مطالب عمومی سری اول

سایبر دیپلماسی توییتری «عزت الله ضرغامی» و ریاست جمهوری ۱۴۰۰

مهندس عزت الله ضرغامی، رییس قبلی سازمان صدا و سیما و عضو شورای عالی فضای مجازی، یکی از چهره های سیاسی فعال کشور در توییتر و اینستاگرامه. از دوچرخه سواریا تا طرز درست کردن نوشیدنیای خونگی و صبحونه خوری با چهره ها و نقد شرایط سیاسی و فرهنگی و هنری و ورزشی و اقتصادی و اجتماعی کشور در بیانات مجازی استاد، مشاهده می شه.
چهره قابل لمس تر از عزت الله قصه ما، پس از چند سال، در فضای مجازی دیده می شه و روایت اون از سبک زندگی و دیدارها و نشست هاش با مردم و چهره ها، همیشه بازتابای زیادی پیدا کرده.

زیر پستای توییتری و اینستاگرامی ایشون، جشنواره ای از کامنتای موافقان و مخالفان دیدگاه هایشه و اون انگار فرهنگ تحمل مداری ایرانیان رو در فضای سایبر دست کم، حفظ می کنه و کامنت رو روی نوشته های مخاطبانش، مسدود نکرده.

به نظر می رسه اون کامنتا رو به دقت می خواند و این رو میشه در لابلای پستایی که می زنه، فهمید که بی توجه به نظر و دیدگاه موافقان و مخالفانش نیس.
اون تازگیا در عکس العمل به استعفای ظریف گفته که اون باید برگرده. اما روز قبلش، توییتی جنجالی رو منتشر  کرد.

توییت جنجالی ضرغامی

عزت‌الله ضرغامی در حساب رسمی‌اش در توییترِ فیلترشده (که شاید استاد با فیلتر اون و رعایت قانون نبود حضور در اون همدل و همراهند) نوشته:

«رئیس‌جمهور ما عاشق سرویس‌های خارجیه، قبول! رئیس‌جمهوری سوگندخورده، ذوق‌زده از تمسخر قانونه، قبول! رئیس‌جمهوری هنوز امیدوار به تخم دو زرده ژنرال‌های پیره، قبول! دست کم توانمندی‌های کار و کاسبی‌های جوانان رو واسه حفظ شأن مردم در صف گوشت و پخش مایحتاج عمومی به‌کار گیرد. قبول؟!»

این روزا ضرغامی ملغمه‌ای از تناقضات عجیبه؛ از سویی به رئیس‌جمهوری واسه مخالفت با فیلترینگ و پشتیبانی از وزیرش طعنه می‌زند و کارش رو «تمسخر قانون» می‌نامد، بعد خودش در یکی از همون سایت‌های فیلترشده و به طور کامل خارجی (و حتی آمریکایی!) توییت می‌نویسد!

 ۴ توییت گذشته

اون چند روز پیش درباره بسته شدن درب روی پوران شریعت رضوی در حسینیه ارشاد نوشت که احترام همسر مرحوم رو رعایت نکردن. اون قبلش نوشته بود که از مرثیه پخش سبد کالا در سال ۹۲ تا ارز زائران اربعین تا گوشت و پوشک معلوم شد که دولت نه تولید کننده خوبیه و نه موزع خوب. مشاوران محترم که دنبال پیشنهادات اجرایی هستن، تجربیات دولت جنگ و اتوماسین دولت نهم و دهم رو در مورد پخش جمع بندی کنن و به شرف عرض برسانند.

نوشته دیگر :   چرا تاکنون واکسنی برای بیماری سرما خوردگی ساخته نشده است؟

پس از منتشر کردن توییت بالا، حسام الدین آشنا، از مشاوران نزدیک به دولت کامنت زد که اگه ممکنه چند پیشنهاد مشخص واسه حل فوری مشکلات کشور به وسیله مجلس شورای اسلامی مطرح کنین. اون این کامنت رو بی جواب گذاشت. داستانای عزت الله ضرغامی با حسام الدین آشنا، فقط به این مورد در رابطه نیس.

مهندس ضرغامی نوشت:

قرار بود پرونده‌سازی رو جمع کنین! شفاف سازی ی خودتون رو قبول دارم. اون از چرخ زندگی، اون از چرخ هسته ای اون از تحمل منتقد، اینم از پرونده‌سازی. ۴چرخ رو با هم پایین نیارین! هنوز رانندگی کنین!

تاخت و تاز به ریس جمهور

اون نوشت:

کارنامه رئیس جمهور، روشن تر از اون هستش که نیاز به طلب وضوح داشته باشه! قصد نمایندگان محترم در همراهی با مردم در شرایط سخت معیشتی امروز قابل درکه. تنها راه این همراهی نیس.اختیارات مجلس واسه اصلاحات و تصویب قوانین لازم وفوری واسه خروج از فعلی بیشتر از ایناست.

این که مهندس ضرغامی به فکر و اندیشه انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۰ه یا خیر رو نمی دونیم و کاری هم به تحلیل اظهارات ایشون نداریم. حق بیان واسه ایشون محفوظه و محترم. با امید به اینکه به عنوان عضو فعال و سایبری شورای عالی فضای مجازی کشورمون، واسه رفع فیلترها، اقدام عاجل توجه بفرمایند.

یادمون نره که دبیر مجمع تشخیص مصحلت نظام، رییس جمهور، بعضی وزرا و نمایندگان مجلس، مشاور بین المللی رهبری و خیلی از چهره های سیاسی و فرهنگی کشورمون در این شبکه فعالیت دارن و وسیله سایبر دیپلماسی خوبی واسه «ایران عصر ۱۴۰۰» است.

قبول؟ عزت زیاد. . .