن دست کم مدرک تحصیلی کاردانی
  • دارا بودن اطلاعات پایه مهارت با کامپیوتر ICDL
  • تدین به دین روشن کننده اسلام و یا بقیه ادیان رسمی کشور
  • داشتن کارت پایان خدمت وظیفه عمومی یا معافیت قانونی
  • تابعیت و باور به مبانی جمهوری اسلامی ایران و قانون اساسی
  • نداشتن سابقه محکومیت موثر و محرومیت از حق خدمات دولتی
  • نبود گرفتن فساد مالی، اخلاقی و اعتیاد به مواد مخدر و روان گردان
  • دست کم سن داوطلب کمتر از ۲۶ سال و بیشترین بیشترین اندازه از ۶۰ سال نباشه
  • نبود اشتغال در دستگاه های دولتی (لشکری و کشوری) و نه هادها و موسسات عمومی غیردولتی
  • نداشتن سابقه سوء امنیتی و عضویت و وابستگی به احزاب و گروه های سیاسی ضد انقلاب، مخالف و غیرقانونی

شرایط اختصاصی واسه تاسیس دفتر خدمات انتظامی(پلیس+۱۰) 

پذیرش افراد براساس امتیازات کسب شده اونا هستش.
در زیر مواردی که دارای امتیازه و شرایط گرفتن اون اعلام می شه.
امتیازات کسب شده خواهندگان در هر شهر با هم سنجیده شده و منتخبین آدمایی هستن که بالاترین امتیاز رو در اون شهر به دست بیارن.

الف) مدرک تحصیلی: مدارک تحصیلی مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا دانشگاههای نیروهای مسلح موردقبول میشه.

ب) دارا بودن مهارتای رایانه: مهارت هفت گانه رایانه (ICDL) که مدرک اون به وسیله مراکز معتبر صادر شده باشه.

(باید اینم بگیم که مراکز معتبر مراکزی هستن که دارای مجوز از سازمان فنی و حرفه های کشور یا معاونت مدیریت و برنامه ریزی ریاست جمهور باشن)

ج) سابقه کار مدیریتی: سابقه مدیریتی برابر احکام فرستاده شده در مراکز دولتی به صورت هم تراز با نیروهای مسلح تطبیق داده شه.
یادتون نره که سوابق مدیریتی شرکتای عمومی غیر دولتی پس از گرفتن سابقه و دارا بودن شرایط تطبیق مانعی نداره و سابقه مدیریتی شرکتای خصوصی نامعتبر و غیر معروف مورد تأیید نیس.

د) جانباز: سابقه جانبازی باید به تأیید بنیاد شهید، امور ایثارگران یا معاونت انسانی واحدهای نیروهای مسلح رسیده باشه.

در نظر داشته باشین رأی کمیسیون پزشکی ملاک سابقه جانبازی و درصد جانبازی نیس.

و) سابقه اسارت: سابقه اسارت باید به تأیید بنیاد شهید، امور ایثارگران یا معاونت انسانی واحدهای نیروهای مسلح رسیده باشه.

ز) خونواده شهید: سوابق خونواده شهید فقطً از بنیاد شهید و امور ایثارگران مورد قبوله.

ح) سابقه بسیجی: سوابق بسیجی عادی و فعال براساس آیین نامه بسیج که تأیید اون به وسیله مراکز مربوطه تعیین میشه و فقطً با فرم استاندارد مورد تاییده.

ط) رزمنده: رزمندگان و اعضای خونواده های درجه یه اونا دارای شرایط امتیازی رزمنده هستن.

توجه به این نکته لازمه که سوابق مناطق عملیاتی برابر دستورالعمل خدمت در مناطق عملیاتی مورد قبوله.

– اولین مرحله آزمایش براساس امتیازاتیه که ادما از ثبت اطلاعاتشون در فراخوان به پس شایسته س که خواهندگان اطلاعات خواسته شده رو با دقت و حوصله تکمیل کنین.

اگه  علاقمند به راه اندازیدفاتر  خدمات الکترونیک انتظامی در یکی از استان ههای کش

نوشته دیگر :   دختران شایسته جهان بدون آرایش چه شکلی هستند؟